Aragorn schreef:jacobH schreef:Aragorn schreef:Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd...![]()
En dan is mijn antwoord: oke, niet wat je zelf het leukst vindt, maar wat volgens jou het meest volgens de bijbel is. (En ja, ook dat schijnt iets te zijn waar over te discussieren valt, anders zou refoweb de helft kleiner zijn..)
Btw: wel een goed initiatief lijkt me (die site). Want nu zijn mensen vaak toch aangewezen op hun eigen beperkte bandjesvoorraad of die van kennissen als je niet naar de kerk kunt, terwijl dit in principe onbeperkt is.
Wat ik me afvraag: stellen de beheerders van de site zich ook verantwoordelijk voor alles wat er in die preken gezegd wordt?
nou ja...... Ik wil niet al te pretentieus wezen..... maar alle ds in de GG zijn goed.....
Nee er is maar een criterium. Het moet een ds uit de GG zijn.
maar als zoals solus beweerd deze ds's een verkeerd evangelie zouden brengen dan waren ze al lang afgezet. Blijkbaar doen ze dat dus niet.
Er wordt veels te veel geroddelt binnen de GG. Ik weet zeker dat verreweg de meeste criticasters nooit de ds in kwestie hebben gehoord. Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Wat bedoel je precies met 'goed'? En ja, ik denk ook wel dat ze allemaal geen grove dwalingen zullen verkondigen. Er zijn wel accentverschillen en sommige mensen kunnen meer meegaan met 'linke' en ander meer met 'rechtse' dominees binnen de gergem. (links en rechts zijn foute termen in dit verband, maar het gaat nu ff om de verschillende stromingen binnen gg.)
Verder ken ik de gg niet van binnenuit en niet echt goed, dus kan het roddelen niet zo beoordelen. Maar ik kan me idd wel voorstellen dat er een bepaalde polarisatie (aan het ontstaan) is, die niet nodig is.
ik wilde nou eens laten zien met goed hoe arrogant ik ben.