Mischien gek maar: Ben je bang van de Satan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 13:08

idd. je hebt niet altijd gelijk zekerheid van je geloof. het kan soms best moeilijk zijn om te geloven.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 18:41

Misschien niet altijd even makkelijk maar het zou beter zijn om satan tegen satan te zeggen: Wij hebben enen Koning!!
Hij heeft geen zeggenschap over Gods kinderen. Ik heb weleens gezegd: satan, je bent zo onmachtig en zo lomp dat je nog moet vragen om in een kudde zwijnen te mogen varen.......
Wat ook wel eens helpt is dat je hem wijst op hetgeen hij was: De Prins van de Hemel.
Nu is hij een zwart monster geworden. :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 26 mei 2004 19:44

Ik ben niet bang voor Satan. hij gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Rationeel weet ik dat hij een verschrikelijke macht is dienog slechter is dan de slechtste mens op aarde. En die het ook op mij gemunt heeft.

Misschien het idee dat God boven hem staat. Dat moet ook wel, anders zou het hier op aarde pas echt een hel zijn.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”