vraagje van mijn niet christelijke buurvrouw

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 10:22

Sorry dat ik het verhaal nog een keer heb geplaatst... Maar vond hem wel toepasselijk in dit topic en lang niet iedereen heeft hem de vorige keer gelezen. Ik wilde dit de nieuwe forummers ook niet onthouden. ALs iedereen opeens zou gaan geloven zou al die ellende wel voorbij zijn... want dan zou Jezus terugkomen :D

Wat ik er goed aan vind? Mensen verwijten God dat er zoveel ellende is... terwijl ze God in hun leven negeren, terwijl ze niet in Hem geloven. Dat spreekt elkaar toch tegen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 15 mei 2004 09:32

joris schreef:Nader tot God en Hij zal tot U naderen, dat is echt het begin van ieder antwoord. Ga met je vragen naar God toe en loop niet bij Hem vandaan want dan worden de vragen groter. Confronteer God maar heel open met dat waar je mee zit en wat je oneerlijk vindt. Zoals in ieder conflict moet je zo'n gesprek alleen voeren met degene met wie je het conflict hebt.
Ik zou zeggen: help die buurvrouw in contact te komen met God.

Joris, bedankt voor dit antwoord. Inderdaad is dat de enige manier waarop zij antwoord krijgt op haar vragen.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Terug naar “Archief”