De dood.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mei 2004 14:01

Het Weermannetje schreef:Waarom wordt een bekeerde dan nog ziek?

Waarom niet?

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mei 2004 14:05

Misschien hierom?
1 Petrus:
6 Verheugt u daarin, ook al wordt gij thans, indien het moet zijn, voor
korte tijd door allerlei verzoekingen bedroefd, 7 opdat de echtheid van uw geloof, kostbaarder dan vergankelijk goud, dat door vuur beproefd wordt, tot lof en heerlijkheid en eer blijke te zijn bij de openbaring van Jezus Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2004 14:22

Het Weermannetje schreef:Waarom wordt een bekeerde dan nog ziek?

We kunnen nooit zonder zonde leven op deze aarde.
Er is ziekte gekomen na de zondeval

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2004 15:44

Precies maar ziekte is geen straf meer.... maar kun je krijgen omdat het er gewoon nog is tot de wederkomst :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 09:31

Vreemd, het is de straf op de zonde, maar het is geen straf... :roll:

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 24 mei 2004 09:49

Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen zijn die hun begrafenis hebben geregeld.
Als je dood bent weet je er zelf toch niets meer van, wat maakt het dan uit hoe je wordt begraven!
Ik heb zelf alleen de financiele kant geregeld en de rest mogen mijn nabestaanden doen. Zij zijn degenen die verder moeten. Ik heb in mijn omgeving gemerkt hoe goed het nabestaanden kan doen om er mee bezig te zijn. Zo kunnen ze het afsluiten op een manier die voor hun goed is.

Groetjes van Anny

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 10:03

Even een vraagje: Hoe zo financieel wel? :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 10:36

Anny schreef:Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen zijn die hun begrafenis hebben geregeld.
Als je dood bent weet je er zelf toch niets meer van, wat maakt het dan uit hoe je wordt begraven!
Ik heb zelf alleen de financiele kant geregeld en de rest mogen mijn nabestaanden doen. Zij zijn degenen die verder moeten. Ik heb in mijn omgeving gemerkt hoe goed het nabestaanden kan doen om er mee bezig te zijn. Zo kunnen ze het afsluiten op een manier die voor hun goed is.

Groetjes van Anny

Inderdaad, voor jezelf maakt het niet veel uit, maar voor je nabestaanden wel. Financieel zeker, mijn zus werkt bij een notaris en dan hoor je wel het een en ander over wat er mis kan gaan als mensen de zaakjes niet goed geregeld hebben op dat gebied.

En ik kan me goed voorstellen dat je op je eigen manier begraven wilt worden, en als je dat je nabestaanden laat doen kunnen ze weer onenigheid krijgen over: nee, maar hij zou het zeker weten zo gewild hebben.. :?

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 24 mei 2004 10:48

Ik denk dat als je meerdere begraffenissen (en crematies) meemaakt, dat je dan ook gaat nadenken over hoe jij het zou willen. Ik was laatst bij een crematie, waardoor ik erg ben gaan nadenken over hoe ik het zou willen (of juist hoe niet)
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 24 mei 2004 11:28

Door mijn werk, heb ik best vaak te maken met de dood. Ik zie dan ook het verschil in het rouwproces van de familileden. Als mensen hun begrafenis al hebben geregeld, kunnen familieleden al eerder aan het rouwproces beginnen, dan mensen die het nog niet geregeld hebben. Die moeten dan overhaast nog alles gaan regelen en vaak komt de klap pas als die persoon dan begraven (of wat voor uitvaart dan ook)

Maar zelf sta ik er niet zo vaak bij stil, ik weet ook niet wat ik zou willen. Ik denk wel dat het goed is om er weleens bij stil te staan.

Zelf denk ik dat als je ziek wordt, dat je er dan bij stil wordt gezet dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat je gezond bent, en het goed met je mag gaan. En dat je op zo'n moment wordt terug gefloten, en dat je gaat beseffen dat God alles bepaald.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 13:25

Het Weermannetje schreef:Vreemd, het is de straf op de zonde, maar het is geen straf... :roll:

Als je in Jezus gelooft ben je vrij van de straf, droeg hij die voor je. Dus dan is het geen straf meer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 24 mei 2004 15:07

aragorn zei:
en als je dat je nabestaanden laat doen kunnen ze weer onenigheid krijgen over: nee, maar hij zou het zeker weten zo gewild hebben..

Dat is inderdaad heel goed mogelijk. En dat zou ik zeker niet leuk vinden.
Maar aangezien ik het niet regel zullen ze er zelf uit moeten komen :D .

Weermannetje zei:
Even een vraagje: Hoe zo financieel wel?

Een begrafenisverzekering. Ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met een hoop financiele rompslomp. Scheelt vast ook weer in de onenigheid :P .

Wieowie schreef:
Ik denk dat als je meerdere begraffenissen (en crematies) meemaakt, dat je dan ook gaat nadenken over hoe jij het zou willen.

Ik heb inmiddels de eerbiedwaardige leeftijd bereikt dat je steeds vaker begrafenissen en crematies mee gaat maken, dus daar ligt het niet aan.
Het is voor mij een bewuste keuze omdat ik bij anderen heb gezien dat het heel erg helpt bij het verwerken van iemands overlijden.

Groetjes van Anny

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 15:17

Anny schreef:aragorn zei:
en als je dat je nabestaanden laat doen kunnen ze weer onenigheid krijgen over: nee, maar hij zou het zeker weten zo gewild hebben..

Dat is inderdaad heel goed mogelijk. En dat zou ik zeker niet leuk vinden.
Maar aangezien ik het niet regel zullen ze er zelf uit moeten komen :D .

Nuja, als jij er vertrouwen in hebt dat ze daar samen wel uitkomen en geen bijzondere voorkeuren hebt is dat natuurlijk prima.

Weermannetje zei:
Even een vraagje: Hoe zo financieel wel?

Een begrafenisverzekering. Ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met een hoop financiele rompslomp. Scheelt vast ook weer in de onenigheid :P .

En hoe zit het met nalatenschap? (Hoef je niet te vertellen, maar is ook iets waar nog veel meer problemen mee zijn als dat niet goed geregeld is)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 11:36

Marnix schreef:
Het Weermannetje schreef:Vreemd, het is de straf op de zonde, maar het is geen straf... :roll:

Als je in Jezus gelooft ben je vrij van de straf, droeg hij die voor je. Dus dan is het geen straf meer.

De eeuwige straf ja. Als Hij de straf voor je gedragen heeft, kun je hem niet meer krijgen. Dus, dan zou je ook niet meer ziek kunnen worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 12:15

Het Weermannetje schreef:
Marnix schreef:

De eeuwige straf ja. Als Hij de straf voor je gedragen heeft, kun je hem niet meer krijgen. Dus, dan zou je ook niet meer ziek kunnen worden.

Ziek zijn is geen straf op persoonlijke zonden, het is een algemeen gevolg van de zondeval waar iedereen mee te maken heeft. Als je bekeerd wordt doe je toch ook nog steeds zonde, ondanks dat je zonden vergeven zijn?

Terug naar “Archief”