Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?
Christa schreef:Het Weermannetje schreef:Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?
Ik denk dat dat ook heel erg aan de situatie ligt en ook aan de persoon. Heel goed kan ik dat niet uitleggen, maar sommige mensen zijn daar gewoon erg op gesteld dat ze het zelf doen.
Er staat nergens in de bijbel dat je het niet zou doen. Kijk, als je jong bent vind ik het een beetje raar. Het lijkt wel alsof je dan een soort 'fobie' ofzo hebt. Maar als je al oud bent, begrijp ik het beter.
Dat is precies zo met het schrijven van brieven aan de nabestaanden. Mag je dat wel/niet doen... (misschien is het wel iets anders, maar dan hoor ik het vast wel...)
Evelien schreef:...Het klinkt misschien een beetje vreemd (misschien ook wel een beetje lomp over komen) maar hoe denken jullie hier over?
Aragorn schreef:Christa schreef:Het Weermannetje schreef:Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?
Ik denk dat dat ook heel erg aan de situatie ligt en ook aan de persoon. Heel goed kan ik dat niet uitleggen, maar sommige mensen zijn daar gewoon erg op gesteld dat ze het zelf doen.
Er staat nergens in de bijbel dat je het niet zou doen. Kijk, als je jong bent vind ik het een beetje raar. Het lijkt wel alsof je dan een soort 'fobie' ofzo hebt. Maar als je al oud bent, begrijp ik het beter.
Dat is precies zo met het schrijven van brieven aan de nabestaanden. Mag je dat wel/niet doen... (misschien is het wel iets anders, maar dan hoor ik het vast wel...)
Het ligt idd, zoals al eerder is gezegd ook aan de situatie. Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat het het leven niet moet overheersen.
Ik zou niet weten waarom het niet zo mogen... en ook niet vreemd als je jong bent, al doe ik het zelf niet. Ik heb niet bepaald sterke ideeen over hoe mijn begrafenis zou moeten zijn nl.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten