Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 mei 2004 13:18

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Precies, dat laatste is idd heel belangrijk. De praktijk is vaak ook iets ingewikkelder dan de theorie.

Dat is meestal wel zo ja.. :wink:

Alleen in dit geval weet ik het nog niet zo heel zeker. Als je kijkt hoe we hier al geworsteld hebben met de theorie en er niet uitgekomen zijn.. :roll: En als ik er dan bij bedenk dat het met mijn vriendin eigenlijk redelijk soepel verlopen is allemaal.. dan kon de theorie nog weleens moeilijker dan de praktijk zijn.. :D

(Maar dat is dan mijn individuele ervaring)

Ach ja....
Wat wil je als je het moeilijk vind om je gevoelens te tonen :roll:

Grapje hoor :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 14:15

:lol: :mrgreen:

Maar mensen die niet over hun gevoelens kunnen praten zijn wat seks betreft misschien vaak juist wel weer beter in het uiten ervan. Dan gaat jouw verhaal natuurlijk weer niet op he.. :wink:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 mei 2004 14:19

Aragorn schreef::lol: :mrgreen:

Maar mensen die niet over hun gevoelens kunnen praten zijn wat seks betreft misschien vaak juist wel weer beter in het uiten ervan. Dan gaat jouw verhaal natuurlijk weer niet op he.. :wink:

:shock:
Tja, ik ga je echt niet uitnodigen zodat je met eigen ogen kan zien dat ik daar geen moeite mee heb natuurlijk :lol: :mrgreen: 8)
Dus je moet me maar op m'n woord geloven als ik zeg dat ik me ook op dat vlak gemakkelijk kan uiten. :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 14:33

Hm, ik zal het 'ns aan je vriend vragen.. :lol: 8)

Maar ik geloof je wel hoor. :wink:

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 21 mei 2004 12:28

Ik denk dat je je ook moet realiseren, dat als je sex voor het huwelijk hebt gehad en je relatie gaat uit, dat je daar je leven lang spijt van hebt.
't is iets wat je maar 1x weg kunt geven....

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 21 mei 2004 12:36

sex voor het huwelijk is zoon algemeen begrip. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet weteen wat je onder sex verstaat. Voor de een zal tongzoenen sex zijn en voor de ander de gemeenschap. En daar zit dan nog eeen heel gebied tussen.

Het is dus heel betrekkelijk om te zeggen ik ben voor of tegen sex voor het huwelijk..

Dat ligt toch voor ieder weer anders en is dus heel persoonlijk

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 12:56

Zonnetje schreef:Ik denk dat je je ook moet realiseren, dat als je sex voor het huwelijk hebt gehad en je relatie gaat uit, dat je daar je leven lang spijt van hebt.

Ik weet het niet..

Een heleboel klasgenoten van mij hebben seks voor het huwelijk en ik geloof niet dat ze daar nou spijt van hebben.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 mei 2004 15:50

Aragorn schreef:
Zonnetje schreef:Ik denk dat je je ook moet realiseren, dat als je sex voor het huwelijk hebt gehad en je relatie gaat uit, dat je daar je leven lang spijt van hebt.

Ik weet het niet..

Een heleboel klasgenoten van mij hebben seks voor het huwelijk en ik geloof niet dat ze daar nou spijt van hebben.

Nu misschien niet nee, maar als de verkering uitraakt waarschijnlijk wel. Dat is helaas met wel meer dingen zo. Op het moment zelf vind je het allemaal lekker en fijn, maar achteraf niet. Zolang alles maar goed is, dan is er niks aan de hand...
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 15:57

Ehm, ik heb het over mensen die al meerdere vriendjes of vriendinnetjes achter de rug hebben..

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 mei 2004 19:03

Aragorn schreef:Ik weet het niet..

Aragorn schreef:Ehm, ik heb het over mensen die al meerdere vriendjes of vriendinnetjes achter de rug hebben..

Je hebt natuurlijk uitzonderingen. Tuurlijk zal de daad bij een volgende vriend(in) weer fijn zijn, maar kan me niet voorstellen dat je er net zoveel vreugde aan beleeft als bij degene waar je jezelf voor de eerste keer helemaal gaf. Misschien dat dat voor meiden sterker geldt dan voor jongens, heb hier zelf geen ervaring mee :wink:.

Spijt is misschien een groot woord, maar kan me zo voorstellen dat je bij degene met wie je gaat trouwen er wel van baalt dat je hét al gedaan hebt met iemand anders en je je dus niet voor de eerste keer helemaal (over) kunt geven aan degene met wie je de rest van je leven doorbrengt .
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 19:17

Nouja, ik denk dat de vreugde die je eraan beleeft vooral afhankelijk is van met wie je het doet en wat je voor diegene voelt op dat moment. Als de eerste keer met een knullig vriendje was en de volgende keer met iemand waar je echt veel van houdt, lijkt me dat laatste meer vreugde geven.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je dan liever de eerste keer ook bij diegene gehad zou hebben ja. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je seks uberhaupt ziet. Als je geen principieel verschil met bijv. zoenen ziet, maakt het ook minder uit of je het al eerder gedaan hebt of niet.

Ik denk trouwens niet dat je je niet helemaal over kunt geven aan iemand als je dat al een keer eerder gedaan hebt. Dat zal dan toch al een poosje geleden zijn en als het goed is heeft degene met wie je dan trouwt die ander al wel verdrongen uit je gedachten.

Btw: ik had het ook (vooral) over meisjes, jongens spreek ik daar minder over eigenlijk..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 mei 2004 18:08

Joepie: Dat 'heetgebakerd' valt wel mee.

Bloempie: mee eens, het is vaak lastig om je aan voornemens te houden.

Weermannetje: natuurlijk mag je vragen om hulp om 'bewaard te blijven' voor dingen die tegen je principes indruisen of die tegen je goede voornemens ingaan. Maar ik vind het absoluut te ver gaan om (in het algemeen) te zeggen dat je er voor bewaard MOET blijven (het gaat me om het woord 'moet')

Zonnetje: dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat het heel persoonlijk is en dat jij daar absoluut niet over kan beslissen...

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 14:08

Eigen keuze he :wink:
Respect 4-all

Marien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marien » 25 mei 2004 21:42

Bezwaar tegen seks voor het huwelijk hoeft niet altijd alleen maar godsdienstig te worden uitgelegd.

Je kunt ook gewoon zeggen dat je je intiemste delen bewaart voor het huwelijk.
Tevens laat je je vriendin op die manier ook zien dat ze aan jou een goede man heeft. Ook binnen het huwelijk zullen er vele momenten komen dat je geen seks kunt uitoefenen. Dan moet je je alsnog bedwingen, kun je dat!?

bammerang

Berichtdoor bammerang » 26 mei 2004 18:31

"seks uitoefenen"? da's nog eens een leuke uitdrukking. net zoiets als druk uitoefenen. kilinkt het best wel ... onprettig.

ik ben er zelf nog niet uit hoe het precies zit, met sex voor het huwelijk en dat verbieden. weet wel dat het vroeger een stuk makkelijker was, toen de bijbel geschreven werd. die verkering was veel korter! en iedereen leek nog thuis te wonen (zie hooglied, dan heeft het meisje het over hij, die over onze muur kijkt. het is niet zijn muur, maar die van haar en haar familie).

ik zie veel argumenten dat je er zwanger van kan raken ... maar is dat in de 21ste eeuw nog wel een argument? tenminste ... voor refo's zijn voorbehoedsmiddelen toch niet ook al verboden? zoals bij de katholieken.

Terug naar “Archief”