Bang voor de satan, waarom bang zijn voor iets dat er niet is?
Als er een hemel en een hel zouden zijn, heb ik hier lang in de hel gezeten, en ben sinds een paar jaar in de hemel beland.
Moderator: Moderafo's
Kurtyo schreef:Je moet uitkijken dat je je niet te bang laat maken door anderen. Het gaat om jouw ervaringen, niet om die van anderen. Je laat je opfokken door het zien van video's en onderwerpen. Vaak weten de mensen die die onderwerpen inleiden e.d. zelf niet goed waar ze over praten etc. En ze overtrekken dingen, halen het uit z'n verband.
Kurtyo schreef:De duivel heeft meer macht als je denkt dat hij er niet is alsdat je bang voor hem bent.
Bang voor de satan, waarom bang zijn voor iets dat er niet is?
Cisca schreef:Marnix,
Ik sta niet aan Gods kan, want in zijn bestaan geloof ik ook niet, vandaar dat ik niet in de Satan geloof, zou een beetje hypocriet zij hè.
Dit waren video's over mensen die er zelf mee te maken hebben gehad. Die zelf onder de macht van de duivel geleefd hebben, en deden wat de duivel zei. Dus die ook wisten wat het inhield. En toen zag ik eigenlijk pas hoeveel macht de duivel eigenlijk heeft.
Want God heeft nog veel meer macht,
kurtyo schreef:Natuurlijk is het wel zo: als je niet in Satan gelooft moet je ook God aan de kant schuiven...
Nancie, zoals ik al zei: die mensen zijn vaak niet realistisch mee romdat ze zelf tevele hebben meegemaakt. Dat getuigt niet van realiteitszin.
kurtyo schreef:Ik zeg niet dat je ze niet moet geloven, ik zeg dat je ook moet relativeren.
Wat betreft dat in 1 verenigdDat zou kunnen, maar als je dan niet in God gelooft geloof je ook niet in Satan want God en Satan zijn dan 1 dus bestaan ze allebei niet ...
kurtyo schreef:Bloemetje![]()
Die quote uit Efeze vind ik raar. Geef de duivel geen plaats, dat vind ik zo gemakkelijk en zo hypocriet om te zeggen.
bloempie19 schreef:Kurtyo, als ik zelf had gezegd dat je de duivel geen plaats moet geven, dan kan ik het begrijpen dat je zegt dat het gemakkelijk en hypocriet is. Maar ik heb alleen maar de Bijbel geciteerd.
En ik geloof niet dat God het gemakkelijk zegt of hypocriet bedoelt, want Hij weet als geen ander hoe de duivel je kan aanvechten.
Dit zegt Iemand die meer geleden heeft onder de aanvallen van satan dan wie dan ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten