Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 13:40

jacobH schreef:pertinente leugen

Mt 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.

als je zo graag bijbels wil zijn moet je dat wel proberen vol te houden.

je hebt nog steeds geen antwoord gegeven om mijn vraag.

Er is natuurlijk wel verschil tussen kunnen en willen. Hij wil er misschien wel 2 dienen, maar dan is het idd misschien logischer dat hij er stiekum maar 1 wil dienen...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:40

Dus, omdat ik God niet wil dienen, zal ik Zijn genade ook nooit zelf aannemen!

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 13:42

Het Weermannetje schreef:En omdat ik God niet geheel wil dienen, dien ik Hem dus niet! Ik wil met mijn eigen werken God behagen, maar om tevens mijn eigen eer hoog te houden! En jacobh, mijn antwoord heb ik al wel gegeven, alleen niet zo rechtstreeks als jij misschien bedoelde.

je bent een draaier.

Maar goed uiteindelijk is het jouw eigen ziel die je verloren laat gaan.

Dan kan je wel gillen over uitverkiezing en dat je daarom niet wilt.

Maar Jezus zegt het anders.

Mt 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:46

Trek dat draaier maar terug.

Kijk, Christus had hen bijeen willen vergaderen, en zij hadden niet gewild!
Zie je nou, daar gaat het bij mij om, ik wil niet!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 13:51

Het Weermannetje schreef:Dus, omdat ik God niet wil dienen, zal ik Zijn genade ook nooit zelf aannemen!

...zei het weermannetje met een triomfantelijk gezicht... :roll:

Nee, niet doen JacobH, dat is juist een van de weinige dingen waar je gelijk in hebt... :mrgreen: (valt mee hoor... :wink: )

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:53

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Dus, omdat ik God niet wil dienen, zal ik Zijn genade ook nooit zelf aannemen!

...zei het weermannetje met een triomfantelijk gezicht... :roll:

Nee, niet doen JacobH, dat is juist een van de weinige dingen waar je gelijk in hebt... :mrgreen: (valt mee hoor... :wink: )

Nee, Aragorn, niet met een triomfantelijk gezicht. Dat uitroepteken geeft aan hoe erg dat dat is. Het ergste is, dat een mens niet weet dat hij ellendig is.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 13:54

Het Weermannetje schreef:Trek dat draaier maar terug.

en ga je dus als komeet richting de hel!'

Haast u om uw levenswil
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:57

jacobH schreef:

Haast u om uw levenswil

Maar zolang niemand mij ervan overtuigd hoe ellendig ik recht ben, ga ik idd als een komeet naar de hel. En daarom kun je het niet aan iedereen aanbieden!

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 14:04

Het Weermannetje schreef:
jacobH schreef:

Haast u om uw levenswil

Maar zolang niemand mij ervan overtuigd hoe ellendig ik recht ben, ga ik idd als een komeet naar de hel. En daarom kun je het niet aan iedereen aanbieden!

vind je je die uitspraak nou ook niet belachelijk.

zit je perongeluk in de gg in ned?

het is dwaas hoor wat je zegt.

kijk maar naar die tekst waarin in Jezus zegt,

Mt 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

en dan deze

37 ¶ En op den laatsten dag, zijnde de grote dag van het feest, stond Jezus en riep, zeggende: Zo iemand dorst, die kome tot Mij en drinke.
38 Die in Mij gelooft, gelijkerwijs de Schrift zegt, stromen des levenden waters zullen uit zijn buik vloeien.

Dus zeg dan. Ik wil wil liever God haten dan hem liefhebben. En tja dat ik dan naar de hel moet is jammer. MAar dag geloof ik eigenlijk niet.

AUB geen vroome smoesje meer van iemand die de hel boven de hemel verkiest.

Want dat doe je
Laatst gewijzigd door jacobH op 10 mei 2004 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 14:08

Sorry, maar op deze manier wil ik liever niet met je discussieren. Als je anderen en meningen van anderen uitmaakt voor belachelijk enzo.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 14:10

Het Weermannetje schreef:Sorry, maar op deze manier wil ik liever niet met je discussieren. Als je anderen en meningen van anderen uitmaakt voor belachelijk enzo.

ik heb het nog veel erger gemaakt want ik heb mijn posting aangepast

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 14:24

Het Weermannetje schreef:Nee, Aragorn, niet met een triomfantelijk gezicht. Dat uitroepteken geeft aan hoe erg dat dat is. Het ergste is, dat een mens niet weet dat hij ellendig is.

Dit vind ik toch een beetje krom. Je zegt eerst dat je ellendig bent, en daarna dat je pas wat kan doen als je weet hoe ellencig je bent... :roll:

Dat klopt toch niet?

En JacobH, een beetje minder kan natuurlijk ook wel... je kunt iemand niet dwingen te geloven wat jij gelooft.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 mei 2004 14:39

Het Weermannetje schreef:Nee, Aragorn, niet met een triomfantelijk gezicht. Dat uitroepteken geeft aan hoe erg dat dat is. Het ergste is, dat een mens niet weet dat hij ellendig is.

this echt vreselijk he?

denk denk denk.

Vreselijk wat vindt je vreeselijk? dat je niet weet dat je ellendig bent?
waarom vindt je dat vreeselijk? je weet toch helemaal niet dat je ellendig bent? ellendig ik? nee hoor ik ben niet ellendig (want dat staat in de bijbel dat ik dat niet kan weten)

ken je de cathegischmus? waaruit kent jij jou elende?
uit de wet Gods.

daar kan je lezen dat je schuldig bent voor God.

nu mag jij een manier verzinnen hoe je van die schuld verlost kan worden.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 15:15

Aragorn schreef:

Dit vind ik toch een beetje krom. Je zegt eerst dat je ellendig bent, en daarna dat je pas wat kan doen als je weet hoe ellencig je bent... :roll:

Dat klopt toch niet?

En JacobH, een beetje minder kan natuurlijk ook wel... je kunt iemand niet dwingen te geloven wat jij gelooft.

nee, ik probeer zijn tegenstrijdigheid aan te tonen

(wel aardig dat niet dwingen, wist je dat dit in de bijbel staat; Lu 14:23 En de heer zeide tot den dienstknecht: Ga uit in de wegen en heggen; en dwing ze in te komen, opdat mijn huis vol worde;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 15:22

Je kunt ze misschien dwingen naar de kerk te komen, maar niet om te geloven, dat heeft de geschiedenis wel aangetoond.

En met dwingen in de bijbel wordt volgens mij vaak ook gewoon sterk aandringen bedoelt, dat is iets anders dan wat wij tegenwoordig vaak onder dwang verstaan.

Terug naar “Archief”