Kerkscheuring en -leer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 12:57

Johannes 1 zegt:
bij de ggn staan sommige mensen al buiten als de dominee net amen heeft gezegd. wil je nu nog over een poppenkast spreken?

Nu Johannes1 dit zegt, denk ik aan het volgende:
Lang geleden waren we in Opheusden in de kerk. Ds. M. van Beek leefde toen nog. En aan het eind van de preek zei hij: Gemeente er moet me iets
van het hart. Het gebeurd maar al te vaak dat ze al staan te roken, als ik amper klaar ben met uitspreken van de zegen, dus in het vervolg wachten tot je buiten bent met het opsteken van een cigaret....... :shock:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 12:58

GGRRRR...., laten we het maar niet over de GG in Opheusen hebben...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 mei 2004 12:59

wat een verbitterdheid ten aanzien van de GG
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 13:02

Ach nee, wat een verbitterdheid richting GGN. De hele tijd al dat ik hier ben, trouwens. :roll:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 13:04

Weermannetje schrijft:
GGRRRR...., laten we het maar niet over de GG in Opheusen hebben...

Weermannetje hetgeen ik schreef is echt gebeurd. Daar kan ik ook niets aan doen. Als dat bij de GG in Opheusden ook gebeurd is dat net zo erg. Maar ik ben daar niet bekend mee. En je kunt nu wel knorren maar je moet wel eerlijk blijven en de waarheid onder ogen willen zien. Trouwens wat ik zeg is 25 jaar geleden. Dus ga ik er vanuit dat dat nu al lang niet meer zo is. Is vast al veeeeeeeeeel verbeterd! :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 13:10

Nee, kijk, je moet niet 1 kant van de medaille laten zien, maar allebei.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 13:23

Weermannetje schrijft:
Ach nee, wat een verbitterdheid richting GGN. De hele tijd al dat ik hier ben, trouwens.

Dat is niet waar. Maar GGN heeft zich altijd nog het recht voorbehouden om op alles te schieten dat niet naar hun pijpen danst. Ze kunnen absoluut niet met andere kerkverbanden omgaan. Daar is de hoofdredacteur van DWS zeker debet aan. En als er dan eens iemand is, die hun de zwakke plekken in het eigen kerverband voor houdt dan heet het opeens verbittering....
Het spreekwoord zegt: Die de bal kaatst, die kan hem wachten.
Ik heb je al geschreven dat DWS zich altijd zeer negatief over de GG uitlaat. Terwijl dat andersom absoluut niet zo is. Ik zal je dat nog etaleren met een voorbeeld.Toen Dr. Steenblok en Ds. H. Ligtenberg gestorven waren is er in de Saambinder een in Memoriam verschenen. Van de hand van Ds A. Vergunst. Denk jij dat Ds. F. Mallan een in Memoriam in de DWS zette toen ds W. de Wit, Ds. F Dieleman, Ds van Neerbos stierven???? Vergeet het maar. Die man zit zo vol haat tegen de GG. Nog een voorbeeld: vorig jaar heeft Ds Mallan het schooljaar in Capelle a/d IJssel geopend in de Elimkerk. Net in die week was de emiritispredikant van die gemeente Ds. F. Harinck overleden. Ds. Mallan heeft het toen gepresteerd om niet eens de naam tegen die kinderen te noemen. Zulke dingen vind ik onbeschaafd! Terwijl dat toch een mooie gelegenheid was geweest om die kinderen daar op te wijzen. Maar nee nix. Dat is pure liefdeloosheid, en dan mag hij nog zoveel genade hebben, maar dit trekt werkelijk nergens op :mrgreen:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 13:25

Denk je dat dominee Mallan dominees hoeft te herdenken, waarvan hij denkt dat het geen dominees zijn? Ik denk dat de GG het er zelf naar gemaakt heeft als dominee Mallan hen haat. Maar hij haat ze niet , dat heb ik hem zelf een keer horen zeggen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 mei 2004 13:28

Denk je dat dominee Mallan dominees hoeft te herdenken, waarvan hij denkt dat het geen dominees zijn?

wil je zeggen dat GG dominees geen dominees zijn?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 13:28

Het Weermannetje schreef:Denk je dat dominee Mallan dominees hoeft te herdenken, waarvan hij denkt dat het geen dominees zijn? Ik denk dat de GG het er zelf naar gemaakt heeft als dominee Mallan hen haat. Maar hij haat ze niet , dat heb ik hem zelf een keer horen zeggen.

Dat is echt onzin, dat ds Mallan even uitmaakt of iemand dominee is of niet. Als hij dat moet uitmaken zijn er maar 3 dominee's en dat zijn ze alle drie van de GGN

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 13:29

Ik heb er maar één woord voor: LOMP

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 13:30

johannes1 schreef:
Denk je dat dominee Mallan dominees hoeft te herdenken, waarvan hij denkt dat het geen dominees zijn?

wil je zeggen dat GG dominees geen dominees zijn?

Ik denk dat als een dominee de ware leer niet verkondigd dat hij dan zich de naam dominee zelf aangematigd heeft.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 mei 2004 13:31

Ik denk dat als een dominee de ware leer niet verkondigd dat hij dan zich de naam dominee zelf aangematigd heeft.

dus ds mallan kan bepalen wie de ware leer verkondigt. overigens is jou opmerking erg kortzichtig. want de GGN dominees zijn ook niet alles.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 13:33

Ik denk zelfs eerder dat de GGN dominees geen ware leer verkondigen!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 13:34

japijo schreef:Ik denk zelfs eerder dat de GGN dominees geen ware leer verkondigen!!

Waarom niet als ik vragen mag?

Terug naar “Archief”