Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 13:46

NIks, maar dat doet een mens altijd nog.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 mei 2004 13:48

Het Weermannetje schreef:NIks, maar dat doet een mens altijd nog.
:?:hmm als ik jouw was zou ik dan zondagssmorgens m'n slaap in halen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 13:51

Het Weermannetje schreef:
Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Op grond van mijn historisch geloof en de eis van bekering.

Maar je hebt toch allang gekozen? Waarom laat je je nog in met God enzo, als je toch allang weet dat je Hem niet wilt? Dat lijkt me een beetje hypocriet en ook helemaal niet prettig ofzo. Tenminste, ik zou geen gemeenschap willen hebben met iemand die ik allang afgewezen heb en waar ik niks mee te maken wil hebben.

Omdat ik toch ook vanuit mijn verbroken werkverbond God nog wel wil behagen.

Maar WAAROM in vredesnaam??!!! Wat boeit jou God?? Waarom zou je iemand willen behagen die je allang verworpen hebt?!!! Dan ben je toch wel erg dom bezig of niet?

Zoals @mic ook al zij: dan kun je op zondagmorgen heel wat nuttiger dingen doen. Slapen ofzo.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 13:56

Omdat ik weet dat er een eis ligt dat ik mij moet bekeren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:02

Het Weermannetje schreef:Omdat ik weet dat er een eis ligt dat ik mij moet bekeren.

Maar waarom zou jij je iets aantrekken van die eis? Dat is toch God maar, die die eis stelt en wat heb jij nu met God te maken?
Beetje jammer als je iemand verwerpt en daarna toch nog aan zijn eisen gehoor probeert te geven. Dan lijkt het alsof je je toch niet echt los hebt kunnen maken...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:03

Ik heb het gebod overtreden, maar daar is nog niet bij gezegd, dat ik op mijn manier God niet wil behagen. Maar dat is de verkeerde manier.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2004 14:14

Het Weermannetje schreef:Ik heb het gebod overtreden, maar daar is nog niet bij gezegd, dat ik op mijn manier God niet wil behagen. Maar dat is de verkeerde manier.

wedden voor 50 euro, dat dit niet jou beleving is in jou hart?

je blijft draaien, en zolang jij God niet echt gaat zoeken, en gaat lezen wat God tegen jou te zeggen heeft in de bijbel zal je God ook niet vinden.

je moet in je hart kijken, en vanuit je beleving in je hart op zoek gaan naar God. Lezen in de bijbel, bidden zingen. Want nu ben je een prooi van de duivel.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:19

Precies, ik moet God zoeken, ik moet naar Jezus gaan, ik moet... :roll:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2004 14:21

Het Weermannetje schreef:Precies, ik moet God zoeken, ik moet naar Jezus gaan, ik moet... :roll:

als je hulp nodig hebt met zoeken, met hoe je naar jezus moet gaan. Mag je het zeggen.

En ik hoor het wel als je God hebt gevonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:24

Op die manier word ik niet zalig hoor, Hijwel

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2004 14:26

Het Weermannetje schreef:Op die manier word ik niet zalig hoor, Hijwel

oke, zoek dan de weg hoe je wel zalig moet worden in de bijbel.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:28

Lijkt me idd het beste. En lees jij dan eens de Romeinenbrief door.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2004 14:40

Het Weermannetje schreef:Lijkt me idd het beste. En lees jij dan eens de Romeinenbrief door.

benk net mee bezig :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 mei 2004 14:54

Is het net als bij een reclame dat God dingen zegt in Zijn Woord maar er altijd nog snel achteraan zegt: maar vraag naar de voorwaarden.....

Weerman je zegt dat je door naar Jezus te gaan niet zalig wordt???
Waarom denk je dat God er is? Om Hem te laten voor wat Hij is? Juist moet je naar God gaan met hoe je bent. Zondaar. Je bent zondaar. Jezus weet dat hoor en Hij verwacht echt niet dat je beter wordt, eerder zul je slechter worden. De zondekennis is echt niet iets waardoor je aangenamer wordt voor God, iets dat je beter maakt, iets dat God verplicht jouw te horen. Echt niet hoor! Alleen om Jezus wil, wil God ons horen, omwat Jezus heeft gedaan, en niet om jouw willen of jouw zondekennis, het hangt helemaal niet van ons af. Helemaal niet!!!
Al had je alle zondekennis en de liefde niet dan was je ook niets.
Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Hem. Als je Zijn bloed onrein blijft achten en aan Hem voorbij blijft gaan, zal er ook een dag komen waarop je tevergeefs tot Hem roept.
Als het te laat is. Het is overigens 1 van de ergste zonde, Jezus bloed onrein achten en Zijn liefde niet geloven. Wat doe je dan overigens met Joh. 3 vrs 16?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 mei 2004 15:11

Weerma, lees maar wat er in Spreuken 1 staat:

20 De opperste Wijsheid roept overluid daar buiten; Zij verheft haar stem op de straten.
21 Zij roept in het voorste der woelingen; aan de deuren der poorten spreekt Zij Haar redenen in de stad;
22 Gij slechten! hoe lang zult gij de slechtigheid beminnen, en de spotters voor zich de spotternij begeren, en de zotten wetenschap haten?
23 Keert u tot Mijn bestraffing; ziet, Ik zal Mijn Geest ulieden overvloediglijk uitstorten; Ik zal Mijn woorden u bekend maken.
24 Dewijl Ik geroepen heb, en gijlieden geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte;
25 En gij al Mijn raad verworpen, en Mijn bestraffing niet gewild hebt;
26 Zo zal Ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze komt.
27 Wanneer uw vreze komt gelijk een verwoesting, en uw verderf aankomt als een wervelwind; wanneer u benauwdheid en angst overkomt;
28 Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden; zij zullen Mij vroeg zoeken, maar zullen Mij niet vinden;
29 Daarom, dat zij de wetenschap gehaat hebben, en de vreze des HEEREN niet hebben verkoren.
30 Zij hebben in Mijn raad niet bewilligd; al Mijn bestraffingen hebben zij versmaad;
31 Zo zullen zij eten van de vrucht van hun weg, en zich verzadigen met hun raadslagen.
32 Want de afkering der slechten zal hen doden, en de voorspoed der zotten zal hen verderven.
33 Maar die naar Mij hoort, zal zeker wonen, en hij zal gerust zijn van de vreze des kwaads.

Terug naar “Archief”