De dood.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 17 mei 2004 13:44

Ik bedoel ermee te zeggen, dat zolang de dood een straf op de zonde is, er niets valt te jubelen.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 17 mei 2004 13:56

Het Weermannetje schreef:Ik bedoel ermee te zeggen, dat zolang de dood een straf op de zonde is, er niets valt te jubelen.

Wat blijf jij dan dood. Je blijft in de dood als je zo redeneert... Je komt nooit eruit... nooit. Je zult dan ook nooit verder zien... nooit blij kunnen zijn.. want... zonde betekent: straf. En straf heb je elke minuut verdiend... Wat arm.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 17 mei 2004 13:59

Het Weermannetje schreef:Ik bedoel ermee te zeggen, dat zolang de dood een straf op de zonde is, er niets valt te jubelen.

Weet je, je mag je eigen geloof hebben. De bijbel zegt:
Joh 5,24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.
Aan JOU de keus!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 14:02

Het Weermannetje schreef:Je moet streven naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Deze behoren allebei volmaakt te zijn. En zodra deze aarde dat niet is, kun je niet jubelen.

Wat een onzin! Je mag jubelen omdat je zeker mag zijn dat we ooit volmaakt zullen worden en op een volmaakte nieuwe aarde/hemel mogen leven. Als iemand sterf gaat hij/zij daarheen... dus mag je blij voor die persoon zijn.

Ik bedoel ermee te zeggen, dat zolang de dood een straf op de zonde is, er niets valt te jubelen.

Ik hoop dat je Jezus mag leren kennen. Dan zou je anders zeggen. Nogmaals, van een straf word je nooit beter... alleen slechter... Een straf is niet leuk.... Daarom is alleen voor ongelovigen de dood een straf... want ze worden er niet beter van. Als gelovige word je dat echter wel, dus is het geen straf, want van een straf word je niet gelukkig... en als ik dood ga word ik dat wel.

De straf is gedragen, de zonde is vergeven, en de dood is overwonnen. Ik hoop dat je dat mag gaan zien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 17 mei 2004 14:04

Onzin. Van een straf wordt je niet slechter, maar meestal beter.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 17 mei 2004 14:08

Het Weermannetje schreef:Onzin. Van een straf wordt je niet slechter, maar meestal beter.

Hm. Dat denk je dan.
Laatst gewijzigd door Christa op 17 mei 2004 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 14:21

Volgens mij vergeet je dat Jezus onze straf droeg. Als je beweert zelf ook nog straf te moeten krijgen doe je tekort aan zijn lijden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 10:51

Marnix schreef:Volgens mij vergeet je dat Jezus onze straf droeg. Als je beweert zelf ook nog straf te moeten krijgen doe je tekort aan zijn lijden.

Dus ziek worden zie jij niet als straf... :roll:

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 10:52

Het Weermannetje schreef:
Marnix schreef:Volgens mij vergeet je dat Jezus onze straf droeg. Als je beweert zelf ook nog straf te moeten krijgen doe je tekort aan zijn lijden.

De dood is een straf... de hel is een straf. Denk je dat je beter wordt van de hel? Je zegt dat het beter is... als je straf krijgt. Nou, kijk maaar uit met je woorden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 10:55

En Marnix beweerde dat je slechter wordt van straf. Dat is niet waar, je kunt er slechter van worden maar ook beter.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 10:56

Het Weermannetje schreef:En Marnix beweerde dat je slechter wordt van straf. Dat is niet waar, je kunt er slechter van worden maar ook beter.

Jij zei dat je er beter van werd... Je moet gewoon op je woorden letten of anders formuleren... :!: :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 10:57

Ik let wel op mijn woorden, want jij stelt een straf na de dood, en ik bedoelde de straffen in dit leven.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 11:01

Het Weermannetje schreef:Ik let wel op mijn woorden, want jij stelt een straf na de dood, en ik bedoelde de straffen in dit leven.

Ik ga er niet meer over zeuren, maar jij zei dat de dood een straf was. Als je onbekeerd sterft is de dood idd een straf, en het leven erna ook...

On-topic verder en geen gezeur meer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:09

Het Weermannetje schreef:

Nee, als noodwendig gevolg.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:19

Als je bekeert bent, waarom wordt je dan nog ziek dan?

Terug naar “Archief”