alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 11 dec 2002 17:29

Acire schreef:Die redenen die vito noemt om bier te drinken zijn alleen maar negatief. Alles wijst erop dat hij het doet om niet helemaal zichzelf te zijn. Fout dus!!!

Wat een slap verhaal weer...! :x
Ik heb een aantal postings van Acire gezien in verschillende topics en elke keer herhaalt ze dat je jezelf moet zijn. Hoezo?!?
Als ik mezelf ben vrees ik dat ik geen vrienden meer overhou :roll:

In het leven is het soms nodig om te acteren of jezelf op te peppen anders kun je je sociale leven wel afschrijven.

Als jij iemand ziet met een irritante kop of iemand die dom praat, dan zeg je dat toch ook niet gelijk?! Nou dan, dan ben je toch ook niet jezelf!

Slappe verhalen ophangen kan ik zelf ook wel...!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 dec 2002 17:34

Hallo dan... als jij nooit jezelf bent tegenover anderen, ben je een grote huichelaar! ben je op dit forum wel eerlijk dan, of loop je iedereen maar voor de gek te houden? :?
Het lijkt me voor jezelf gezonder om af en toe wel jezelf te zijn, maar die keuze is aan jou natuurlijk... :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 11 dec 2002 17:40

Als ik dit zo allemaal hoor, ben ik blij dat ik bijna nooit alcohol drink.
ALS ik dat al doe, val ik bijna direct in slaap daarna.
Alcohol gebruiken om vrienden over te houden, dat vind ik wel heel triest. Dan heb je óf geen goede vrienden, óf zelf een verkeerde houding of verkeerd idee over je vrienden.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 11 dec 2002 17:40

Vito schreef:
Ik heb een aantal postings van Acire gezien in verschillende topics en elke keer herhaalt ze dat je jezelf moet zijn. Hoezo?!?

ligt dat aan jou of je vrienden?

Vito schreef:Als jij iemand ziet met een irritante kop of iemand die dom praat, dan zeg je dat toch ook niet gelijk?! Nou dan, dan ben je toch ook niet jezelf!

ach, misschien ben ik van mezelf wel vrij tactisch. jezelf zijn is niet alles zeggen wat je denkt, maar wel alleen dingen zeggen die niet in tegenspraak zijn met wat je denkt (hoewel dit niet het volledige 'jezelf-zijn' overspant)

Vito schreef:slappe verhalen ophangen kan ik zelf ook wel...!

ja, dat blijkt
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 11 dec 2002 17:58

Napoleon schreef:ligt dat aan jou of je vrienden?

Ik neem aan dat dat aan mezelf ligt. Daarnaast neem ik aan dat ik een gemiddeld normaal mens ben (maar dat is ietwat onzeker.. :mrgreen: )

Napoleon schreef:ach, misschien ben ik van mezelf wel vrij tactisch. jezelf zijn is niet alles zeggen wat je denkt, maar wel alleen dingen zeggen die niet in tegenspraak zijn met wat je denkt (hoewel dit niet het volledige 'jezelf-zijn' overspant)

Ah, je geeft me gelijk. Terecht...

Napoleon schreef:
Vito schreef:slappe verhalen ophangen kan ik zelf ook wel...!

ja, dat blijkt

Wel een beetje een erg makkelijk inkoppertje, he?

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 dec 2002 19:47

Hm Viot...je krijgt er een soortement wel van langs alhier, je zult je nog wel ff over je hoofd krabben voor je volgende keer iets dergelijks post....
Ik wil ook ff reageren, zeker niet op negatieve wijze, maar wel om wat zaken te melden...

Vito schreef:Nog maar eens in de verdediging schieten:

a) 15 is een gemiddelde; soms drink ik (veel) minder,

Helaas was Surfer me al voor door op te merken dat een gemiddelde bestaat uit hogere en lagere waarden, zodra je soms veel minder drinkt, drink je soms ook veel meer, om toch op een gemiddelde van 15 uit te komen...twee keer 11 stuks is al een keer 23 stuks ertegenover...
15 lijkt me geen gezond aantal, afgezien van het feit dat de een en beter tegen kan dan een ander.

b) Bier bevordert tot op zekere hoogte de gezelligheid

Solly, maar dit meen je niet.....als drank de gezelligheid gaat bevorderen dan ben ik weg.....je bepaalt zelf de gezelligheid....en drank is hhooguit een middel om sneller wat remmingen te laten varen...maar dat heeft op zich niks met gezelligheid te maken. Ik dronk ooit veel, maar kan nu zonder problemen heeeeeeeeeeeeeel gezellig een hele lange avond en desnoods een deel van de nacht samenzijn met vrienden...en dan is het beeeere gezellig...gezelliger dan wanneer ik zou drinken..

c) Mensen die er een beetje tegenkunnen blijven normaal functioneren

Noemand kan er een beetje tegen. Vroeg of laat grijpt je lever in door je een bepaald gevoel te geven. Laat ik je vertellen dat dat niet leuk is.
Al veel eerder geeft het je andere gevoelens. Daarbij je verminderde rectievermogen en ga zo maar door. Bij de een wordt dat merkbaar bij 2, de ander 4 en de ander 6. 15 lijkt me zeer merkbaar. Tenzij je 2.30m en 150 kg bent.....

d) Zonder bier durf ik minder snel een vrouw aan te spreken :oops:

Hm...hier komt best een gedurfde uitspraak, in die zin: moedig dat je dat zo open en bloot neerzet. Maar...daarvoor was je toch niet in Gorkum? :mrgreen:
Maar weer even serieus...als je bier nodig hebt...laat ik je dan een wijze raad geven....stop met drinken, oefen jezelf met stappen zetten (laten we zeggen eerst een keertje knipogen, een volgende keer hoi zeggen enzo ;-) ) , want als jij alcohol gebruikt om gevoelens van onzekerheid weg te drinken dan blijft dat je hele leven zo (wordt alleen maar erger en je hebt meer nodig), en ben je zelfs een potentieel slachtoffer voor alcoholverslaving. Dit is geen onzin, heb er genoeg voorbeelden van gezien. Hoeft niet gelijk uit te monden in excessen, een soort stille verslaving kan ook, niemand die het merkt...

Overigens...dr zijn best oplossingen voor je probleem. Een tijdje stoppen dus. Is nog stoer ook. Lekker niet drinken terwijl je vrienden dat wel nodig hebben. Verder hoef je niet op te passen op welke wijze je de vrouwen aanspreekt, want ik vraag me toch af op welke wijze dat gebeurt....na 15 stuks. Een echt heel perfecte indruk zal het niet geven...of wel...en later komt toch een keer de aap uit de mouw.
Verder heb je dan lekker goedkope avondjes, want 15 cola's wegdrinken zal dan niet snel gebeuren...je bent altijd goedkoper uit...

e) Over een lange avond gezien, is een goede spreiding van 15 biertjes niet zo extreem als het lijkt

Nee, verspreid over de avond gebruik je nu als excuus om het niet veel te laten lijken. ;-)
f) Nogmaals: Zonder bier, minder plezier :lol:

Hm...als jij zo denkt heb ik medelijden met de mensen die met je uitgaan...echt..als ik ergens een hekel aan heb is het aan een groep luitjes die na een flinke portie bier of wat ook "gezelligheid" proberen te hebben met elkaar. Moet je een keer op een afstandje gaan zitten en dan kijken...dat is echt triest. Althans, ik vind het triest. Veel stoerder is niet drinken of je maat weten. 3 of 4 stuks wordt al genoemd...en neem van mij aan...dat is flink veel gezelliger....

Succes met het opvolgen van de tips....je wordt er echt een waardiger mens van...
Mogelijk moet je wat wisselen van vrienden, maar als dat de enige consequentie is bij een grote sprong voorwaarts op sociaal terrein, dat moet het waard kunnen zijn....
En pas op: vrouwen zijn niet gecharmeerd van stevige stoere drinkers...het lijkt in eerste instantie wel zo, maar helaas....het vrouwvolk heeft voorkeur voor mannen die niet drinken of maat weten te houden ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 dec 2002 23:04

Cybercurse schreef:Ik drink zelf naar m'n eigen mening ook teveel. Normaal gesproken iedere avond 1 tot 3 flesjes. Uiteraard heb ik daar totaal geen last van, ik drink het simpelweg omdat ik het lekker vind.

Als ik uitga of de hele avond met vrienden zit is het natuurlijk meer, maar dronken ben ik eigenlijk nooit. Hooguit een beetje aangeschoten, maar dan weet ik altijd nog wel wat ik doe zodat er geen echt rare dingen gebeuren.

Probeer om in ieder geval 1 of 2 dagen per week niet te drinken, dat adviseren deskundigen meestal.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 01:17

Napoleon schreef:sowieso, na 5 alcoholische dranken zijn je reukzintuigen zo ver uitgeschakeld dat je amper meer proeft wat je drinkt. dat je denkt het te proeven komt omdat je nog weet wat je drinkt. bovendien, als je structureel teveel drinkt (en 15 is behoorlijk teveel) verniel je je lever in hoog tempo, en ga je binnen afzienbare tijd lichamelijke gevolgen merken.

ook nog goed om rekening mee te houden, bij de getallen van TK moet je ook nog minstens 2 alcoholvrije dagen nemen, om je lever uit te laten rusten. als je lever eenmaal beschadigd is, duurt het heeeeel lang voor dat hij weer een beetje op orde is.

Haha, na die 5 bier moet je dan maar op wat stekers overgaan. Wedden dat je het prima proeft?? ;)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 01:19

Komop Night... Met vrienden een biertje drinken is gewoon veelal gezellig! En ik durf te beweren dat het iets toevoegt aan het 'samenzijn'...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 01:21

Lalage schreef:
Cybercurse schreef:Ik drink zelf naar m'n eigen mening ook teveel. Normaal gesproken iedere avond 1 tot 3 flesjes. Uiteraard heb ik daar totaal geen last van, ik drink het simpelweg omdat ik het lekker vind.

Als ik uitga of de hele avond met vrienden zit is het natuurlijk meer, maar dronken ben ik eigenlijk nooit. Hooguit een beetje aangeschoten, maar dan weet ik altijd nog wel wat ik doe zodat er geen echt rare dingen gebeuren.

Probeer om in ieder geval 1 of 2 dagen per week niet te drinken, dat adviseren deskundigen meestal.

Da's idd geen slecht plan denk ik!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2002 08:41

Vito schreef:
Acire schreef:Die redenen die vito noemt om bier te drinken zijn alleen maar negatief. Alles wijst erop dat hij het doet om niet helemaal zichzelf te zijn. Fout dus!!!

In het leven is het soms nodig om te acteren of jezelf op te peppen anders kun je je sociale leven wel afschrijven.

Als jij iemand ziet met een irritante kop of iemand die dom praat, dan zeg je dat toch ook niet gelijk?! Nou dan, dan ben je toch ook niet jezelf!

Slappe verhalen ophangen kan ik zelf ook wel...!

Hallo dan he... ik constateer alleen maar wat.

Ja, tuurlijk moet je jezelf zijn. Dat is hartstikke belangrijk. Als je niet jezelf bent, en je maakt jezelf leuk, zijn er vast mensen die je leuk zullen vinden. Maar dan vinden ze eigenlijk iemand anders leuk, want jij bent jezelf niet. Als jij jezelf bent zijn er ook vast mensen die je leuk zullen vinden. En dan is het tenminste ECHT!!! Daar heb je wat aan.

Jezelf oppeppen is OK, maar acteren is hartstikke fout!!!

En hallo, je hoeft toch niet alles te zeggen wat je ziet?? Dat zou leuk worden zeg!!!

:?: Is dit weer een slap verhaal??
:?:

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 12 dec 2002 09:43

Wat een discussie over alcohol zeg. Ik heb zo'n discussie al meerdere malen gevoerd omtrent ons district (voor de chr. ger. mensen zegt het misschien wat).

Ik ben van mening dat alcohol niet af moet doen ten opzichte van jezelf. Het is waar dat je je losser en anders gaat gedragen, maar dat moet nooit en te nimmer een excuus zijn.

Ik ben van mening dat je zonder alcohol net zoveel lol en gezelligheid kan hebben als met alcohol. Ik drink zelf zeer weinig, alleen eigenlijk wanneer ik op stap ga of wanneer ik thuis echt zin heb in een biertje of een cola beerenburg. Maar ik blijf mezelf onder alle omstandigheden, dus ook met alcohol.

En Acire, waarom niet jezelf zijn?? Ik ben door de jaren bij onze eigen gemeente tussen de jeugd mijzelf gebeleven en zeer veel mensen niet. Ik krijg nu de waardering dat ik altijd mijzelf ben gebleven. En daardoor houd ik juist veel vrienden over!!
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2002 10:39

Derkel schreef:En Acire, waarom niet jezelf zijn?? Ik ben door de jaren bij onze eigen gemeente tussen de jeugd mijzelf gebeleven en zeer veel mensen niet. Ik krijg nu de waardering dat ik altijd mijzelf ben gebleven. En daardoor houd ik juist veel vrienden over!!

Neee, ik ben een groot fan van jezelf zijn hoor!!! Tuurlijk moet je jezelf zijn, dan krijg je Echte vrienden. En geen 'vrienden' die 'onechte ik' leuk vinden!!!

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 12 dec 2002 11:18

Dat bedoel ik!! :P
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 12 dec 2002 12:32

Acire schreef:
Derkel schreef:En Acire, waarom niet jezelf zijn?? Ik ben door de jaren bij onze eigen gemeente tussen de jeugd mijzelf gebeleven en zeer veel mensen niet. Ik krijg nu de waardering dat ik altijd mijzelf ben gebleven. En daardoor houd ik juist veel vrienden over!!

Neee, ik ben een groot fan van jezelf zijn hoor!!! Tuurlijk moet je jezelf zijn, dan krijg je Echte vrienden. En geen 'vrienden' die 'onechte ik' leuk vinden!!!

Is inderdaad lastig, anders moet je administratie bij gaan houden van hoe moet ik bij wie doen. Als je je zelf ben, voel je je lekkerder.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Terug naar “Archief”