Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
Waarom ben je ellenig dan?
parkiet schreef:Ik vind wedergeboren nog steeds een moeilijk begrip. als met wedergeboren word bedoeld dat ik mijn leven aan God heb gegeven, dan ben ik wedergeboren. Ik leef alleen door Hem en zijn genade, ik ben geheiligd voor Hem. Ik doe nog steeds zonde, maar ik weet dat ik rechtvaardig ben in Christus. Dat was ik zelfs al voordat ik dat zelf wist en wilde. Daarom is nu mijn leven voor Hem...
dortse leerregels schreef:En dit is die wedergeboorte, die vernieuwing, nieuwe schepping, opwekking van de doden en levendmaking, waarvan zo heerlijk in de Schrift gesproken wordt, dewelke God zonder ons in ons werkt.
Mariamagdalena schreef:Hijwel........... ik vind het heel erg moeilijk. Je schrijft ook dat je jezelf niet als zondaar moet zien, maar wat dan als je merkt dat je toch steeds weer fouten maakt? Een heilige kan je niet worden, denk ik. Ik noem mij wel, zoals velen in onze gemeente "wedergeboren Christin" maar fouten maak je regelmatig. Ben je dan geen zondaar? En ontuchtige gedachtes dan? Als ik bv een mooie man zie, en ik denk begeerlijk, zonder dat iemand dat merkt, maar toch........ ben je dan geen zondaar? Niet dat ik ooit vreemd zou gaan, maar je ziet toch wel eens iets moois, groot en sterks waarbij je ff denkt: mmmm hij ziet er goed uit........... en dan?
Want hetgeen ik(oude mens) doe, dat ken ik(nieuwe mens) niet; want hetgeen ik wil(nieuwe wil), dat doe ik niet(oude mens), maar hetgeen ik(nieuwe mens) haat, dat doe ik.(oude mens)
16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe,47) dat zij goed is.
17 Ik dan doe datzelve nu niet meer,48) maar de zonde, die in mij woont.49)
18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij,50) maar het goede te doen,51) dat vind ik niet.
19 Want het goede dat ik wil(nieuwe wil), doe ik niet(oude mens), maar het kwade, dat ik niet wil(nieuwe wil), dat doe ik.(oude mens)
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan52) deze wet in mij:53) als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.54)
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;55)
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden,56) welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds,57) en mij gevangen neemt onder de wet der zonde,58) die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
25 Ik dank God,60) door Jezus Christus, onzen Heere.
26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde
parkiet schreef:Mariamagdalena schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij een zondaar is... maar, God kent jou allang, (lees eens psalm 139) helemaal, Hij kent echt niet alleen maar wedergeborenen. Dat jij dat wilt is denk ik ook al heel belangrijk, want als Gods Geest niet in jou werkt, wil jij God niet eens kennen en ook nie tdat God jou kent...
er is maar één manier om er voor te zorgen dat Hij dat wel is, en dat is geloven dat Hij het is.Het Weermannetje schreef:parkiet schreef:Mariamagdalena schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij een zondaar is... maar, God kent jou allang, (lees eens psalm 139) helemaal, Hij kent echt niet alleen maar wedergeborenen. Dat jij dat wilt is denk ik ook al heel belangrijk, want als Gods Geest niet in jou werkt, wil jij God niet eens kennen en ook nie tdat God jou kent...
God kent mij, maar Christus hoeft niet voor mij gestorven te zijn.
Het Weermannetje schreef:parkiet schreef:Mariamagdalena schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
God kent mij, maar Christus hoeft niet voor mij gestorven te zijn.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 19 gasten