Voetbal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 08:16

columbus schreef:
Aragorn schreef:Inderdaad, ik denk dat Jezus op een zondagmiddag best in de kantine van een voetbalploeg te vinden zou zijn..

ja? wat zou Jezus dan gezegt hebben? ga maar lekker door?
ik denk het niet :?

Nee, Hjj zou het helemaal niet over zondagvoetbal gehad hebben.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 09:21

Aragorn schreef:Inderdaad, ik denk dat Jezus op een zondagmiddag best in de kantine van een voetbalploeg te vinden zou zijn..

Ik denk het niet. Wat heeft hij te zoeken tussen vloekende, drinkende en rokende voetbalsupporters in een kantine?
Hij moest toch bezig zijn met de dingen des Vaders?
Ik denk ook niet dat het een plaats is waar wij ons horen op te houden op zondag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 09:22

joepie schreef:

Ik denk het niet. Wat heeft hij te zoeken tussen vloekende, drinkende en rokende voetbalsupporters in een kantine?
Hij moest toch bezig zijn met de dingen des Vaders?
Ik denk ook niet dat het een plaats is waar wij ons horen op te houden op zondag.

Ja, wat had Hij eigenlijk te zoeken tussen vloekende, drinkende en slempende hoeren en tollenaren? :roll:

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 09:25

Iets anders dan wat er hier gedacht wordt over de zondags besteding.
Dus gewoon voor je ontspanning daar gaan vertieren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 09:29

O, maar ik heb ook helemaal niet gezegd dat Hij daar naartoe zou gaan omdat Hij niks beters te doen zou hebben op zondag. Of tenminste, dat denk ik wel, want anders zou Hij wel wat anders doen.. 8)

Maar idd niet om maar mee te doen met al het verkeerde wat er gebeurt. Wel om naast ook die mensen te staan, hen liefde te bewijzen, enz.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 09:35

maar het gaat hier toch over hoe jij je vrije tijd op zondag zou besteden.
En of het vertoeven in de voetbal kantine al dan niet een juist verpozen zou zijn?
En het blijft maar de vraag of Jezus dat op zondag, dus op de sabbath gedaan zou hebben.
Hij zou daarmee toch ook de mensen voor het hoofd gestoten hebben, en ik weet zeker dat Hij dat nooit gedaan zou hebben.
Ik hoef alleen maar te denken aan wat hij deed toen ze het tempelplein tot een rovershol hadden gemaakt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 09:37

Je hebt gelijk dat dit een andere discussie is. Het ging erover of wij op zondag kunnen gaan voetballen of niet.

Maar nog even dit:

En het blijft maar de vraag of Jezus dat op zondag, dus op de sabbath gedaan zou hebben.

Jezus at op de sabbath ook aren van het veld en genas zieken, in dit tijd ook zeker not done op de sabbath.

Hij zou daarmee toch ook de mensen voor het hoofd gestoten hebben, en ik weet zeker dat Hij dat nooit gedaan zou hebben.

Over het algemeen trok Hij Zich daar bijzonder weinig van aan...

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 09:43

Hij plukte aren op de zondag, niet om daar anderen mee voor het hoofd te stoten, en zieken genezen is iets anders dat tussen en met voetbalfanaten in de kantine zitten.

Hij troke zich wel degelijk wat aan van de mensen om zich heen. Alleen niet van regeltjes die door mensen zelf gemaakt waren en die ze gebruikten om Hem te dwarsbomen niet.
Hij deed wat goed was in de ogen van Zijn Vader, en dat was niet altijd wat de fairzeers ervan dachten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 09:52

joepie schreef:Hij plukte aren op de zondag, niet om daar anderen mee voor het hoofd te stoten, en zieken genezen is iets anders dat tussen en met voetbalfanaten in de kantine zitten.

Hij troke zich wel degelijk wat aan van de mensen om zich heen. Alleen niet van regeltjes die door mensen zelf gemaakt waren en die ze gebruikten om Hem te dwarsbomen niet.
Hij deed wat goed was in de ogen van Zijn Vader, en dat was niet altijd wat de fairzeers ervan dachten.

Nee, Hij deed het niet OM er anderen mee voor het hoofd te stoten, maar wist wel dat dat zou gebeuren. Zieken genezen is idd wat anders. Maar met hoeren en tollenaren zitten eten en drinken niet.

En die regeltjes werden niet gebruikt om Hem te dwarsbomen hoor. Die bestonden al veel langer en waren heilig voor die mensen. Logisch dat ze Hem erop aanspraken..

En waarschijnlijk ook niet altijd wat joepie (of Aragorn) ervan denkt... :wink:
Laatst gewijzigd door Aragorn op 18 mei 2004 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 09:57

Nee precies! Daarom zou ik ook niet zomaar zeggen dat Jezus als Hij nu zou leven wel bepaalde dingen zou doen om daarmee aan te geven dat het helemaal niet zo verkeerd is om iets te doen.
Lange ingewikkelde zin, maar misschien begrijp je wat ik bedoel.
We schrijven zo gemakkelijk bepaalde zaken op Zijn naam terwijl dat helemaal niet aan de orde is.
Ongeacht wat Hij zou doen, wat doe jij is aan de orde. Want wat Hij zou doen weten we niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 10:00

Daarom zou ik ook niet zomaar zeggen dat Jezus als Hij nu zou leven wel bepaalde dingen zou doen om daarmee aan te geven dat het helemaal niet zo verkeerd is om iets te doen.

Of zomaar zeggen dat Jezus bepaalde dingen niet zou doen om daarmee aan te geven dat het verkeerd is voor ons om dat te doen... :lol:

Wat Hij zou doen weten we niet altijd, maar we kunnen natuurlijk wel kijken naar wat Hij gedaan heeft en welk voorbeeld Hij gaf. Dan kom je al een heel eind lijkt me..

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 10:39

Nee dat heb ik dus niet gezegd. Ik zei zeker niet dat je het daarom niet moet doen.
Je kunt namelijk niet alles doortrekken van toen naar nu.

Het gaat er ook niet om wat Hij ZOU doen, maar wat vind God van wat jij doet.
En ik denk dat er best wel omgevingen zijn waar je beter niet kunt zijn op zondag, of zelfs door de weeks.
En zeker kun je dingen die Jezsu deed gebruiken zij je meningvorming.
En zo wel meer dingen vanuit de Bijbel.
Maar iets wel of niet doen omdat Jezus het misschien wel of niet zou doen.....Lijkt me niet de juiste benadering.
Dus zeggen dat Hij wel in die voetbalkantine zou zitten.....Ik geloof het dus niet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 10:48

Het is denk ik moeilijk om dingen die toen nog niet waren te vergelijken met dingen die er toen wel waren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:13

joepie schreef:Nee dat heb ik dus niet gezegd. Ik zei zeker niet dat je het daarom niet moet doen.
Je kunt namelijk niet alles doortrekken van toen naar nu.

Klopt, maar sommige dingen wel. (ja, ik hou bijna op met zeuren.. :mrgreen: ) De hoeren en tollenaren kun je best doortrekken naar bordelen en andere gelegenheden van nu, daar zie ik geen enkel probleem in.

Het gaat er ook niet om wat Hij ZOU doen, maar wat vind God van wat jij doet.

Dat is waar, daar zit een verschil tussen. Wij hoeven niet perse op zondag naar de voetbalkantine. Maar ik denk wel dat Jezus met Zijn leven aan heeft willen geven dat geen mens te min voor je moet zijn en je gerust met iedereen kunt praten en omgaan om diegene liefde door te geven.

Dus zeggen dat Hij wel in die voetbalkantine zou zitten.....Ik geloof het dus niet.

En ik dus wel, maar dat is niet belangrijk..

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mei 2004 12:21

Naar de bordelen en dergelijke.... ja, om wat te doen??

Dus wat zou dan je doel zijn als je op zondag naar die kantine zou gaan?

Jezus ging niet met de hoeren en tollenaars om , om gelijk aan hen te worden. Maar om ze te vertellen van Zijn verlossingswerk.
Dat is heel iets anders dan gaan recreeren in die kantine.

Terug naar “Archief”