homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mei 2004 19:39

jammer jeroen!! je hebt in elk geval je best gedaan en je er voor in gezet!!! daar heb ik bewondering voor!! :P :P :P

jeroen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jeroen » 05 mei 2004 22:26

Aan mezelf denken.....En dat maakt het juist zo lastig.Denk ik niet teveel aan mezelf?Ik laat nu wel anderen zitten.
...ik zal niet grotelijks wankelen....

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 05 mei 2004 23:13

je moet in eerste plaats aan jezelf en aan je gezin denken Jeroen.
misschien dat iemand het stokje over kan nemen betr je site of een aantal personen.
als ik de dominee spreekt zal ik het aankaarten, al worden ze langzaamaan wel een beetje wakker bij ons in de kerk gezien de actualiteit.
het beste Jeroen
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 05 mei 2004 23:24

Jij hebt zeker al een boel gedaan voor de medemens meer dan mij...
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2004 09:34

columbus schreef:als ik de dominee spreekt zal ik het aankaarten, al worden ze langzaamaan wel een beetje wakker bij ons in de kerk gezien de actualiteit.
het beste Jeroen

Wat ik me afvraag... is het nu actueel, of was het al tientallen jaren zo en komt men er nu pas een klein beetje achter?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2004 12:04

Laten we ook deze mensen niet vergeten in ons persoonlijk gebed.

En laten we op een eerlijke manier met elkaar over praten. Met zwijgen kom je niet ver....

Jeroen, het beste en denk echt aan als eerste aan je zelf. "Heb je naasten lief alsjezelf".

jeroen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jeroen » 06 mei 2004 12:31

Hoi allemaal,bedankt voor deze reacties!Ze doen me goed! Mzzl,"Jeroen"
...ik zal niet grotelijks wankelen....

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 06 mei 2004 13:37

Heel moedig en een goede site Jeroen!! Ben er stil van...ik bid om kracht voor je!
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

meboy

Berichtdoor meboy » 21 mei 2004 17:05

Hallo allemaal,

Ook ik ben een christen die homo is. Dat is een moeilijke weg maar zeker geen onmogelijke weg. Ik heb geprobeerd (in navolging van Jeroen) een site op te zetten waarin ik mijn beleving en visie heb neergeschreven. Ik hoop dat je een kijkje wilt nemen en over de artikelen wilt nadenken.

http://www.freewebs.com/allhuman/

ps. Jeroen; je naaste liefhebben als jezelf... je mag jezelf de tijd gunnen om ook jezelf lief te hebben! Niemand heeft iets aan een opgebrande Jeroen... veel succes!

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 22 mei 2004 10:40

Ey mensen :wink: , echt goed dat jullie er over praten ik weet dat het erg belangrijk is dat je er over praat met iemand. En idd er moet meer aandacht komen voor homos binnen de kerken, ben ik helemaal mee eens. Tegenwoordig worden er in de meeste kerken neergekeken op homos, er is jammer genoeg totaal geen tollerantie.. Hopelijk komt daar ooit nog verandering in.. ey mensen ik ga weer stoppen.. veel suc6 iedereen :wink: :wink: :wink: laterzzz..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 mei 2004 18:02

Ik vraag me af waarom dit er altijd zo uitgepikt word. Natuurlijk, het is knap van hen dat ze zo'n site opzetten (ondanks dat ik het niet met alle info eens ben). Maar om even iets duidelijk te maken: een homo (praktiserend) is ook niets minder dan andere mensen. En ik kan niet geloven dat deze mensen in het verdomhoekje geplaatst moeten worden door mensen en zeker niet door mensen die zich christen noemen...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 mei 2004 21:47

kurtyo schreef: Maar om even iets duidelijk te maken: een homo (praktiserend) is ook niets minder dan andere mensen. En ik kan niet geloven dat deze mensen in het verdomhoekje geplaatst moeten worden door mensen en zeker niet door mensen die zich christen noemen...

Homo's zijn absoluut niet minder en slechter dan hetero's, ook niet als ze praktiserend bezig zijn. maar hun manier van leven (praktiserend) is afkeuringswaardig bijbels gezien. Maar dat zijn hetero's die steeds wisselende sexuele contacten hebben ook. Dat is op één lijn te plaatsen.

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 23 mei 2004 10:58

Eyz dat vind ik dus ook zo, bij mij is iedereen gelijk, homo,hetro,bi of wat dan ook ze zijn gelijk, niemand is beter. Dat moeten christenen toch weten dat iedereen gelijk is:roll: :?: ......
Respect 4-all

meboy

Berichtdoor meboy » 23 mei 2004 11:03

wat is praktiserend; is dat meer zondigen voor God dan niet praktiserend? m.a.w. ben je zelf in staat om heiliger te leven voor God door niet te "praktiseren" Wat is een praktiserend hetero? wat is een niet praktiserend hetero? is dat iemand die volmaakt is in de liefde? Kan iemand volmaakt zijn in de liefde?

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 11:45

ik pas me aan bij cc

Terug naar “Archief”