Wat doe jij in het dagelijks leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cootje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cootje » 16 mei 2004 20:39

En de rest van de wereld maar laten werken.. :x :mrgreen:

Hoe kun je nu nog nooit gewerkt hebben? Stam jij nog uit het tijdperk dat je zonder bij te beunen kon studeren ofzo?[/quote]

Werken is super... vooral in de bouw. Heerlijk heel de dag druk bezig zijn en 's avonds voldaan moe thuiskomen. Contacten met allerlei soorten mensen, vrienden maken, gezellig doen, enz, enz. Werken is echt leuk... geloof me, probeer het ook's.[/quote]

Tja, omdat jullie zo aandringen heb ik nu maar gesolliciteerd, mag ook nog op gesprek komen...wel nog steeds in de huishouding,maar dan op een kinderopvang...

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 16 mei 2004 21:04

henk77 schreef:hoezo werk voor bereider? de grond vlak spitten voor de stenen en steigers? materialen aanleveren?

ik werk lekker zelfstandig als klusjesman en bevald me prima.kost sosm wel wat moeite,maar heb wel eigen keuzes en planningvan alles.

Op wat grotere werken enzo... calculaties, planningen, begrotingen, inkopen... kan ik nu nog niet, ga ik leren :D

henk77

Berichtdoor henk77 » 16 mei 2004 21:24

aha,en dat kan je zo leren? lijkt me niet gemakkelijk om planningen temaken. en calculaties. maar alles valt te leren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 01:27

S-je schreef:
Aragorn schreef:Oke, doe je dat naast je studie ofzo? Of je studie naast het werk?

Wel stoer, een timmervrouw! 8)

En in de bouw ofzo lijkt me opzich wel leuk ja (als je niet met slecht weer de hele dag staat te metselen ofzo.. :roll: ). Als je een beetje afwisseling hebt en leuke collega´s zou ik me er denk ik best kunnen vermaken.

*Maar voorlopig blijft Aragorn nog even aan de studie... :mrgreen: *

k Loop nu gewoon stage bij een aannemersbedrijf, maar vanaf september ga ik daar werken als werkvoorbereider. Nu dus voltijdstudie, vanaf september deeltijd.

Volgende week ga ik trouwens leren metselen :D en hopelijk dus niet in de regen.

Wel eens getimmerd en gemetseld enzo?

Mwah, ik heb weleens een heeeel klein beetje gemetseld en ook wel wat getimmerd. Maar het mag geen naam hebben..

Enneh, cootje, echt op aandringen van ons?! (Waar wij al niet goed/slecht voor kunnen zijn... :mrgreen: )

cootje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cootje » 17 mei 2004 09:05

Enneh, cootje, echt op aandringen van ons?! (Waar wij al niet goed/slecht voor kunnen zijn... :mrgreen: )

ja natuurlijk, ik voelde me nu echt een parasiet, kon er niet meer van slapen...ik werk niet, echt een vreselijk feit...dus toen deze advertentie in het streekblad stond, dacht ik, nu ga ik maar gelijk schrijven en mag ik ook nog op gesprek. Best eng, hoe doe je dat? Sollicitatiegesprek? Heb ik nog nooit gedaan, vast ook al even erg....

Ps: ik was al op zoek, ondanks het riante salaris van manlief, houden we teveel maand over aan het eind van het salaris. Leuk als je boven de ziekenfondsgrens komt,maar particulier verzekeren is duurder als een koophuis :( Nu kan ik er misschien uit en dat scheelt enorm!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 09:40

Parasiet? Neuh, dan zijn studenten ook parasieten... 8)

Hoe je dat doet zo'n sollicitatiegesprek? Hm, gewoon een beetje jezelf zijn (de meest onmogelijke opdracht die je kunt krijgen, maar goed), probeer een beetje zeker van je eigen kunnen te zijn, toon interesse in het bedrijf waar je komt te werken, bijv. door tussendoor of aan het einde er wat vragen over te stellen. Dat komt altijd wel goed over, en die vragen kun je makkelijk van tevoren bedenken, gewoon een beetje verdiepen in het bedrijf waar je naartoegaat. Wat doen ze precies, wat soort bedrijf is het, enz.

cootje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cootje » 17 mei 2004 19:44

Ja, dat jezelf blijven, dat heb ik ook al geprobeerd in mijn sollicitatiebrief, het is tenslotte niet voor een kantoorbaan ofzo.Ik heb een tamelijk informele brief gemaakt. En ik mag komen, dus dat sloeg wel aan.
Ik heb nog behoorlijk lang de tijd om er over na te denken, ik mag pas 10 juni komen. Ik heb ook al de website bekeken en weet al een en ander van de opvang, hoeveel lokaties enzo.
Tja, wie weet kan ik dus binnenkort in deze topic zeggen dat ik zowel thuis als buitenshuis huishouden doe! En dan 20 uur buitenshuis en de rest van de tijd thuis!
(maar dan hoef ik het thuis niet meer alleen te doen, want als we samen werken, doen we ook samen het huis, dat is de afspraak en dat doet hij zelfs nu al, zonder dat ik werk, ik hoef bijna nooit de ramen te zemen en was opvouwen en koken doet mijn mannetje ook veel beter als ik!!)

Cootje

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 17 mei 2004 22:18

Heb sinds 21 april een nieuwe baan:

IJkmeester, ik kalibreer (afstellen) APK apparatuur:

4 Gastesters, Roetmeters, Toerentalmeters, Nul- Emissie kasten

dit moet elk jaar bij de klant gebeuren omdat de zij een certificaat moeten kunnen laten zien aan het RDW dat de apparatuur aan de normen voldoet :!:

heb het erg naar mijn zin, kom overal zo'n beetje dus zeer avontuurlijke job :D
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

henk77

Berichtdoor henk77 » 17 mei 2004 23:59

cootje,wie bedoelje met het bericht wat je plaatste op

zo 16 mei 8:36 uur

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 18 mei 2004 00:04

Ik werk als helpdeskmedewerker bij UPC nederland.

daarbuiten ben ik zoek naar een baan als assistent netwerkbeheerder/systeembeerder

Ben namelijk fulltime netwerkbeheerder gediplomeerd (MBO)

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 18 mei 2004 07:31

eddywally schreef:Ik werk als helpdeskmedewerker bij UPC nederland.

daarbuiten ben ik zoek naar een baan als assistent netwerkbeheerder/systeembeerder

Ben namelijk fulltime netwerkbeheerder gediplomeerd (MBO)

Waarom ga je dan voor assistent netwerk/systeembeheer. Je hebt toch een diploma voor netwerkbeheer, probeer die baan dan ook te vinden en niet onder je niveau gaan werken.

cootje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cootje » 18 mei 2004 07:42

henk77 schreef:cootje,wie bedoelje met het bericht wat je plaatste op

zo 16 mei 8:36 uur

Niemand echt natuurlijk, er waren er een paar die zich niet konden voorstellen dat iemand nog nooit gewerkt heeft. Tja, er doen zich af en toe situaties waardoor je leven er anders uit gaat zien al dat je eigenlijk bedoeld had. En ik koos heel bewust voor zelf mijn kinderen opvoeden en het niet over te laten aan anderen.ik heb zelf altijd een fijne thuisbasis gehad en wilde dat mijn man en kinderen ook geven en dat wordt nog steeds enorm gewaardeerd! Nu is de jongste 9 en kan ik wat makkelijker weg, hij is van half 9 tot half 4 weg, dus in die tijd kan ik vanalles gaan doen! De ouderen werken of zitten op een hogere school, die zijn sowieso lang van huis, dus als ik dan zorg voor een lekkere warme hap als ze thuiskomen is het al weer goed!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 18 mei 2004 08:13

Ik heb alleen de praktijkervaring nog niet, en het is erg moeilijk werk te vinden.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 18 mei 2004 08:16

eddywally schreef:Ik heb alleen de praktijkervaring nog niet, en het is erg moeilijk werk te vinden.

Owkeej dat ben ik met je eens. Waarom ga je niet eerst nog een vervolg opleiding doen. (Als je daar zin in hebt natuurlijk) Of doe niet als mij ik heb nog een alternatief, gewoon iets heeeeel anders. Gewoon om tijd te vullen zodat de markt weer wat aan kan trekken :?: :!:

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 18 mei 2004 08:20

Ik doe nu een functie als helpdeskmedewerker en ik wacht tot de markt weer aantrekt.

Wat vervolgopleidingen zijn duur.

Terug naar “Archief”