Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 dec 2002 18:16

wet is wet
als iedereen de bijbel,koraan of welk boek dan ook als exuse gebruikt om willends en wetends de wet te breken
wat zou er dan met de maatschapij gebeuren ?
waar dacht jij dat de wet op gebaseerd is, Koss??

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2002 04:51

Ik dacht dat er in de bijbel ergens een tekst stond waarin homosexualiteit afgekeurd wordt.

iets met mannen die bij mannen liggen.

Wie weet waar het staat, want ik kan het niet meer vinden

joepie

Berichtdoor joepie » 07 dec 2002 10:08

Kijk een bij mijn posting op pagina 6.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 07 dec 2002 10:38

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2002 12:28

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling,64) die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis65) te houden,66) zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin,67) om te doen dingen, die niet betamen;

Dank je Joepie. Deze tekst bedoelde ik idd.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2002 12:34

kwam nog een paar dingen tegen:

deut 23: 17 Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israël; en er zal geen schandjongen zijn21) onder de zonen van Israël.

kanttekening:
schandjongen zijn
Dat is, die zich door manspersonen laat verontreinigen.

Over schandjongens staan meerdere teksten. Heel overduidlijk dat God de daad sterk afkeurd.

En daar we gode meer gehoorzaam meoten zijn dan de mensen moeten we de daad dus af keuren

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 07 dec 2002 18:10

En wat te denken van deze tekst:

Leviticus 20:13:
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben een gruweldaad gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Overigens..... het letterlijk uitvoeren van zoiets lijkt mij absoluut niet gewenst in een samenleving waar je voor massamoord nog niet eens levenslang krijgt, zoals de onze.[/b]
Credo ergo sum

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 08 dec 2002 00:10

RPGtB schreef:En wat te denken van deze tekst:

Leviticus 20:13:
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben een gruweldaad gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Overigens..... het letterlijk uitvoeren van zoiets lijkt mij absoluut niet gewenst in een samenleving waar je voor massamoord nog niet eens levenslang krijgt, zoals de onze.

waarom daarin wel aanpassen aan de maatschapij van vandaag de dag en is het aksepteeren van homosexueelen niet ?
leaver dea as slaaf

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 08 dec 2002 19:39

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw,

Dit vind ik nogal banaal uitgedrukt... Alsof je daarvoor een vrouw 'gebruikt'. Of is dat ook iets waar we tegenwoordig anders over denken?
CBPVVPDR heeft er een eind aan gemaakt!

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 08 dec 2002 19:45

moppie schreef:kanttekening:
schandjongen zijn
Dat is, die zich door manspersonen laat verontreinigen.

Over schandjongens staan meerdere teksten. Heel overduidlijk dat God de daad sterk afkeurd.

Aan allen: Lees mijn bericht svp helemaal voor te beginnen aan een reactie. Iedere keer weer krijg ik negatieve reacties omdat mensen mijn berichtjes niet goed lezen of niet snappen.

Een schandjongen is net zoiets als een hoer. Oftewel, die verkoopt zijn lichaam. Het lijkt me niet juist homosexualiteit daarmee te vergelijken. Wanneer tegenwoordig homosexuelen trouwen, kun je onmogeljik stellen dat het schandjongens zijn. Zij hebben dan sexuele omgang binnen een relatie, zoals ook heterosexuelen dat hebben.

Hiermee wil ik niet stellen dat homosexualiteit goed is, maar wil ik aangeven dat we niet zomaar elke tekst uit de Bijbel kunnen gebruiken zoals ons dat goeddunkt. Ik pleit er voor dat er beter wordt gelet op waar een tekst voor bedoeld is, ipv een tekst uit het verband te rukken tbv het eigen standpunt.

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 08 dec 2002 19:47

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling,64) die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis65) te houden,66) zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin,67) om te doen dingen, die niet betamen;

Wie legt deze tekst even uit, van voor tot achter? Ik kan niet zeggen dat ik hem begrijp. En waar staat het eigenlijk? Dan kan ik er wat verklaringen bijzoeken...

joepie

Berichtdoor joepie » 09 dec 2002 09:46

Romeinen 1

Weet je wat handig is om eens aan te schaffen(verjaardags cadeau?)
is de concordantie!
Dat is een soort woordenboek van de Bijbel. Dan kun je op een woord zoeken en dan staan er tekstverwijzingen.

groetjes

poemojn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor poemojn » 09 dec 2002 10:48

Eelco schreef:Wie legt deze tekst even uit, van voor tot achter? Ik kan niet zeggen dat ik hem begrijp. En waar staat het eigenlijk? Dan kan ik er wat verklaringen bijzoeken...

Ik kon alleen de uitleg vinden dat dit gaat om het gebruik van (jonge) jongens voor sexuele doeleinden, door (volwassen) mannen.

Barnes' New Testament Notes schreef:the practice was common among the Greeks, and that their poets and great men, and even their learned men and philosophers, not only practised, but gloried in it. And he adds, that it was the custom, not of particular cities only, but of Greece in general. (...) Xenophon says, that "the unnatural love of boys is so common, that in many places it is established by the public laws." (...) Plato says that the Cretians practised this crime, and justified themselves by the example of Jupiter and Ganymede. And Aristotle says, that among the Cretians there was a law encouraging that sort of unnatural love. Plutarch says, that this was practised at Thebes, and at Ellis. He further says, that Solon, the great lawgiver of Athens, "was not proof against beautiful boys, and had not courage to resist the force of love." (...) Among the Romans, to whom Paul was writing, this vice was no less common. (...) it was practised openly at Rome, and without shame. He (=Seneca) speaks of flocks and troops of boys, distinguished by their colours and nations; and says that great care was taken to train them up for this detestable employment.

Dit lijkt me niet op hetzelfde niveau te staan als homoseksualiteit, hoewel iBarnes wel het woord 'sodomy' laat vallen, wat het volgende zou betekenen:
Van Dale schreef:so·do·´mie (de ~ (v.))
1 [als tegennatuurlijk en onzedelijk beschouwd seksueel gedrag, b.v. geslachtelijke omgang tussen mens en dier]

so·do·´miet (de ~ (m.)) [arch.]
1 homoseksueel

Persoonlijk denk ik niet dat je met deze tekst direct kunt bewijzen dat God een gelijkwaardige hommoseksuele relatie afkeurt.
Poemojn for President!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 dec 2002 13:59

Ik vond hier een stukje over dit onderwerp van de-gemeente-van-christus.

Ik zal het kopieren ipv een link neerzetten omdat het maar een stukje uit een groot artikel over diverse onderwerpen is.

2. Homosexualitiet.

Het valt erg op dat er meer en meer mensen zijn die ervoor uitkomen homosexueel te zijn. 'Och', hoor je zeggen, 'maar homosexualiteit is er altijd al geweest, maar vroeger durfde men er niet voor uit te komen'. Dat kan misschien waar zijn maar je kan niet ontkennen dat door deze bewering steeds meer en meer mensen zich voor homosexualiteit kunnen gaan openstellen. Het valt me ook op dat deze kleine groep mensen er steeds op een wonderbaarlijke manier in slaagt de aandacht van de media te krijgen. Ik was zo eens aan het wandelen in een winkelstraat toen ik een groepje van een 7-tal homofiele jongeren door de stad zag trekken met spandoeken waarop duidelijk stond te lezen dat zij homo waren en meer rechten en openheid eisten. 's Avonds op het journaal gaf men een verslag van die super-mini-manifestatie. De media speelt dus hierin een grote rol, dit mede door het feit dat in die wereld veel homofiele mensen zijn. Ook hebben zij dus de kunst van het 'lobbyen' goed verstaan.

Maar als er een punt is waarin de bijbel overduidelijk is, dan is het wel homosexualiteit! Laten we eens uit Romeinen, hoofdstuk 1, lezen. "Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden" (vers 18). "Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt" (vers 24). "Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt" (de verzen 26 t/m 28).

Vers 28 springt erg in het oog: mensen die het verwerpelijk achtten God te erkennen heeft God overgeleverd aan een verwerpelijk denken. Er zijn 'christenen' die homosexueel zijn. Wat zegt Gods Woord hierover: Matt.7:13-23. Dit zijn dus mensen die God verwerpen. God zoals Hij duidelijk gekend wordt in de schrift. Zij maken God tot een God die het best past in hun eigen kraam.
...overgeleverd aan een verwerpelijk denken...

Volgens mij staan hier toch heel duidelijke voorbeelden en toch ook heel duidelijke uitleg in.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 09 dec 2002 14:04

pffft! ik vind het wel een moeilijk onderwerp! Zelf denk ik dat Jezus geen homofiel is geweest om de eenvoudige reden dat dat zondige gedachten zijn. (weet ik, het is mijn mening en hij is niet onderbouwd maar ik ben hard op zoek naar teksten daarover). Ik denk ook dat het denken aan seks geen zonde is. Maar er komen vaak van die zondige gedachten bij. Is zelfbevrediging erg? ik denk het niet... maar waar denk je dan aan terwijl je "bezig" bent?
Ja, reageer alsjeblieft want ik weet eigenlijk niet hoe ik mijn gedachten onder woorden kan brengen!
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Terug naar “Archief”