Islam=Antichrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 dec 2003 16:59

Er staat ook dat een verstandig man het getal berekent van de antichrist.

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Al-Qa3ida

Berichtdoor Moslimgirl » 14 mei 2004 14:48

menachem schreef:
alquida(weet niet precies hoe je dat schrijft)

ﺓﺩﻋﺎﻘﻠﺍ

en dat kun je omzetten naar Latijns alfabet met:

Al Qâ'ida of Al Qaida

Als je het vanuit het Arabisch wilt lezen en dan bijv, omzetten naar het Latijns alfabet. Kan je beter schrijven: Al- Qa3ida. 3 ﻋ (voor de uitspraak)= een letter in het Arabisch die we in het Nederlands niet hebben. Vandaar dat het wordt weggelaten en Al-Qaida komt te staan. Inplaats van Al-Qa3ida of Al-Qahida.

Verder komt de AntiChrist ook voor in de Islaam.

Ik zal hierover nog informatie neerzetten.

Met Vriendelijke Groeten,

Moslimgirl
De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2004 17:03

Kaw schreef:Er staat ook dat een verstandig man het getal berekent van de antichrist.

En staat er daarachter dan weer niet: het getal is 666?

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Link

Berichtdoor Moslimgirl » 19 mei 2004 14:59

Hieronder een link waar je kan lezen (in 't Engels) Wie de 'Anti-Christ' is volgens de Islaam.

http://www.islaam.org/Al_Mahdi/dajjaal.htm

Voor degenen die het willen gaan lezen: Veel Leesplezier.

Moslimgirl
De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 19:59

Zou je het niet even kort kunnen uitleggen Moslimgirl?

Ik vind het een beetje verwarrend met al die arabische woorden en losse stukjes van verschillende mensen (profeten oid?).

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Pagina in het Nederlands

Berichtdoor Moslimgirl » 21 mei 2004 10:00

Hey Hey,

Ik heb ff een pagina voor je gevonden in het Nederlands met info over de Anti-Christ. (Dajjaal).

Als het je niet duidelijk is, dan hoor ik het wel.

http://www.walidin.com/info.nsf/0/27a71 ... enDocument

Groeten,

Moslimgirl

Hadith = Overleveringen.
Aya's = verzen uit de Heilige Koran.
Soerah = hoofdstuk uit de Heilige Koran.

Verder staan er veel Arabisch namen in. Veel Leesplezier. :mrgreen:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Pagina in het Nederlands

Berichtdoor meschianza » 21 mei 2004 10:44

Moslimgirl schreef:
Hey Hey,

Ik heb ff een pagina voor je gevonden in het Nederlands met info over de Anti-Christ. (Dajjaal).

Hadith = Overleveringen.
Aya's = verzen uit de Heilige Koran.
Soerah = hoofdstuk uit de Heilige Koran.

Verder staan er veel Arabisch namen in. Veel Leesplezier. :mrgreen
Groeten,

Moslimgirl
:

Misschien dat ik het iets te snel heb doorgenomen, maar de Joden zijn dus de antichrist, of tenminste, de volgelingen van de antichrist die vernietigt worden als Jezus terug komt (ik wist niet dat moslims geloven dat Jezus terugkomt ondanks dat Hij niet Gods Zoon zou zijn, interessant)
De JOden komen er dus niet best vanaf, las ik. Jezus gaat dus het volk, waar Hij uit voortkomt, veroordelen.

En verder moeten we oppassen voor een man met een rode huis en krullen. Dus toch een griek? :mrgreen: Okeedan.

Ik weet niet iwie de anti-christ is. Moeten we dat weten? Ik denk niet dat het Osama Bin Laden is, hij is wel een beest maar te overduidelijk slecht en handlanger van de duivel. ik denk dat het echt een verleider zal zijn, waar ook de meest vredelievende, eerlijke mensen door verleid kunnen worden. Dus zeer dangerous. Misschien is het een man die niet geloofd dat Jezus Gods Zoon is, maar verder hele intelligente , aannemelijke, uitspraken doet. Iemand waar je met bewondering tegenop ziet, en veel volgelingen krijgt over de hele wereld.
Maar dat zijn mijn vermoedens. In iedergeval zal het, denk ik, iemand zijn vanwie we absoluut niet verwachtendat die het zal zijn, tot het te laat is en hij zijn ware gezicht laat zien.
Laatst gewijzigd door meschianza op 21 mei 2004 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 mei 2004 10:47

Help, waarom is dat lettertype zo groot, hij staat op normaal!!!) :shock:

O, ik heb het al in orde gekregen, sorry! :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2004 11:33

Weinig aan het verhaal van meschianza toe te voegen..

Alleen dat het misschien tijd wordt voor Islamieten om ook hun vrouwen te onderwijzen, want anders zullen ze hem volgen omdat ze onwetend zijn. :wink:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 09:48

Elke tijd heeft volgems mij zijn eigen Antichrist gehad. Ook nu nog. En dat is niet alleen de Islam.
ANTI=TEGEN.........
Christus zegt in Mattheüs 12:30: "Wie met Mij niet is, die is tegen Mij";
Evenzo in Lukas 11:23.
Scherp gesteld is het dus zo dat iedereen die niet belijdt VOOR HEM te zijn, deel uitmaakt van de antichrist, of op zijn minst gezegd, antichristgevoelens koesterd, dus TEGEN HEM is.
En als ik dan lees hoe sommigen er moeite voor doen om zo weinig mogelijk over Christus te willen spreken, Hem niet aanbieden, en tegenspreken dat Hij Zijn genade aan allen aanbiedt, dan denk ik weleens, zijn ze nu voor of tegen Hem........... :cry:
Als we de tekst volgen dan is het van tweeën één!!
En u, voor of tegen????
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Pagina in het Nederlands

Berichtdoor TheEdge » 08 jul 2004 15:39

Moslimgirl schreef:

Groeten,
Moslimgirl

Grappig dat dat stuk tekst eindigt met de woorden: "Allah zal degenen die hun geloof hebben behouden redden van zijn kwaad en van het kwaad van zijn volgelingen, voor de ogen van de Geest en het Woord van Allah, Jezus de zoon van Mariam (vrede zij met hem), en zijn gelovige volgelingen. Alle lof en zegeningen zij Allah. " Vul voor Allah 'God' in, voor Mariam 'Maria' en haal het 'vrede zij met hem' weg, had het zo in de bijbel kunnen staan... :-)

Maargoed, dat wilde ik niet zeggen. Ik wilde even de volgende link plaatsen voor mensen die wat meer van moslims af willen weten. Kijk op de vraag- en antwoordrubriek van deze islamitische site om meer te weten te komen van de islam. Eigenlijk net zo'n rubriek als hier bij refoweb, met het verschil dat er daar geen kudde dominees achter zit.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moslimgirl » 08 jul 2004 18:13

Grappig dat dat stuk tekst eindigt met de woorden: "Allah zal degenen die hun geloof hebben behouden redden van zijn kwaad en van het kwaad van zijn volgelingen, voor de ogen van de Geest en het Woord van Allah, Jezus de zoon van Mariam (vrede zij met hem), en zijn gelovige volgelingen. Alle lof en zegeningen zij Allah. " Vul voor Allah 'God' in, voor Mariam 'Maria' en haal het 'vrede zij met hem' weg, had het zo in de bijbel kunnen staan...

En dan zou je ook "zoon van" weg moeten halen. :mrgreen:

Bedankt voor de link, ik zal er ook even een kijkje gaan nemen.

Moslimgirl : )

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 jul 2004 18:55

Moslimgirl schreef:
Grappig dat dat stuk tekst eindigt met de En dan zou je ook "zoon van" weg moeten halen. :mrgreen:

Bedankt voor de link, ik zal er ook even een kijkje gaan nemen.

Moslimgirl : )

Waarom dr staat toch de zoon van Maria en niet de Zoon van God? Ik dacht dat jullie dat ook geloofde. Maar goed, doordat de moslims Jezus als Zoon van God ontkennen volgens Johannes ben je dan een soort anti-christ ja. :| http://www.hispage.nl/bijbel/ lees 1 Johannes 2 vrs 22 ns. :?

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moslimgirl » 08 jul 2004 18:58

Waarom dr staat toch de zoon van Maria en niet de Zoon van God? Ik dacht dat jullie dat ook geloofde.

Yep. Sorry, ik had er ff te snel overheen gelezen. Mijn fout. :oops:

Moslimgirl

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 08 jul 2004 20:12

TheEdge schreef:Kijk op de vraag- en antwoordrubriek van deze islamitische site om meer te weten te komen van de islam. Eigenlijk net zo'n rubriek als hier bij refoweb, met het verschil dat er daar geen kudde dominees achter zit.

Het valt me op aan de vragen op de site dat er onwijs veel regels en wetten zijn waar je je aan moet houden. Wel fijn natuurlijk, een beetje houvast voor je geloof, maar iets uit jezelf doen uit liefde, is veel toffer dan iets 'moeten', toch?

En wat ik vooral zielig vind is dat moslims die christen worden, volgens de sharia ter dood gebracht moeten worden. Weliswaar niet door iedere willekeurige moslim, maar toch was ik wel geschokt... ik dacht dat dat alleen bij verschillende families voorkwam....
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”