Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 10 dec 2002 12:30

in een twede aden kun je er meteen achteraan zeggen dat een homosexuele leerar van de meerderheid hier geen les mag geven aan kinderen

puur alleen maar omdat het om een homosexueel gaat
en ongeacht de vakbekwaamheid van de leeraar !!

dan behandel je dis iemand als een 2e rang burger
als uitschot
als een minderwaardig mens......

VOlgens mij is DAT nog helemaal niet naar voren gekomen is ndeze discussie en dus een conclusie die nergens op slaat.

Mijn mening: Een homosexuele leraar heeft wat mij betreft net zoveel rechten als een gewone leraar. Er wordt niet gekeken naar geaardheid maar naar kwaliteiten. Ik heb zelf homosexuele docenten gehad. Twee hadden zelfs relatie met elkaar. Ik heb er geen moeite meegehad, en vind het ook allemaal prima

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 10 dec 2002 12:31

Klaas schreef:Hoi Koss,

Ik zal proberen duidelijk te maken waarom er verschil gemaakt wordt tussen praktizerende en niet-praktizerende homoseksuele mensen.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je geen onderscheid kunt maken op basis van woorden. 'Homofiel' of 'homoseksueel'
*KNIP*
Ik vind dat je beter kunt spreken over praktizeren en niet-praktizeren. Dat is wat minder kort, maar dan weet je in ieder geval waar het over gaat.
*KNIP*
Dat er verschil is tussen praktizerende homo's en niet-praktizerende homo's zul je waarschijnlijk niet ontkennen. De ene homo heeft wel sex met mensen van zijn sexe en anderen niet. Voor veel christenen is dit onderscheid belangrijk.
Als je nl. geboren wordt met een homofiele geaardheid kun je daar niets aan doen (dat vinden tenminste de meeste christenen). Net zo min als je er iets aan kunt dan wanneer je linkshandig bent of rood haar hebt.

daar zijn wij het dan in ieder geval over eens

iemand word gebooren met zijn/haar geaardheid
maar ik zie niet in waarom mensen zig altijd met de geaardheid van een ander moeten bemoeien
ik bedoel...
de meesten hier hebben een kant en klaar en keihard oordeel over homo/bie geaardheid
maar kennen zel geen homo's of biesexueelen van dichtbij omdat ze gewoon gemeden worden !!!

(er zijn niet voor niets zoveel scheldwoorden gewijd aan de sexueele geaardheid)
net als het voorbeeld dat ik een paar posts hierboven al noemde over de homosexueele leeraar !!
of over die vriendin van mij die niet meer zichtbaar acktief mag zijn binnen haar kerkelijke gemeente omdat ze lesbo is waar over ik al eerder in deze topick vertelde

het is overgens wel heel erg opvallend dat er wel een sterke drang is om homo's wel te verdelen in 2 groeppen en hetro's niet
want ik hoor niemand over "hetrofillie" of hetrosexueel" onderscheid

wat iemand in de slaapkamer uitspookt is ieders eigen verandwoordelijkheid
de veroordeling die er binnen christelijke kringen altijd automatichs aan vast word geknoopt is in mijn ogen nog erger dan de "zonde" zelf

mijn pleidooi is dan ook :
aksepteer de mens voor wat hij/zij is
en verstoot of veroordeel niet op voorhand !!

Ik hoop dat e.e.a. zo wat duidelijker is.

die hoop is wederzijds :-)
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 10 dec 2002 12:36

de meesten hier hebben een kant en klaar en keihard oordeel over homo/bie geaardheid
maar kennen zel geen homo's of biesexueelen van dichtbij omdat ze gewoon gemeden worden !!!

Beste Koss

Ik ken wel degelijk homo's in mijn directe omgeving. Heb er ook jaren mee samengewerkt. Ook met praktizerende homo's. Zoals ik al eerder zij heb ik homosexuele leraars gehad. Later dus ook nog collega's. Perfecte lui waar je goed mee om kunt gaan.

Alleen.........als ze mijn christelijke overtuiging vroegen, hadden we een andere mening. Zij wisten goed dat het om hun praktizeren ging en niet om hun persoontje, dus we bleven net zulke goede vrienden. Niets aan de hand

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 10 dec 2002 12:41

Inspector Morse schreef:
'Alleen' wordt van hem/haar gevraagd zich te onthouden van seks.

Dan vraag je met andere woorden van hem of haar een bijzonder ongelukkig leven te leiden...

hoeft niet per definitie. ik weet ook iemand die homofiel is, en dat niet praktiseert omdat hij denkt dat hij dat niet kan maken tegenover God. is hij ongelukkig? nee. wel heeft hij strijd in zijn leven, waarschijnlijk meer als ik. maar ongelukkig is hij niet (tenminste, ik weet niet beter).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:10

het is een moeilijk onderwerp. De zonde afwijzen en de zondaar aannemen is voor weinig mensen weggelegd. Dat vereist een zekere grootheid van geest.
Is praktisering zonde? Ik weet het niet. Ik zou dan zelf eerst homosexueel moeten zijn om het te weten.
Ik weet echter zeker dat er ook veel hetereoseksuele relaties zijn en omgang van heteroseksuelen met elkaar die God absoluut afwijst.

Maar, ik heb niemand nog zien reageren op mijn opmerking dat het afwijzen van praktisering in de Bijbel een duidelijke link schijnt te hebben met perversie. Dus: niet mensen van hetzelfde geslacht die omgang met elkaar hebben omdat ze van elkaar houden, maar omdat ze zo verveeld zijn dat ze gaan experimenteren met mensen van het andere geslacht en zelfs met dieren.
Het lijkt mij dat de afwijzing van 'de zonde van Sodom' daar erg veel mee te maken heeft.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 dec 2002 16:12

surfer schreef:Is praktisering zonde? Ik weet het niet. Ik zou dan zelf eerst homosexueel moeten zijn om het te weten.

Dan neem je dus jezelf als norm. Is het niet beter om de Bijbel als norm te gebruiken???

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2002 16:17

yezz... lijkt mij ook. En is het niet zo dat homofilie gewoon per definitie tegen de 'scheppingsorde' ingaat? Ik bedoel: twee homo's zullen altijd nog redelijk veel moeite hebben om een kind bij elkaar te verwekken :D Iemand noemde eerder in deze discussie al dat bijligging bij een man vervloekt is (leviticus). Het wordt daar gelijkgesteld met bestialiteit, wat mij ook niet echt gezond lijkt.
Als jij (surfer dus) bijbelse argumenten hebt voor homosexualiteit, laat maar horen dan :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:20

surfer schreef:
Is praktisering zonde? Ik weet het niet. Ik zou dan zelf eerst homosexueel moeten zijn om het te weten.

Dan neem je dus jezelf als norm. Is het niet beter om de Bijbel als norm te gebruiken???
Nee, maar dan zou ik het in ieder geval voor mezelf weten of het zonde is of niet. Ik kan over een ander niet oordelen als ik die gevoelens niet ken. Trouwens, zou ik daar wel over mogen oordelen als het iets in de prive sfeer is?
Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

Als jij (surfer dus) bijbelse argumenten hebt voor homosexualiteit, laat maar horen dan

De bijbel is geen receptenboek waar je kunt uithalen wat je nodig hebt. Vandaar dat ik zeg dat ik eigenlijk zelf homo zou moeten zijn om als christen te kunnen beoordelen of het zondig is of niet. Als hetero is het altijd makkelijk praten, omdat je toch 'goed' zit.
Laatst gewijzigd door surfer op 10 dec 2002 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2002 16:25

Eh... zonde = zonde toch, prive-sfeer doet daar niet aan toe of af, naar ik aanneem. Waar de bijbel oordeelt mogen wij dat toch gewoon napraten? De vraag hier is of de bijbel het al dan niet veroordeelt

Goodbye.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 dec 2002 16:26

Als je de Bijbel leest kun je ontdekken of het zonde is, daar hoef je toch niet iets voor te voelen???

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:29

Als je de Bijbel leest kun je ontdekken of het zonde is, daar hoef je toch niet iets voor te voelen???
In de bijbel worden een aantal zonden genoemd. Een aantal. Het merendeel staat er niet in. Je kunt bv ook zondigen door letterlijk de geboden te houden.Wat zonde is weet je pas als je hart vernieuwd is. Dat heb je ahw de wet in je hart.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2002 16:31

Ik voel best voor die theorie, Surfer, maar je moet hem wel eerst even toelichten en goed beargumenteren voor ik hem van je overneem... :)

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:34

Eh... zonde = zonde toch, prive-sfeer doet daar niet aan toe of af, naar ik aanneem. Waar de bijbel oordeelt mogen wij dat toch gewoon napraten? De vraag hier is of de bijbel het al dan niet veroordeelt
De vraag is of de Bijbel hier oordeelt of mensen.
Voor de goede orde: ik houd geen pleidooi voor homoseksualiteit.
Maar het moet wel zuiver zijn. Het was trouwens te wensen als christenen in het afwijzen van andere, zwaardere zonden net zo scherp zouden zijn als in het afwijzen van homoseksualiteit.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:37

Ik voel best voor die theorie, Surfer, maar je moet hem wel eerst even toelichten en goed beargumenteren voor ik hem van je overneem...
Dat wordt misschien moeilijk :)
Maar theoretisch zou ik me kunnen voorstellen dat ik, als ik een liefhebbende homo was, zou zondigen als ik die liefde onderdruk en minacht omdat deze teksten in de Bijbel staan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2002 16:39

surfer schreef: Het was trouwens te wensen als christenen in het afwijzen van andere, zwaardere zonden net zo scherp zouden zijn als in het afwijzen van homoseksualiteit.

Daar ben ik het dan weer mee eens... maar volgens mij is de bijbel in dezen redelijk duidelijk.
Gershwin schreef: Als jij bijbelse argumenten hebt voor homosexualiteit, laat maar horen dan

Goodbye.

Terug naar “Archief”