Natuurlijke middelen om er weer boven op te komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mei 2004 23:35

Sjonge we zijn het eens :? :wink: :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mei 2004 23:36

Wat ik niet snap, is dat hier mensen zeggen van: "Ik geloof er niet in, maar het werkt wel". Hoezo erin geloven? Het is geen religie ofzo waar je in moet geloven.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mei 2004 23:38

henk77 schreef:ik weet zeker dat homeopatie wel helpt,allen het helpt niet altijd direct. en gemische middelen wel. maar homeopatische middelen worden bijna nooit door een apotheker getest.het grootste gros is er zelfs tegen.

Hoezo werken homeopathische dingen niet direct? Hoezo werken chemische middelen wel direct?
Dat is gewoon per middel verschillend.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 23:59

joepie schreef:Sjonge we zijn het eens :? :wink: :mrgreen:

Vreemde gewaarwording he... :lol: :mrgreen:

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 20 mei 2004 09:21

Even tussendoor: Vallen acupunctuur en irisscopie ook onder homeopatische geneesmiddelen/methoden?
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 20 mei 2004 12:12

AikonGirl schreef:Wat ik niet snap, is dat hier mensen zeggen van: "Ik geloof er niet in, maar het werkt wel". Hoezo erin geloven? Het is geen religie ofzo waar je in moet geloven.

Dat heb ik gezegd omdat dat regelmatig gezegd wordt dat je erin moet geloven. Er lopen altijd nog mensen rond die wel zo denken.

henk77

Berichtdoor henk77 » 20 mei 2004 13:31

idd is het per middel verschillend.maar dat is algemeen bekend dat chemische middelen eerdre werken dna natuulijke middelen.
maar natuurlijke middelen zijn over het algemeen minder schadelijk voor de rest dan chemische

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mei 2004 18:28

Aragorn schreef:
joepie schreef:Sjonge we zijn het eens :? :wink: :mrgreen:

Vreemde gewaarwording he... :lol: :mrgreen:

Nou :shock: En met die sokken ook al :?: Wordt gewoon eng :?

Ik denk dat het nog steeds uitmaakt wat voor medicijn je inneemt.
Als je een middel tegen de pijn neemt lijkt het me niet handig als het pas op de lange termijn werkt, dus die werken ook gewoon snel ongeacht of je homeopatisch of regulier neemt.
En als je kijkt naar de reguliere medicijnen die je hebt voor een slechte schildklier werking dan duurt het 6 weken voor je een beetje kunt kijken of het al goed is, terwijl als ik een natuurlijk middel gebruik dan merk ik na een paar dagen al dat het wat doet.
En iroscpie en accupunctuur vallen gewoon onder het kopje alternatief.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2004 18:34

joepie schreef:En iroscpie en accupunctuur vallen gewoon onder het kopje alternatief.

Homeopathie toch ook?

(Om zo maar eens te proberen het grote eens-zijn te doorbreken.. 8) Maar dat van die sokken, dat is gewoon ultieme objectieve waarheid, als je het daar niet mee eens bent.... :shock: :mrgreen: )

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mei 2004 19:04

Volgens mij valt homeopathie ook onder alternatieve genees methodes. En geen homeopatische genees methode. Snap je?

ho·meo·pa·thie (de ~ (v.))
1 geneeswijze waarbij men als geneesmiddel tegen een kwaal een geringe hoeveelheid toedient van datgene wat bij een gezonde juist de kwaal zou teweegbrengen.

iris·co·pie (de ~ (v.))
1 het aflezen van ziekten aan het regenboogvlies

acu·punc·tuur (de ~ (v.))
1 oude Chinese, pijnstillende techniek, waarbij naalden op zeer bepaalde punten in het onderhuids bindweefsel gestoken worden.

henk77

Berichtdoor henk77 » 20 mei 2004 21:53

pa heeft een kruiden tuin en maakt veel van die dingen dus vertel me niet zoveel er over ik geloof hem eerdre dan vele anderen hier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2004 21:57

henk77 schreef:pa heeft een kruiden tuin en maakt veel van die dingen dus vertel me niet zoveel er over ik geloof hem eerdre dan vele anderen hier.

Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen?

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 20 mei 2004 22:14

joepie schreef:
Snorbaarder schreef:Volgens mij zijn er ook best een hoop homeopatische middelen waarvan de herkomst bijzonder dubieus is.

Net zoals van reguliere middelen zeker?
Zoals medicijnen tegen parkison, die ze halen uit hersencellen van embryo's.
Onderzoekt de dingen en behoud het goede.
Wat ik bedoelde te zeggen dat ze van God gegeven zijn, is dat ze gemaakt worden met dingen die God zo in de natuur laat groeien.
B.v. Calendula. En zo zijn er vele.

Beste Joepie,
Calendula, zalf bijv, behoort niet tot de homeopathie, maar tot de kruidengeneeskunde. Erg verwarrend, maar het is echt zo.
Met kruidengeneeskunde is niets mis mee, het zijn gewoon soort van basiszalfjes met kruiden toegevoegd zeg maar.
Homeopathie is echt niet goed! Er zit serieus een hele methode achter. Ik denk dat er genoeg andere opties zijn.
Over reguliere middelen ben ik best tevreden, dit is veel onderzocht en uitgetest, ik heb er absoluut geen twijfels over.
En by the way, homeopathie is zeker weten een alternatieve geneeswijze.
~Get out and do what we were meant to do~

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2004 22:23

Eh, Juliah, dacht je dat er achter regulier geneeskunde geen hele methode zit? De (wetenschappelijke) methode (zoals destijds volgens mij door Descartes geintroduceerd) vormt zelfs de basis van de manier waarop de reguliere geneeskunde kennis vergaart!

En waarom is homeopathie niet goed dan? Ik kan het niet beoordelen heb er geen ervaring mee, evenmin als dat ik veel ervaring met reguliere geneesmiddelen heb, maar het schijnt toch zo te zijn dat het mensen helpt die in het reguliere circuit niet geholpen leken te kunnen worden...

henk77

Berichtdoor henk77 » 20 mei 2004 23:22

ik hoor wle vaak genoeg vanhem hoe bepaalde dingen werken enz en wat de verschillen zijn.dus weet wel hoe natuurlijkde dingen effecten hebben en chemische.

Terug naar “Archief”