Voetbal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 09:18

Marnix schreef:En dus denk je ook dat je op zondag geen aren mag plukken of een schaap uit de put mag trekken?

Fietsen naar de kerk lijkt me dan trouwens ook niet kunnen... is te ont ehm inspannend?

Voetballen mag denk ik best.. als het ma rniet ten koste van God gaat... maar een balletje trappen kan volgens mij best...

Hoewel dit weer off-topic is :)

Aren plukken is voor eten, en schaap uit de put trekken tegen verdrinking. Voetballen is nutteloos.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2004 09:32

Jij vindt voetballen nutteloos.

Er zijn totaal geen bijbelse gronden te vinden om tegen sporten te zijn. Dus deze hele discussie is in principe zinloos.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 09:37

Sabra schreef:Jij vindt voetballen nutteloos.

Er zijn totaal geen bijbelse gronden te vinden om tegen sporten te zijn. Dus deze hele discussie is in principe zinloos.

Nee, maar het ligt er wel aan of het elftal op zondag voetbalt. en dat de stad massaal opkomt om op Zondag naar het elftal te kijken. ik weet wel zeker dat dat niet de bedoeling van de Zondag is.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 09:42

Sabra schreef:Jij vindt voetballen nutteloos.

Sport en geweld. Twee worden die best wel eens in 1 noemer genoemd worden. Dus of sport zo geweldig is...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2004 09:50

Sport en geweld.

Dat zijn geen fenomenen die vanzelfsprekend aan elkaar verbonden zijn. Waar gesport wordt, komen mensen samen die een afspiegeling vormen van de maatschappij.

Het toenemende (verbale) geweld in de samenleving is dus ook terug te zien op sportvelden, op scholen, bij politieke partijen, in kerken etc.

Je hebt dus totaal geen punt.

Je kunt je beter druk maken om de manier waarop christenen onderling met elkaar omgaan. Hier vind namelijk ook veel verbaal geweld plaats.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 10:47

Oke. Voetbal is prima. Als het maar niet op Zondag gespeeld wordt.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 11:33

Ik denk, dat je dus dan niet bij een club kan spelen die op zondag voetbalt.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 11:36

Het Weermannetje schreef:Ik denk, dat je dus dan niet bij een club kan spelen die op zondag voetbalt.

idd. maar daar zullen ze je ook niet aanemen als je niet op zondag speelt.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2004 11:39

Jij gaat toch ook naar de afhaalchinees die op zondag open is, of je koopt je patat bij een snackbar die op zondag open is, etc.

Je kunt dus evengoed bij een club voetballen die zondagelftallen heeft. Daarmee spreek je geenszins uit dat je het voetballen op zondag steunt c.q. onderschrijft.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 11:41

Sabra schreef:Jij gaat toch ook naar de afhaalchinees die op zondag open is, of je koopt je patat bij een snackbar die op zondag open is, etc.

Je kunt dus evengoed bij een club voetballen die zondagelftallen heeft. Daarmee spreek je geenszins uit dat je het voetballen op zondag steunt c.q. onderschrijft.

Nee, dat doe ik niet. Eten koop ik wel op Zaterdag. Ik vind het niet nodig om dat op Zondag te doen.

Dus wat dat betreft gaat jou punt hier niet op.
zijn mijn principe's trouwens.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 11:44

Sabra schreef:Jij gaat toch ook naar de afhaalchinees die op zondag open is, of je koopt je patat bij een snackbar die op zondag open is, etc.

Eten is noodzakelijk, voetballen niet.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2004 11:44

Goed lezen aub.

Jij begrijpt me niet. Je kunt bij een club voetballen die ook op zondag voetbalt, maar jij doet dat niet vanwege bepaalde principiële overwegingen.

Daar is dus niet mis mee, omdat jij dus ook dingen koopt bij zaken die op zondag open zijn. Dit houdt toch ook niet in dat jij op zondag inkopen moet doen of doet.

Als je dus principieel zou willen zij, moet je dat doortrekken en niet zo makkelijk toepassen op enkel sport.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2004 11:45

Ik stop trouwens met deze discussie.

Ik heb weinig zin in het voeren van een discussie waarin men zo simpel reageert.
Laatst gewijzigd door Sabra op 25 mei 2004 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mei 2004 11:46

Ik begreep je echt wel. Ik wilde alleen aangeven dat je helaas wat eten betreft er al niet meer om heen kunt.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 11:49

Sabra schreef:Ik stop trouwens met deze discussie.

Ik heb weinig zin in het voeren van een discussie waarin men zo simpel reageert.

Ik werk veel met andersdenkenden. in mijn werkomgeving was er geen enkele gelovige. zij accepteerden mij. met hun was perfect te discussieren. ik had het standpunt dat ik op zondag niet voetbal en ook geen eten koop. daar hebben we lang over gediscussieerd. Geen enkel probleem. Jij schijnt ze wel te hebben.

Terug naar “Archief”