Olympische Spelen occult?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Olympische Spelen occult?

Berichtdoor Equilibrist » 19 mei 2004 00:04

Hallo,

Via een kennis kwam ik op het volgende bericht:

DE OLYMPISCHE SPELEN EN HET HERLEVENDE HEIDENDOM

Klik HIER om het te lezen

Ik vind het best schokkend :shock: Wat vinden jullie ervan? Mee eens, of grote onzin?

Eq.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 00:11

Ik heb er even heel snel doorheengescand en zal het nog wel een keer uitgebreid lezen.

Ik geloof niet dat ik het er mee eens ben, maar ook geen grote onzin.
Dat de OC niet christelijk zijn wisten we allang, maar het lijkt me sterk overdreven om (alleen) daarin de oorzaak voor toenemende duisternis op deze wereld te leggen.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 mei 2004 00:21

als ik ervanuit gaat dat de feiten allemaal kloppen dan is het idd schokkend en een 'heidens' feest waar christenen vandaan moeten blijven (of flyers moeten uitdelen/ evangeliseren bij de ingang van het Holland House :wink: )
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 19 mei 2004 00:26

Mwa... je kunt ook hele goede dingen leren van de Olympische Spelen. Ik citeer een stukje van Henri Nouwen:

Als ik het slot van hoofdstuk 9 van de eerste brief van Paulus aan de Korinthiers lees, stel ik me voor dat hij zojuist de Olympische Spelen gezien heeft. Hij schrijft:

Gij weet het: de hardlopers in het stadion lopen allen, maar slechts een wint de race. Loop zo dat je wint! En de atleten ontzeggen zich bij de training allerlei dingen. Zij doen dat om een vergankelijke krans, wij om een onvergankelijke.

Tweeduizend jaar later lijken die woorden nog actueler dan toen ze werden opgeschreven. (...) Toen Paulus zo'n wedstrijd gezien had, vroeg hij zich af of wij evenveel toewijding en discipline zouden kunnen opbrengen voor de eeuwige glorie als de atleten voor de gouden medailles.

De atleten die als doel het behalen van Olympisch goud hebben, zijn bereid al hun andere belangen op de tweede plaats te laten komen. Hoe ze eten, slapen, studeren, trainen, het wordt allemaal bepaald door dat ene doel.

Hebben wij zo'n helder doel voor ogen? Zonder een helder doel zullen we steeds afgeleid worden en onze energie aan secundaire zaken besteden.

'Houdt uw ogen gericht op de prijs,' zei Maarten Luther King tot de zijnen. Wat is onze prijs? Het goddelijk leven, het eeuwige leven, het leven met en in God. Jezus heeft ons dat doel, die hemelse prijs, voor ogen gehouden.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 00:43

columbus schreef:als ik ervanuit gaat dat de feiten allemaal kloppen dan is het idd schokkend en een 'heidens' feest waar christenen vandaan moeten blijven (of flyers moeten uitdelen/ evangeliseren bij de ingang van het Holland House :wink: )

Hoezo schokkend? Dat wisten we toch allang? En er zijn toch zoveel 'heidense feesten'?

Het enige nieuwe is dat gedoe van die beinvloeding en duistere machten enzo, maar ik geloof dat ik daar niet zo in geloof.. :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 08:14

Waarom geloof jij daar niet in? Dit kan best wel veel invloed hebben.

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 19 mei 2004 08:25

:D :D :D :D :D ....
Zo, ik ben uitgelachen.
Wat een onzin zeg. Ik had het niet kunnen bedenken. Kan iemand mij op dit moment nog iets op de Olympische Spelen aanwijzen wat dan ook maar enigszins verband houdt met wat in dat artikel wordt geroepen?
Dit kan in de categorie: paranoia, waanvoorstellingen en -ideeen.
De OS zijn gewoon sportwedstrijden, toevallig de belangrijkste ter wereld, waar alle internationale atleten tegen elkaar strijden. Ik vind het juist een mooi toernooi, vooral als er weer zo'n Iraanse zwemmer meedoet, die bijna verzuipt en twee keer zo langzaam is als de winnaar :D
Maar goed, ik zal dit jaar extra goed opletten of ik allerlei occulte en duivelse dingen zie...
The proof of the pudding is in the eating.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 mei 2004 10:20

Aragorn schreef:
columbus schreef:als ik ervanuit gaat dat de feiten allemaal kloppen dan is het idd schokkend en een 'heidens' feest waar christenen vandaan moeten blijven (of flyers moeten uitdelen/ evangeliseren bij de ingang van het Holland House :wink: )

Hoezo schokkend? Dat wisten we toch allang? En er zijn toch zoveel 'heidense feesten'?

Het enige nieuwe is dat gedoe van die beinvloeding en duistere machten enzo, maar ik geloof dat ik daar niet zo in geloof.. :wink:

btw, heel die OS boeien me niet dus met de beinvloeding zal het bij mij wel meevallen. :roll:

ik geloof wel in die duisteren machten en ik denk dat sommige mensen wel gevoelig daar voor zijn.volgens mij hangt het er een beetje vanaf hoe sterk je mentaal bent .
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2004 10:45

Ik zie de OS gewoon als een sportevenement... en denk dat weinig mensen er ook maar iets van occultisme in zullen ontdekken... Misschien was het van vroeger uit wel het geval maar tegenwoordig is dat helemaal niet meer zo.... en doen mensen sommige dingen rond de spelen puur uit traditie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 11:04

Je kunt niet alles puur op zich zien. Bijvoorbeeld het gebeuren rond homeopatische geneesmiddelen. Daar moet je ook de achtergrond van weten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mei 2004 12:06

De Olympische Spelen in de huidige vorm occult? Laat me niet lachen. Dit is echt waanzin. Er zijn weer eens christenen die niets te doen hebben en dan maar dit soort paranoia berichten gaan verspreiden op internet e.d. Ziek, ziek en nog eens ziek. Kijk, de spelen vroeger waren misschien slecht, die stonden in het teken van de goden e.d. Maar het is toch waanzin om dit door te voeren naar onze huidige wereld? kom nou toch...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 12:58

columbus schreef:btw, heel die OS boeien me niet dus met de beinvloeding zal het bij mij wel meevallen. :roll:

Nou, als je je tv maar wel ff uitzet als het openingslied gezongen wordt, anders ben je alsnog de pineut.. :D

kurtyo schreef:Kijk, de spelen vroeger waren misschien slecht, die stonden in het teken van de goden e.d.

Dan nog... bij de oude Grieken stond alles in het teken van de goden en waren die Spelen ook maar gewoon een sportevenement zonder religieuze bijbedoeling.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2004 15:42

Het Weermannetje schreef:Je kunt niet alles puur op zich zien. Bijvoorbeeld het gebeuren rond homeopatische geneesmiddelen. Daar moet je ook de achtergrond van weten.

Nee hoor, wat niet weet, wat niet deert :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 mei 2004 16:04

kijk, ik heb er ook mn gedachten over, moet je dit allemaal serieus nemen?
we lachen er nu om, oké maar stel dat het toch waar is allemaal?
als je aanneemt dat het verhaal klopt, waarom schuiven we het dan aan de kant en doen we het verhaal af als onzin?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 16:54

columbus schreef:als je aanneemt dat het verhaal klopt, waarom schuiven we het dan aan de kant en doen we het verhaal af als onzin?

Nee, als je aanneemt dat het waar is doe je dat niet. En als je niet aanneemt dat het waar is wel.. 8)

Terug naar “Archief”