Bookman schreef:Aragorn schreef:Eh, dit vind ik niet zo leuk (serieus). Wat ik heb gedaan zou ik zeker geen schriftkritiek willen en kunnen noemen, maar juist het op een eerlijke manier kijken naar wat een tekst eigenlijk wil zeggen. Ik daag je dan ook uit om aan te tonen waarom dat schriftkritiek is of je woorden terug te nemen.
Schriftkritiek hoeft niet negatief te zijn. Maar ik heb er moeitemee dat de teksten die eeuwen voor zich hebben gesproken, dat nu niet meer doen.
Ow, ik dacht hier:
Het vermoeden begint te rijzen dat we niet op een lijn liggen. 'k Zal altijd moeite blijven houden met deze vorm van schriftkritiek.
even dat je schriftkritiek als negatief zag.
En die teksten hebben misschien eeuwen voor zich gesproken, ze doen dat nu nog! Alleen niet op de manier die jij graag zou willen, en dat hebben ze al die eeuwen hiervoor ook niet gedaan.
Verder zeg je:
Ik denk dat je niet echt begrijpt waarom mensen hun lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap als je zegt dat ze het helemaal niet meer zien zitten. Dat doen ze om andere mensen te helpen, zodat bijvoorbeeld jouw kinderen als ze ziek zijn beter geholpen kunnen worden omdat de wetenschap dan meer kensen over het functioneren van het menselijk lichaam heeft.
Nou ja. Ik ben niet precies helemaal achterlijk.
Heb verscheidene malen obducties gezien en aan de snijtafel gestaan. En dan maak ik een groot onderscheid tussen obductie en peuteren in
iemand die nooit in een graf terecht zal komen.
Dan had je toch moeten weten dat iemand zijn lichaam niet ter beschikking stelt aan de wetenschap omdat hij het niet meer ziet zitten.