Kerkscheuring en -leer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 18:21

Bookman schreef:
Enneh, Bookman jij komt zeker uit de ogg of ggn en daarna ben je uit pure frustratie overgestapt naar de gergem of niet?

Mis, ben niet gelijk overgestapt. Ik was altijd gewaarschuwd voor die vreselijke leer daar.... Blijkt echter best mee te vallen :)

Vind jij GGN dan een leer om gefrustreerd van te worden?
En trouwens hoe kun jij door Poel gedoopt zijn????? Die is van 1981 getsorven toch??? Of laat mijn kerkhistorisch geheugen me nu in de steek? :?:

Ik heb 1 keer een ggn dominee gehoord. ik was benieuwd hoe dat was. wat een huilstem zette die man op. van Voorde was dat geloof ik. dat frustreerde wel, alhoewel ik eerst even in de lach schoot.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 18:21

Bookman schreef:
Enneh, Bookman jij komt zeker uit de ogg of ggn en daarna ben je uit pure frustratie overgestapt naar de gergem of niet?

Mis, ben niet gelijk overgestapt. Ik was altijd gewaarschuwd voor die vreselijke leer daar.... Blijkt echter best mee te vallen :)

Hm, ik dacht dat je het nog steeds een aardig vreselijke leer vond..

Vind jij GGN dan een leer om gefrustreerd van te worden?
En trouwens hoe kun jij door Poel gedoopt zijn????? Die is van 1981 getsorven toch??? Of laat mijn kerkhistorisch geheugen me nu in de steek? :?:

Nee, het ligt niet aan de leer, maar als je het er zwaar mee oneens bent en je zit er wel in de kerk wordt je van alles gefrustreerd. :wink:

Ow, istie in 1981 gestorven, hm, dan zal het wel alleen m'n zus zijn die nog door hem gedoopt is.. :)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 25 mei 2004 18:37

Gergem? Neuhhh, dat is nog wel te doen, althans hier dan toch.

japijo schreef:
Ik heb 1 keer een ggn dominee gehoord. ik was benieuwd hoe dat was. wat een huilstem zette die man op. van Voorde was dat geloof ik. dat frustreerde wel, alhoewel ik eerst even in de lach schoot.

Ben het wel met je eens, maar er zijn hier mensen die je met zulke uitspraken raakt blijkbaar. Ik probeer het in elk geval niet meer te doen. Want dan word ik weer voor frusto uitgemaakt. Maar nu je het toch gezegd hebt, ja het is geen gehoor. Ik vraag me altijd af, zouden ze tegen hun vrouw ook zo praten? En ik open een schoenwinkel in Uddel, want met zoveel getrap tegen een kansel verslijt je vast een boel schoenen. Klandizie verzekerd... :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 18:41

Bookman schreef:

Even goed lezen.. ik vroeg of je van de ggn of ogg overgestapt was naar de gg. :wink:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 25 mei 2004 21:35

Bookman is GGN opgevoed en in 2000 GG geworden. :)
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 21:37

Bookman schreef:Bookman is GGN opgevoed en in 2000 GG geworden. :)

bevalt dat beter?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 25 mei 2004 21:51

bevalt dat beter?

Als je het toch vraagt... Ja dus. Maar dat neemt niet weg dat ik in de GGN ook een heel goede tijd gekend heb. En toen heb ik het zinkend schip verlaten. Plaatselijk gezien dan. :wink:

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 25 mei 2004 23:19

Bookman schreef:
bevalt dat beter?

Als je het toch vraagt... Ja dus. Maar dat neemt niet weg dat ik in de GGN ook een heel goede tijd gekend heb. En toen heb ik het zinkend schip verlaten. Plaatselijk gezien dan. :wink:

Relatief bevalt de GG je dus beter dan de GGiN. Maar objectief? Hoe wordt het Evangelie van vrije genade nu verkondigd?
~~Soli Deo Gloria~~

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:16

Bookman schreef:

japijo schreef:

Ben het wel met je eens, maar er zijn hier mensen die je met zulke uitspraken raakt blijkbaar. Ik probeer het in elk geval niet meer te doen. Want dan word ik weer voor frusto uitgemaakt. Maar nu je het toch gezegd hebt, ja het is geen gehoor. Ik vraag me altijd af, zouden ze tegen hun vrouw ook zo praten? En ik open een schoenwinkel in Uddel, want met zoveel getrap tegen een kansel verslijt je vast een boel schoenen. Klandizie verzekerd... :mrgreen:

Je zult de gergemmer dominees de kost moeten geven die vreemd gedrag vertonen op de kansel... :wink:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 12:23

Weermannetje schrijft:
Je zult de gergemmer dominees de kost moeten geven die vreemd gedrag vertonen op de kansel...

Ja, ik weet het. Tot grote ergernis van Bookman. Ik heb me dan ook voorgenomen er eerst volgende keer dat ik zoiets achterlijks meemaak dat ze bijna de kansel af banjeren, er ook zeker iets van zal zeggen.
Trouwens ik heb met al dat gedans en gespring weleens gehoopt dat ze eraf zouden kieteren. Dat zou wel genezing geven denk ik. Het ontsticht en neemt alle eerbied weg. :cry:
Alleen Weermannetje, bij de Gergem doet aan deze praktijken misschien
48% mee, en bij de GGN? Enig idee? :lol: :wink:
Hij zegt Wink, ja die zeker, :lol:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 12:26

Er slapen er bij de GerGem onder de preken van dominees meer dan bij de GGN...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 12:36

Weermannetje schrijft:
Er slapen er bij de GerGem onder de preken van dominees meer dan bij de GGN...

Kijk eens aan, dat zegt me dat je heel vaak GG diensten heb bijgewoond, dat is positief. Want ik neem toch aan dat je dat zelf geconstanteerd hebt. Of heb je het van overlevering? Kerkbladen ofzo.... :lol:
Overigens zit ik hier 4 jaar in de kerk, en ik heb het nog niet gezien. Toen ik nog GGN heb ik altijd achter een rijtje broers gezeten, die kon je duwen blijven geven. En daarbij komt nog, ik sprak onlangs Ds. M.J. van Gelder en die zei dat er zo bijzonder veel aandacht was in de gemeenten. Maar ja wie is hij, en wie ben ik. Trouwens je reactie slaat niet op hetgeen ik schreef. :mrgreen:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 12:41

48%? Hoe weet je dat zo precies? :mrgreen:

Bij de GGN iig minder. Bij de GG is het allemaal poppenkast... :mrgreen: :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 mei 2004 12:45

Bij de GGN iig minder. Bij de GG is het allemaal poppenkast...

bij de ggn staan sommige mensen al buiten als de dominee net amen heeft gezegd. wil je nu nog over een poppenkast spreken?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 12:46

Weermannetje schrijft:
Bij de GGN iig minder. Bij de GG is het allemaal poppenkast...

Zou rechtstreeks uit de Wachter Sions kunnen komen, solliciteer, misschien hebben ze nog iemand nodig! :wink:

Terug naar “Archief”