Weermannetje schrijft:
Ach nee, wat een verbitterdheid richting GGN. De hele tijd al dat ik hier ben, trouwens.
Dat is niet waar. Maar GGN heeft zich altijd nog het recht voorbehouden om op alles te schieten dat niet naar hun pijpen danst. Ze kunnen absoluut niet met andere kerkverbanden omgaan. Daar is de hoofdredacteur van DWS zeker debet aan. En als er dan eens iemand is, die hun de zwakke plekken in het eigen kerverband voor houdt dan heet het opeens verbittering....
Het spreekwoord zegt: Die de bal kaatst, die kan hem wachten.
Ik heb je al geschreven dat DWS zich altijd zeer negatief over de GG uitlaat. Terwijl dat andersom absoluut niet zo is. Ik zal je dat nog etaleren met een voorbeeld.Toen Dr. Steenblok en Ds. H. Ligtenberg gestorven waren is er in de Saambinder een in Memoriam verschenen. Van de hand van Ds A. Vergunst. Denk jij dat Ds. F. Mallan een in Memoriam in de DWS zette toen ds W. de Wit, Ds. F Dieleman, Ds van Neerbos stierven???? Vergeet het maar. Die man zit zo vol haat tegen de GG. Nog een voorbeeld: vorig jaar heeft Ds Mallan het schooljaar in Capelle a/d IJssel geopend in de Elimkerk. Net in die week was de emiritispredikant van die gemeente Ds. F. Harinck overleden. Ds. Mallan heeft het toen gepresteerd om niet eens de naam tegen die kinderen te noemen. Zulke dingen vind ik onbeschaafd! Terwijl dat toch een mooie gelegenheid was geweest om die kinderen daar op te wijzen. Maar nee nix. Dat is pure liefdeloosheid, en dan mag hij nog zoveel genade hebben, maar dit trekt werkelijk nergens op

Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47