verloven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

verloven

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 19:41

Ik vraag me af: Wat vinden jullie van verloven?
Ikzelf wil heel graag verloven, maar mijn vriend wil het niet. Hij vindt het onzin om een feest te geven en dan zeggen dat je verloofd bent, zodat je allemaal cadeautjes krijgt.
En voor elkaar hoeft het ook niet, want je weet toch wel dat je met elkaar wilt trouwen, dus kun je net zo goed gelijk trouwen.
Ik wil wel graag trouwen, omdat ik voor mezelf dan het idee heb, dat je echt naar je trouwdag toe gaat groeien. Geestelijk, maar ook materieel (dus uitzet enzo, huis zoeken, enz.)
Wat vinden jullie?
Wil je verloven of niet? En waarom?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 19:46

Ach, voor jezelf is het wel leuk denk ik, het wordt dan toch weer een stukje serieuzer. En je hebt een leuk feestje en als je het slim aanpakt heb je de kosten van het feestje er weer uit en je halve uitzet bij elkaar.. :mrgreen:

Al weet ik niet of ik het zelf zou doen..

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 mei 2004 19:55

verloven vind ik een mooie traditie, een symbool. voor mijn gevoel bereik je een bepaalde grens in je 'verkeringstijd' , na de verloving trouwplannen maken enzo.
verloven is niet noodzakelijk, kan best begrijpen dat er mensen zijn die er niets om geven maar je hou er wel een leuke dag aan over :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mei 2004 19:56

Ik zelf zou het nooit doen, een verloving(sfeest geven). Vind het maar onzin.
Er verandert dan nl niets in je relatie. Dus valt er ook niets te vieren.
Beetje raar dan om een feest te geven alleen maar om cadeaus te bietsen bij mensen.

Danielluhhh

Berichtdoor Danielluhhh » 25 mei 2004 20:16

Hmm, ik hou wel van traditioneel verloven, :lol: maar feest is niet noodzakelijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 mei 2004 21:10

verloven is volgens mij niet nodig... maar wij hadden wel een hele leuke, gezellige dag hoor... enne dan heb ik nu ook zo'n mooie ring om hahha

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 21:24

Volgens mij is het inderdaad niet belangrijk. Je maakt wel duidelijk dat je binnenkort wilt trouwen met die persoon.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2004 21:55

Binnenkort trouwen zit er voor ons niet in ;)
Ik vind verloven niet zo nodig. Waarom? Kweenie, ik hou niet zo van feestjes die ik zelf moet organiseren en waarbij ik zelf in het middelpunt sta. Een bruiloft is wel genoeg (kost ook een heleboel centjes).

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 07:26

Mijn vriend en ik wilde wel heel graag verloven, elkaar dan al trouw beloven enz enz!! Het is een stap extra die je zet richting het huwelijk en om elkaar speciaal op deze dag trouw te beloven is echt heel mooi!!
Wij hechten daar wel veel waarde aan. Het was een heerlijke warme dag.
Verder hebben we wel kaartjes gestuurd en een feestje gehouden voor familie en hele goede vrienden, maar dit is gewoon bij mijn vriend thuis gebeurd, het huis en tuin verbouwd en het was een schitterend feest!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2004 08:21

Lalage schreef:Binnenkort trouwen zit er voor ons niet in ;)
Ik vind verloven niet zo nodig. Waarom? Kweenie, ik hou niet zo van feestjes die ik zelf moet organiseren en waarbij ik zelf in het middelpunt sta. Een bruiloft is wel genoeg (kost ook een heleboel centjes).

feesten,

Je kunt ook samen gezellig ergens heen en je gaan verloven en een kaartje sturen naar bekende mensen met erop: Wij zijn verloofd.

Hoeft helemaal geen feestje te geven. :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 mei 2004 08:45

Ik vind een feest ook niet nodig.
Maar het is voor mij een bepaald punt in je verkeringstijd. Eigenlijk zeg je ermee, dat je elkaar goed genoeg kent en dat je je nu gaat richten op je huwelijk.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2004 08:51

Evelien schreef:
Lalage schreef:Binnenkort trouwen zit er voor ons niet in ;)

feesten,

Je kunt ook samen gezellig ergens heen en je gaan verloven en een kaartje sturen naar bekende mensen met erop: Wij zijn verloofd.

Hoeft helemaal geen feestje te geven. :mrgreen:

ja maar dat kost ook geld en dat hebben we nou juist niet (voor bruiloft moeten we maar bedelen bij ouders... of maar hopen dat Borkdude tegen die tijd een dikke baan heeft)

't Hoeft gewoon niet zo voor mij, al dat gedoe... Mensen die ons goed kennen, weten toch al dat we willen trouwen ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 09:42

Nee, van mij hoeft het ook niet perse. Maar het is wel gewoon een leuk feestjeen je hebt gelijk al je uitzet.. 8)

En dat feestje hoeft niet perse veel geld te kosten denk ik. Als je het gewoon bij een van de ouders thuis doet kost het je alleen maar wat drank en voer en als je geluk hebt financieren de betreffende ouders dat zelf nog ook.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2004 10:19

Aragorn schreef:Nee, van mij hoeft het ook niet perse. Maar het is wel gewoon een leuk feestjeen je hebt gelijk al je uitzet.. 8)

En dat feestje hoeft niet perse veel geld te kosten denk ik. Als je het gewoon bij een van de ouders thuis doet kost het je alleen maar wat drank en voer en als je geluk hebt financieren de betreffende ouders dat zelf nog ook.

haha, feestje bij ouders, dan komt er bijna niemand ;p
neh zal wel meevallen. Maar we wonen allebei op onszelf, dus we hebben al veel ouwe troep aan uitzet. We moeten alleen nog een piano ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 10:43

Hehe, ligt er natuurlijk aan wat voor feestje je wilt. :) Vaak zijn verlovingsfeestjes meer in familiekring (ofschoon er natuurlijk ook vrienden (mogen) komen), dus is het niet zo raar om het thuis te doen.

Het is meestal iets anders dan een gewoon verjaardagsfeestje ofzo, dat doe je idd niet bij je ouders. 8)

Hm, een piano koop je ook niet zomaar.. mijn zus en zwager hebben via marktplaats voor een heel schappelijk prijsje een Steinway(?) op de kop kunnen tikken (de helft minder als de pianohandel ervoor vroeg).. misschien is dat een tip? :idea:

Terug naar “Archief”