mischien is het ook wel een dooddoener, dat iedereen een religeus wezen is. (ik denk het wel, ook al kan ik dat niet hard maken)
Je kan niet geloven in nx. Iedereen is een religeus wezen.
Ik 'geloof' dat de wereld om mij heen echt is, en niet een simulatie zoals in the Matrix. Ik 'geloof' dat ik rustig kan ademhalen en dat niet de lucht om mij heen plotsklaps veranderd is in een dodelijk gas. Maar om dat soort 'geloof' nu religieus te noemen lijkt me niet juist.
klopt maar alle natuur verschijnselen, offe het onstaan van de aarde...
ik weet zelfs zeker (of jij er wat aan hebt moet je maar zien) dat jij geschapen bent door God met een leegte in jou leven die aleen gevuld kan worden met Hem zelf (god).
Die leegte is me niet opgevallen, dus erg groot kan hij in elk geval niet zijn. Niet iets waar ik mijn bed voor uit kom.
(Overigens, uit o.a. bovengenoemde citaten blijkt dat voor zover de meest primitieve volken uberhaupt iets met hogere machten doen, die 'religie' niet verder gaat dan een geloof in duistere, kwaadaardige machten. Als dat Godskennis zou zijn dan zegt dat dus niet zoveel goeds over die God.)
Gods kennis is er ook niet meer, (die zijn we in onze beleving kwijt geraakt in het paradijs, enkele snippers zijn er nog van over gebleven)
die leegte ja... als ik terug kijk naar mijn oude leven denk ik: "men! wat was dat leeg"