plicht om onchristelijke collega's te waarschuwen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 14:54

Rapidootje schreef:
Aragorn schreef:Heel vaak zegt men ook "Jezus..." (bij mij in de omgeving dan)

Je kunt dan ook zeggen dat ze nu niet gelijk Jezus erbij hoeven te halen, dat kun je best luchtig brengen terwijl het toch overkomt.

Zo van: 'Hé, ik wist niet dat jij ook in Jezus gelooft?' of 'Wat heeft Jezus daar precies mee te maken?'
Zoiets zeg ik dan meestal. En dan kijken ze je even gek aan, maar meestal levert het wel een leuk gesprek op.

Ja precies..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 15:17

Volgens mij komen onze opvattingen hierover wel overeen. Je moet ook niet stoppen met 'uitstralen', maar wel met praten als mensen laten merken dat ze het niet op prijs stellen. Dat zeg jij eigenlijk ook, toch?

Yep!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 mei 2004 15:43

Hé, super dat jullie er zo op in gaan. 'k Zat er nl echt een beetje mee, en dan vind ik het fijn om te horen dat er meer zijn die met zulke dingen te maken hebben!!

Weet je, vaak wil je t zelf op knappen (jij wilt je collega's bekeren) zonder dat je vraagt of God alles wil leiden. Dan denk je dat je t zelf allemaal wel kan. Ervaren jullie dat ook wel eens?
Psalm 25:2 (ber.)

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 13 mei 2004 16:11

Soms, als ik een gesprek heb gehad met iemand, dan denk ik achteraf: ik had veel meer aan God moeten overlaten, of ik had meer moeten bidden.

Maar vaak als ik met iemand aan het praten ben over God, betrek ik God er Zelf ook bij. Dus dan praat ik ook tegelijk met God, zeg maar. Dat is een heel sterke steun in de rug.

Ik bedenk nu pas dat dit de eerste keer is dat dat in dit topic aan de orde komt :oops: . Daaruit blijkt alweer hoe waar jouw bewering is: we willen het allemaal zelf doen.

Wat is het toch moeilijk, hè... Maar ik denk toch, ook al probeer je zelf iemand te 'bekeren', toch kan God dat gebruiken tot Zijn eer. Denk ik. Meestal schaam ik me dan achteraf wel, dat ik het wéér zelf geprobeerd heb. En dan heb ik allemaal goede voornemens, maar een volgende keer ben ik die weer net zo hard vergeten. We moeten veel meer denken aan het volgende:
'Wie de Heiland volgen wil, moet Hem wel laten voorgaan'

Toch?
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 mei 2004 16:16

ja inderdaad, dat is trouwens wel een goeie zin. Had ik nog nooit van gehoord!
Maar ik heb ook vaak al een heel plan in gedachten hoe IK het eventjes zal gaan doen, en dan wordt God vergeten. En als ik daar dan achteraf op terug kijkt! Wij mensen denken altijd beter te weten dan God, terwijl Hij Alles bestuurd op de juiste manier, ook al is die voor ons niet altijd even begrijpelijk
Psalm 25:2 (ber.)

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 13 mei 2004 16:21

saartje schreef:ja inderdaad, dat is trouwens wel een goeie zin. Had ik nog nooit van gehoord!
Maar ik heb ook vaak al een heel plan in gedachten hoe IK het eventjes zal gaan doen, en dan wordt God vergeten. En als ik daar dan achteraf op terug kijk! Wij mensen denken altijd beter te weten dan God, terwijl Hij Alles bestuurt op de juiste manier, ook al is die voor ons niet altijd even begrijpelijk

Weinig aan toe te voegen :wink:
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 mei 2004 16:22

:wink: :wink: :wink: