geen tijd!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

geen tijd!!!

Berichtdoor johannes1 » 17 mei 2004 11:34

een titel die iedereen wel kent. geen tijd voor bepaalde dingen. je merkt veel dat mensen hun tijd aan andere dingen besteden dan aan de dingen waar je echt je tijd aan moet besteden. zoals naar een wereldse plaats gaan i.p.v naar bv een avond over geloof. (ik zeg maar wat hoor, dus voel je niet aangevallen). het lijkt wel dat ze meer denken aan de plezierige tijd hier op aarde dan aan hun genadetijd.

denk jij wel eens aan je genadetijd. en dat die bijvoorbeeld over 1 minuut afgelopen kan zijn?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 17 mei 2004 12:09

Ja ik denk daar de laatste tijd heel veel over na.
Afgelopen weekend nog, ik lag op bed en werd echt bang. Bang om te sterven, bang om God te moeten ontmoeten, bang om voor eeuwig verloren te gaan.
Gelukkig ben in nog in het heden der genade en kan ik God nog zoeken.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 17 mei 2004 13:33

Ik denk er ook weleens over na. Maar ik denk dat je daar nooit genoeg over na kunt denken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 13:56

Hm ik snap het begrip "genadetijd" niet echt, kan iemand dat toelichten?

Ik denk dat je plezier mag hebben op aarde.... als je God er maar voor dankt (zie Prediker)...

Ik denk nooit: Over 1 minuut kan het afgelopen zijn... Dat is namelijk niet waar. Het eeuwige leven is al begonnen hoor, en de dood is alleen een overgang van het stefelijke naar het onsterfelijke. Dan is het leven niet afgelopen... dan begint het pas echt!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 17 mei 2004 14:31

Genadetijd is de tijd waarin je nu leeft!!! Genadetijd is de tijd totdat je sterft!!

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 17 mei 2004 14:36

met genadetijd word toch vooral bedoeld de tijd die je nog van God krijgt dat je je kunt bekeren, zoietsigs???

Maar ff ontopic: Ik denk heel veel na over de dood en over hoe dat zal zijn in de hemel enzo. En ja dat kan elk ogenblik zijn, over 1 minuut zou kunnen. Maar als je weet dat God jou vader is en jou verlosser maakt dat volgens mij niet uit behalve dan dat het onbekend is, maar het zal veeeel beter zijn dan hier op aarde!
Laatst gewijzigd door mirjamvandorp op 17 mei 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
He died for me, I life for Him!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 mei 2004 14:37

Het Weermannetje schreef:Ik denk er ook weleens over na. Maar ik denk dat je daar nooit genoeg over na kunt denken.

ik denk het wel! je kan blijven denken. maar daar schiet je niks mee op! met denken kom je niet bij God. Je moet naar God toe! hoe? lees je bijbel
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 mei 2004 14:47

Ik denk dat ik gek zou worden als ik voortdurend eraan zou denken dat mijn leven weleens over een minuut voorbij zou kunnen zijn. Ja, ik weet het wel, maar ik weet ook, dat Hij genadig is, ook voor mij.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 15:03

Volgens mij is genadetijd een begrip dat wordt gebruikt bij ongelovigen, de mensen die niet geloven krijgen nog de tijd om zich te bekeren.

Maar ik geloof.... dus voor mij is het begrip genadetijd niet interessant.... Ik heb namelijk een eeuwig genade-leven, ik mag eeuwig door Gods genade leven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 17 mei 2004 17:43

Ik denk er eerlijk gezegd niet zo heel veel over na. Als er in mijn omgeving iemand sterft dan wel, maar anders niet zo. Ik vind dat ook niet zo heel belangrijk. Als je Jezus kent is het namelijk niet iets om bang voor te zijn.
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 17 mei 2004 17:51

Ik vind dat je je er nooit genoeg mee bezig moet houden. Zelf probeer ik dagelijks Gods woord te onderzoeken. (Dat heb ik me zelf ook niet aangeleerd hoor. 't Is de Heer wiens alvermogen, blinden schenkt het lieflijk licht.)
Zaterdag ben ik een heledag weggeweest. Toen ik naar bed ging dacht: "Heere, ik kan maar beter thuis blijven zo'n dag want hoevaak heb ik nu aan U en uw dienst gedacht." Ik vind het soms best moeilijk.
De tijd die we krijgen is een kostbaar iets. David's gebed was dat hij al de dagen van zijn leven in de kerk mocht zijn. Nou daar ik ik nog heel wat van leren!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 18:05

Ik denk eerder dat David bedoelde dat hij altijd in God´s nabijheid wilde zijn...

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 17 mei 2004 18:07

Aragorn schreef:Ik denk eerder dat David bedoelde dat hij altijd in God´s nabijheid wilde zijn...

Dat denk ik ook. Ik wilde daar mee zeggen dat wij ook zo'n verlangen als David zouden moeten hebben om altijd dicht bij de Heere en Zijn woord te leven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 23:20

Precies, dat is belangrijk en daar mag je naar streven hier!

Vaak hebben we zo weinig tijd voor God over! od wil ons zoveel geven... maar Hij kan vaak zoveel dingen niet kwijt omdat we niet open staan om te ontvangen. Het is belangrijk bewust tijd voor God vrij te maken voor gebed en bijbelstudie (stille tijd)... en daarnaast proberen veel stil te staan bij Gods aanwezigheid bij wat je doet... Hem betrekken in je keuzes en bij alles wat je doet afvragen: What would Jesus do?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 23:32

John B schreef:
Aragorn schreef:Ik denk eerder dat David bedoelde dat hij altijd in God´s nabijheid wilde zijn...

Dat denk ik ook. Ik wilde daar mee zeggen dat wij ook zo'n verlangen als David zouden moeten hebben om altijd dicht bij de Heere en Zijn woord te leven.

Ja, dat klinkt beter dan altijd in de kerk te zijn. Want dat lijkt me nou weer helemaal niks.. :wink:

Terug naar “Archief”