Een taak in het zendingswerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denk jij er wel eens over na dat je een periode van je leven (minimaal half jaar) een taak kan hebben in het zendingswerk?

Ja, ik ervaar een sterke roeping en houd rekening met een taak in het zendingswerk.
3
7%
Ja, ik denk daar vaak over na, maar ben nog onzeker over mijn roeping.
10
22%
Ja, maar ik orienteer mij eerst op korte periodes in het zendingswerk.(werkvakanties)
8
18%
Ja, maar door mijn huidige situatie kan ik me er niet op richten.
7
16%
Nee, ik heb er nooit bij stilgestaan dat er een taak voor mij in de zending kan liggen.
7
16%
Nee, ik denk niet dat ik geschikt ben voor het zendingswerk
10
22%

Totaal aantal stemmen: 45

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 12 mei 2004 08:09

Het Weermannetje schreef:Ik denk, dat ik op het moment absoluut niet geschikt ben voor zendingswerk.

Waarom dan niet? Omdat je onbekeerd bent? Denk je er dan nooit eens over na ofzo?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 08:19

Natuurlijk denk ik er wel eens over na. Maar idd, zolang ik onbekeerd ben, kan ik toch geen zendeling worden?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 12 mei 2004 08:22

Het Weermannetje schreef:Natuurlijk denk ik er wel eens over na. Maar idd, zolang ik onbekeerd ben, kan ik toch geen zendeling worden?

Je hoeft niet per se zendeling te worden hoor... :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 08:24

Nee, snap ik wel, ik denk dat ook niet iedereen geschikt is voor zendingswerk. Anders zouden er wel meer zendelingen zijn denk ik! :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 11:39

Hm bij zending ga je naar een ander land.... Ik denk dat er zeker een taak voor me is... maar dan in de eerste plaats hier in nederland.

Nederland is tegenwoordig ook weer een zendingsland geworden!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 11:46

Spyg, God zegt dus blijkbaar geen "nee". Ga het dan maar doen hoor. Het antwoord dat je zoekt staat wel in de bijbel:

Gaat heen, maak alle volken tot mijn discipelen en doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Succes!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 12 mei 2004 13:25

Het Weermannetje schreef:Nee, snap ik wel, ik denk dat ook niet iedereen geschikt is voor zendingswerk. Anders zouden er wel meer zendelingen zijn denk ik! :wink:
zendelingswerk heeft niets met geschiktheid te maken maar met wil. Kijk naar de discipelen van Jezus, die waren allemaal stuk voor stuk ongeschikt, geen sprekers, onbehouwen, simpel, driftig etc...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 12 mei 2004 13:59

Zending heeft wel degelijk met geschiktheid te maken. Jezus had zijn disipelen echt niet zomaar uitgekozen. Net zo als er geschikte dominees en niet geschikte dominees en geschikte automonteurs en niet geschikte automonteurs zijn, zo zijn er ook geschikte zendelingen en niet geschikte zendelingen. Zendeling zijn is op zijn minst net zo moeilijk als dominee zijn, en ik durf de stelling aan dat het zelfs moeilijker is. Dus dat is echt niet voor iedereen weggelegt.

DoIoRoK

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 15:20

De discipelen hadden inderdaad een opleiding van Jezus gehad! Maar evangeliseren op zich is niet iets wat je maar moet kunnen, als je van je naaste houdt kun je dat als het goed is altijd wel.

Zendeling worden is echter wat geavanceerder... Dat is niet iets wat je zomaar ff doet... maar je kunt wel een tijdje naar een ander land gaan om mensen daar te helpen, daar hoef je echt niet voro opgeleid zijn.

Terug naar “Archief”