Aragorn schreef:Ik denk dat de ware niet bestaat, ...
Ik denk het toch wel.
Aragorn schreef: ...maar dat er gewoon een aantal personen zijn die min of meer bij je passen, ...
Passen bij is leuk, maar als je er nou niks bijzonders bij voelt? Ik ken ook meisjes die ik hartstikke leuk vind en beregezellig, maar waar ik absoluut geen verliefdheid voor voel. Hooguit zo af en toe wat, maar dat noem ik geen verliefdheid. Echte verliefdheid kenmerkt zich volgens mij doordat het niet te ontkennen valt. Als dat er niet is, wordt het toch een ongelofelijk saaie boel die ondragelijk gaat vervelen, vrees ik.
Aragorn schreef:...waar je op de een of andere manier chemie mee hebt zegmaar.
Dat is weer heel wat anders dan 'passen bij'. Maar 'chemie' is voor mij ook niet hèt criterium. Er zijn meisjes waar ik wel wat bij voel, maar waarbij de aard der gevoelens niet de gewenste is, omdat het zo weinig uniek is. Daarom kijk ik bij voorkeur eerst een tijdje de kat uit de boom, en beoordeel ik het graag in volwassen toestand. Al moet ik ook zeggen: als je ècht van doen hebt met een ware, dan weet je dat snel, en maakt de toestand van beoordelen ook weinig uit.
Aragorn schreef:En of het dan een ware wordt is helemaal afhankelijk van wat je er samen van maakt.
Dan zou dus niemand een ware zijn, maar alleen een ware kunnen worden. En dat door eigen inbreng. (

Een dergelijke remonstrantse leer zou Weermannetje tegen het plafond doen knallen!

)
Nee, daar geloof ik niet echt in. Natuurlijk, wat je van een relatie maakt is wel bepalend voor het verloop, maar niet voor het feit of je met een ware van doen hebt, lijkt mij.