henk77 schreef:dan geloof jij dat,ik ben zeker niet met jou over dat eens.
Waarom niet, als ik dat vragen mag?
Moderator: Moderafo's
henk77 schreef:dan geloof jij dat,ik ben zeker niet met jou over dat eens.
henk77 schreef:liegen is toch onwaarheid?
dus een leugen
en worden er dan elke maand in alle kerken leugens verkondigd?
denk het niet
henk77 schreef:tuurlijk kan het wel
maar ik geloof niet dta het zo is en dat het zo bestempled mag worden
Aragorn schreef:@mic schreef:tsjonge, mij is verteld dat je door je geloof door God gekend wordt, maar dat zal dan wel te makkelijk zijn....Harold schreef:Klopt, de doop van de heilige geest is het wat het wezen moet, iedere menselijke handeling of inzetting kan daar niets aan veranderen. Door deze doop is Christus toegelaten in je hart, of anders gezegd door deze doop ben je door God gekend.
Ik denk dat hij het geloof bedoeld als hij het heeft over 'doop met de HG'...?
Marnix schreef:Henk77... zeg nou niet dat iets wel of niet waar is... omdat het doopformulier dat zegt. Ga gewoon in de bijbel kijken, lees wat daar staat, een formulier is niet gelijk aan de bijbel... Het is een uitleg ervan.
Verder lees ik nergens in de bijbel dat de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen.... wel dat de besnijdenis na Jezus komst niet meer nodig is, Nakdimon.
Het oude verbond, wat alleen voor Israel gold is vervangen door een nieuw verbond (staat dacht ik in Hebreeen 9 of 10)
Voor wie is de besnijdenis dan niet nodig en waarom niet? Het oude verbond is niet vervangen, maar aangevuld door het Nieuwe. Waarom komt men telkens met die theorie dat het Nieuwe Verbond het Oude teniet heeft gedaan. Voorbeeld: God heeft vele verbonden gesloten met mensen, maar nooit zijn voorgaande verbonden daarbij opzij geschoven. Het Verbond met Avraham heft het Verbond met Noach niet op, het Verbond met Israel met heft dat van Avraham niet op, het Verbond met David heft het Verbond van Israel niet op. Deze Verbonden worden allemaal toegevoegd aan de vorige; ze zijn slechts aanvullingen. En DUS is er ook nu geen sprake van vervangen van het Verbond op Sinaï door het Nieuwe Verbond.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten