Natuurlijke middelen om er weer boven op te komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 19:18

Nouja, ik geloof dat ik er nog steeds niet uit ben.

Frost heeft gelijk (tenminste dat neem ik aan :) ) als hij zegt dat het ietwat vreemd is dat er zo weinig positief wetenschappelijk onderzoek naar het uiteindelijke effect van homeopathische middelen.
Maar aan de andere kant kan ik nog steeds niet geloven dat alle positieve verhalen te verklaren zijn aan de hand van placebo-effecten, natuurlijke genezing en bijgeloof.

Maargoed, ik hoef ook geen keuze te maken, en ik denk dat de manier waarop joepie ermee omgaat wel een goede is. Uitgaan van je reguliere arts, dus niet volledig overgeleverd aan een kwakzalver, en toch gebruik maken van de schijnbaar aanwezige positieve effecten van bepaalde homeopathische middelen.

Maar die aardstralen lijken me dan weer onzin. Als het wetenschappelijk bewezen was, waarom hoor je er dan niemand meer over? Ik heb eens een artikel gelezen waarin ze een test met aardstraalmeters gedaan hadden (van die wichelroedelopers zegmaar :) ). Bij elke meting (met steeds een andere meter) hadden ze het bed op een andere plaats gezet en steeds was de concentratie aardstralen onder het bed het hoogst.. 8)

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 20:41

Je hoefd ook niet in aardstralen te geloven. Tegen de tijd dat je er mee in aanraking komt ga je het van zelf geloven.
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat er meer tussen hemel en aarde is dat we kunnen waarnemen.
Als ik zeg dat ik kan aanvoelen of er binnen korte tijd iemand overlijd kan ik dat ook niet bewijzen maar daarom is het nog wel zo.
Pas als je het mee maakt kun je erin geloven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 20:49

Nou, dan wacht ik voorlopig maar even tot ik ermee in aanraking kom... :mrgreen:

Ik geloof best dat er meer tussen hemel en aarde is, maar moet ik daarom ook maar geloven in aardstralen?

Maar jij kunt dus aanvoelen of iemand binnenkort overlijdt?

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 20:53

Aragorn schreef:Nou, dan wacht ik voorlopig maar even tot ik ermee in aanraking kom... :mrgreen:

Ik geloof best dat er meer tussen hemel en aarde is, maar moet ik daarom ook maar geloven in aardstralen?

Ja helaas. :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 20:56

Hm, lijkt me niet echt een pretje.

Alleen irl, of ook via het forum?
En zeg je het dan ook tegen diegene?

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 21:00

Nee ik moet wel op een bepaalde manier die ander aangeraakt hebben. Dus niet via forum :mrgreen:
En nee ik zeg het niet tegen die persoon maar wel tegen mijn man, of vroeger tegen mijn moeder.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 21:10

Hm.. scary. :shock:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 21:22

joepie schreef:Nee ik moet wel op een bepaalde manier die ander aangeraakt hebben. Dus niet via forum :mrgreen:
En nee ik zeg het niet tegen die persoon maar wel tegen mijn man, of vroeger tegen mijn moeder.

Komt het ook altijd uit?
Hoe kom je erachter dan?

joepie

Berichtdoor joepie » 26 mei 2004 06:31

Het komt altijd uit, jammer genoeg. :?
En hoe ik dat merk. Op het moment dat ik die ander aanraak, dus een hand geef of zoiets, dan krijg ik een bepaald gevoel waardoor ik weet dat die ander snel zal sterven. Het is dan net of er een film in mijn hoofd afspeeld.
Dat heb ik ook wel met meer dingen. Maar ik vind dit het minst fijne.
Dus ik verdring het, alleen lukt dat niet goed. Het gebeurd gewoon.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 26 mei 2004 09:22

joepie schreef:
Aragorn schreef:Nou, dan wacht ik voorlopig maar even tot ik ermee in aanraking kom... :mrgreen:

Maar waarom is er dan direct sprake van aardstralen?
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

joepie

Berichtdoor joepie » 26 mei 2004 09:50

Snorbaarder schreef:
joepie schreef:

Maar waarom is er dan direct sprake van aardstralen?

Dat aan voelen van iemand overlijden heeft niets te maken met aardstralen.
Dat is weer een ander fenomeen.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 26 mei 2004 23:16

joepie schreef:Als ik zeg dat ik kan aanvoelen of er binnen korte tijd iemand overlijd kan ik dat ook niet bewijzen maar daarom is het nog wel zo.

Dat kun je gemakkelijk bewijzen door de voorspelling op te schrijven, envelop dichtplakken en aan een derde geven, die hem pas mag openen nadat jij gezegd hebt dat die persoon overleden is. Als je dat een paar keer correct hebt voorspeld zal dat voor de meesten voldoende bewijs zijn. Als het tenminste geen gevallen zijn die iedereen wel kan voorspellen, zoals bij terminale patienten.

Ik wil wel een wedje leggen dat verreweg de meeste van je voorspellingen fout zullen blijken te zijn. Of anders kun je je opgeven bij James Randi, die al jarenlang een prijs van een miljoen dollar aanbiedt voor de eerste die een paranormaal effect kan aantonen; aardstralen, homeopathie, helderziendheid of wat dan ook. Dat geld mag je zelf houden, of overmaken aan een goed doel, waarmee je de mensheid twee grote diensten zou bewijzen. Kleine moeite, groot plezier, lijkt me. Of niet soms?

Aardstralen zijn gewone elektromagnetische velden, met de bijzondere eigenschap dat ze verdwijnen zodra je meetappartuur neerzet. Ze kunnen uitsluitend gemeten worden door dieren en gediplomeerde wichelroedelopers. Maar naar verluidt hebben aardstralen alleen maar een negatief effect op de aura's van mens, dier en plant. Dus als je je aura regelmatig (eens in de week) schoonmaakt met zeep heb je nergens last van. Voor de leken onder ons: Je aura zit tussen je hurken, net onder de lurven.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 23:42

Frost schreef:Aardstralen zijn gewone elektromagnetische velden, met de bijzondere eigenschap dat ze verdwijnen zodra je meetappartuur neerzet. Ze kunnen uitsluitend gemeten worden door dieren en gediplomeerde wichelroedelopers. Maar naar verluidt hebben aardstralen alleen maar een negatief effect op de aura's van mens, dier en plant. Dus als je je aura regelmatig (eens in de week) schoonmaakt met zeep heb je nergens last van. Voor de leken onder ons: Je aura zit tussen je hurken, net onder de lurven.

lol :lol:

Alleen je aura zit geloof ik helemaal om je heen... :wink:

Maarreh, joepie: DOEN :!:

joepie

Berichtdoor joepie » 27 mei 2004 07:14

Ik heb dat ook gedaan, maar wat heeft het voor zin als ik er geen behoefte aan heb om het te willen weten?
Het gebeurd en overkomt mij maar ik ben er niet blij mee!
Want ik geloof namelijk nog steeds dat de enige die kan weten wanneer je zult sterven God is.
Ik ben er voor in een paranormaal centrum geweest in Utrecht omdat ik behoorlijk overspannen was geworden toen het sterven van een oppaskindje van 7 maanden toch echt bleek. Want geloof me, ik hoop steeds dat het niet waar is!
En het zijn inderdaad geen mensen die terminaal zijn.
Ik heb wat dat betrefd genoeg getuigen die kunnen bevestigen dat het ook zo is. Maar de behoefte om het dan ook te gaan bewijzen ontbreekt.
Ik kan het ook niet oproepen. Het is er gewoon ineens. Ook als ik het niet wil. Ik kan namelijk ook andere dingen voorvoelen.
Maar omdat ik het weg probeer te drukken verdring ik het naar de achtergrond.

En van die aardstralen kun je voor en tegenstanders genoeg vinden op elke willekeurige zoeksite. Maar ik heb de bewijzen meegemaakt. Geloofde nooit in zulke dingen, maar het was wel zoals er gezegd werd.
Ik ben een hypergevoelig persoon voor allerlei zaken.
Maar het blijft een feit dat ze vroeger b.v. nooit een huis zouden bouwen op een plaats waar een sloot gelopen had.
Als mijn waterbed aanstaat voel ik de stroom. Dus bij ons moet snachts de verwarming uit. Want anders krijg ik allerlei vervelende dingen. Vooral veel meer pijn. En als je dan naar een winkel gaat en dat zegt, kan het niet volgens hun. Maar als ze dan zelf komen om het dan maar te controleren. En ik ga op het bed liggen met de verwarming aan, en ik raak hen aan dan voelen ze het dus ook. Alleen is het niet verklaren.

Daarom geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij weten.
En dat we niet zomaar alles af moeten doen als niet bestaand, en bewijs het maar eens. Wacht maar tot je er zelf mee in aanraking komt.

Je hoefd alleen maar te denken aan de voodoo. We kunnen als nuchtere nederlanders zeggen dat het niet kan, maar zodra je er mee in aanraking komt praat je wel anders.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2004 15:15

Nee, je doet het niet om te bewijzen, maar om die miljoen dollar binnen te slepen natuurlijk. Weet je hoeveel mensen je daarmee kunt helpen?

Terug naar “Archief”