Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2004 23:47

Nee, dat wist ik niet. Er zullen daar zeker wel heel wat arme mensen zijn, maar India is duidelijk aan een inhaalslag bezig. Amerika en het Westen zijn done, het nieuwe tijdperk is aan Indiers en Aziaten..

dr ernie

Berichtdoor dr ernie » 21 mei 2004 21:51

Als je je niet laat inenten kan je dus geen verre reizen maken, want voor een hoop landen moet je in ieder geval een malariaprik

Er bestaat geen malariaprik :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 22:57

Sure not?

Wat doen ze er dan tegen?

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 22 mei 2004 08:35

Aragorn schreef:Sure not?

pillen slikken
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2004 15:08

jacobH schreef:

pillen slikken

Oke, weer wat geleerd.. :wink:

En slik je die pillen preventief of curatief? Ik dacht nl. dat er wel manieren waren om je er vantevoren minder vatbaar voor te maken ofzo.. (maar dat kan natuurlijk ook de klamboe geweest zijn.. :mrgreen: )

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 22 mei 2004 18:24

Aragorn schreef:
jacobH schreef:

pillen slikken

Oke, weer wat geleerd.. :wink:

En slik je die pillen preventief of curatief? Ik dacht nl. dat er wel manieren waren om je er vantevoren minder vatbaar voor te maken ofzo.. (maar dat kan natuurlijk ook de klamboe geweest zijn.. :mrgreen: )

http://www.malaria.nl/

staat alles!!
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 09:30

Mariamagdalena schreef:Als je je niet laat inenten kan je dus geen verre reizen maken, want voor een hoop landen moet je in ieder geval een malariaprik, en dat moet je bij het afstempelen van je paspoort het papier van laten zien anders kom je het land gewoon niet in. En India moet je ook voor de pest en zo. Dus reizen kan je dan niet

Zal je vies tegenvallen hoeveel mensen dat wel lukt...

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 10:28

Het Weermannetje schreef:
Mariamagdalena schreef:Als je je niet laat inenten kan je dus geen verre reizen maken, want voor een hoop landen moet je in ieder geval een malariaprik, en dat moet je bij het afstempelen van je paspoort het papier van laten zien anders kom je het land gewoon niet in. En India moet je ook voor de pest en zo. Dus reizen kan je dan niet

Zal je vies tegenvallen hoeveel mensen dat wel lukt...

zendelingen van de GG worden allemaal ingeent. Anders komen ze de gebieden niet eens in.

Er zijn landen waar niet wordt gecontroleerd op de juiste vaccinatie.

Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk als je naar een land gaat waar een ziekte heerst je geen enkele voorzorgmaatregel neemt. Ik kan er nog een beetje begrip voor opbrengen als het gaat om vacinatie tegen een niet aanwezige ziekte.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 10:35

Je mag wel medicijnen meenemen, maar ze niet gebruiken. Bij de GG wel, bij de GGiN niet...

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 10:43

Het Weermannetje schreef:Je mag wel medicijnen meenemen, maar ze niet gebruiken. Bij de GG wel, bij de GGiN niet...

?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 10:53

Het Weermannetje schreef:Je mag wel medicijnen meenemen, maar ze niet gebruiken. Bij de GG wel, bij de GGiN niet...

Het mag niet??! Ik dacht dat je standpunt aangaande verzekeren nog altijd een persoonlijke keuze was, maar nu blijkt dus dat je ook al van boven opgelegd wordt om te vertrouwen op de vaderlijke hand van God die je vast geen tropische ziekte zal doen overkomen.

Jammer, want er wordt toch zo vaak gezegd dat dit een hele tere en persoonlijke kwestie tussen het individu en God is..

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 11:58

ik hoop toch dat erwin kroll bedoelde dat je zelf de keuze hebt, dat je ze moet meenemen en dan zelf mag weten of je ze inneemt, mocht een organisatie dit verplicht stellen zou ik dit schandelijk vinden

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:10

jacobH schreef:

?

Als je dus ziek wordt...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:11

Aragorn schreef:

Het mag niet??! Ik dacht dat je standpunt aangaande verzekeren nog altijd een persoonlijke keuze was, maar nu blijkt dus dat je ook al van boven opgelegd wordt om te vertrouwen op de vaderlijke hand van God die je vast geen tropische ziekte zal doen overkomen.

Jammer, want er wordt toch zo vaak gezegd dat dit een hele tere en persoonlijke kwestie tussen het individu en God is..

Van mij! :wink: :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 12:13

O, ze mogen het niet van jou? Nouja, dat pleit dan in ieder geval voor de GGiN, maar dan vind ik jou nog steeds een eng mannetje dat z'n persoonlijke opvattingen aan anderen op probeert te leggen.

Terug naar “Archief”