Klaas schreef:Hoi Koss,
Ik zal proberen duidelijk te maken waarom er verschil gemaakt wordt tussen praktizerende en niet-praktizerende homoseksuele mensen.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je geen onderscheid kunt maken op basis van woorden. 'Homofiel' of 'homoseksueel'
*KNIP*
Ik vind dat je beter kunt spreken over praktizeren en niet-praktizeren. Dat is wat minder kort, maar dan weet je in ieder geval waar het over gaat.
*KNIP*
Dat er verschil is tussen praktizerende homo's en niet-praktizerende homo's zul je waarschijnlijk niet ontkennen. De ene homo heeft wel sex met mensen van zijn sexe en anderen niet. Voor veel christenen is dit onderscheid belangrijk.
Als je nl. geboren wordt met een homofiele geaardheid kun je daar niets aan doen (dat vinden tenminste de meeste christenen). Net zo min als je er iets aan kunt dan wanneer je linkshandig bent of rood haar hebt.
daar zijn wij het dan in ieder geval over eens
iemand word gebooren met zijn/haar geaardheid
maar ik zie niet in waarom mensen zig altijd met de geaardheid van een ander moeten bemoeien
ik bedoel...
de meesten hier hebben een kant en klaar en keihard oordeel over homo/bie geaardheid
maar kennen zel geen homo's of biesexueelen van dichtbij omdat ze gewoon gemeden worden !!!(er zijn niet voor niets zoveel scheldwoorden gewijd aan de sexueele geaardheid)
net als het voorbeeld dat ik een paar posts hierboven al noemde over de homosexueele leeraar !!
of over die vriendin van mij die niet meer zichtbaar acktief mag zijn binnen haar kerkelijke gemeente omdat ze lesbo is waar over ik al eerder in deze topick vertelde
het is overgens wel heel erg opvallend dat er wel een sterke drang is om homo's wel te verdelen in 2 groeppen en hetro's niet
want ik hoor niemand over "hetrofillie" of hetrosexueel" onderscheid
wat iemand in de slaapkamer uitspookt is ieders eigen verandwoordelijkheid
de veroordeling die er binnen christelijke kringen altijd automatichs aan vast word geknoopt is in mijn ogen nog erger dan de "zonde" zelf
mijn pleidooi is dan ook :
aksepteer de mens voor wat hij/zij is
en verstoot of veroordeel niet op voorhand !!
Ik hoop dat e.e.a. zo wat duidelijker is.
die hoop is wederzijds