Tegenslagen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 13:27

Aragorn schreef:
Evelien schreef:
Yael schreef:
Evelien schreef:Als je elke keer weer geconfronteerd word met je studie (mislukking), gigantische zwakke punten, met je jeugd (ervaringen) en als je dan nog eens word gecronfronteerd met het feit dat je een buitenbeetje bent binnen de familie? dan stort je leven ook voor een gedeelte in elkaar. Al mijn broers/zussen hebben universitair/hbo studie. en wat heb ik? lwo.

Ik voel echt met je mee.
Behandelen ze je echt als buitenbeentje omdat je lwo (toch vroeger IVBO?) gedaan hebt?

Misschien zou je niveau twee kunnen proberen van MBO verzorging?
Misschien kun je het dan langzaam opbouwen ofzo.

Ik heb al een nivo 2 opleiding.

Oooo.. je kunt het wel! :D

Dat is nivo 2. heb ik met moeite gehaald (officieel niet gehaald eigenlijk, ze hebben het een beetje door de vingers gezien).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 13:31

Ja, dat weet ik ook wel. Maar boeie, als je het maar hebt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 16:11

Aragorn schreef:Ja, dat weet ik ook wel. Maar boeie, als je het maar hebt!

Dat is nou typisch een opmerking wat totaal geen in houd in zit. (sorry dat het misschien wat hard aan komt).

Je moet wel je werk kunnen doen.

Je hebt een aantal mensen:

1. Er zijn mensen die gigantisch hoge cijfers halen en in de praktijk niks kunnen.

2. Je hebt mensen die hoge cijfers halen en in de praktijk ook heel goed zijn.

3. Je hebt mensen die lage cijfers halen en in de praktijk heel goed kunnen functioneren.

4. Je hebt mensen die lage cijfers halen en die het in het praktijk ook niet echt goed kunnen functioneren.

Best wel jammer. dat er zoveel verschillende personen zijn in de wereld. Waarom is er zoveel verdeeldheid?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mei 2004 16:34

Ik zou ja aanraden om nivo2 werk te gaan zoeken. Misschien kun je je dan tijdens je werk weer leren en zien mensen dat jij ook je sterke punten hebt. En bedenk dat er mensen zijn die nog minder goed kunnen leren, dan zie je dat je het nog niet zo slecht doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 17:04

Evelien schreef:
Aragorn schreef:Ja, dat weet ik ook wel. Maar boeie, als je het maar hebt!

Dat is nou typisch een opmerking wat totaal geen in houd in zit. (sorry dat het misschien wat hard aan komt).

Je moet wel je werk kunnen doen.

Je hebt een aantal mensen:

1. Er zijn mensen die gigantisch hoge cijfers halen en in de praktijk niks kunnen.

2. Je hebt mensen die hoge cijfers halen en in de praktijk ook heel goed zijn.

3. Je hebt mensen die lage cijfers halen en in de praktijk heel goed kunnen functioneren.

4. Je hebt mensen die lage cijfers halen en die het in het praktijk ook niet echt goed kunnen functioneren.

Best wel jammer. dat er zoveel verschillende personen zijn in de wereld. Waarom is er zoveel verdeeldheid?

Ik vind dat mijn opmerking wel inhoud had. Want of je het nu net wel of net niet gehaald hebt daar merk je op je werk niks meer van. Maar wel of het werk bij je past, dat is veel belangrijker. Die basisvaardigheden heb je toch al.

Overigens zou ik die categorieen van jou geen verdeeldheid noemen, maar verscheidenheid. En wees blij dat dat er is, want wat heb je aan alleen maar vwo'ers? Of aan alleen maar vbo'ers? Daar kom je geen stap verder mee, ieder heeft zo z'n eigen rol. (Alleen zijn er in Nederland eigenlijk teveel hoger opgeleiden in verhouding met het banenaanbod. En te weinig lbo'ers.)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 17:18

Memmem schreef:Ik zou ja aanraden om nivo2 werk te gaan zoeken. Misschien kun je je dan tijdens je werk weer leren en zien mensen dat jij ook je sterke punten hebt. En bedenk dat er mensen zijn die nog minder goed kunnen leren, dan zie je dat je het nog niet zo slecht doet.

Daar zijn helaas geen banen in te vinden. Nivo. 3 of hogere dan pas kom je ergens aan de bak.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 17:35

Evelien schreef:
Memmem schreef:Ik zou ja aanraden om nivo2 werk te gaan zoeken. Misschien kun je je dan tijdens je werk weer leren en zien mensen dat jij ook je sterke punten hebt. En bedenk dat er mensen zijn die nog minder goed kunnen leren, dan zie je dat je het nog niet zo slecht doet.

Daar zijn helaas geen banen in te vinden. Nivo. 3 of hogere dan pas kom je ergens aan de bak.

heb je al vaak gesoliciteerd dan?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 17:59

hijwel schreef:
Evelien schreef:

ja!!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mei 2004 20:04

Evelien schreef:

Heb je dan nog speciale voorkeuren of maakt het je niet uit? En ook al via het uitzendbureau geprobeerd om wat te werken?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 20:22

Evelien schreef:
hijwel schreef:
Evelien schreef:

ja!!!

heb je al eens gesoliciteerd met de hoop op God dat Hij jou de juiste baan zal geven?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 21:54

Ja mensen ik heb dit allemaal gedaan, via uitzendbura's, etc. Maar je komt gewoon niet aan de bak zonder een diploma.!!!! Vooral niet in de zorg. Daar moet je je papieren voor hebben.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 mei 2004 21:59

Evelien schreef:Ja mensen ik heb dit allemaal gedaan, via uitzendbura's, etc. Maar je komt gewoon niet aan de bak zonder een diploma.!!!! Vooral niet in de zorg. Daar moet je je papieren voor hebben.

in de gehandicapten zorg werken veel mensen zonder diploma. dus papieren is daar niet altijd nodig. zelf ken ik verschilende mensen die in die sector werken zonder diploma.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 22:09

Die ken ik ook!!!!

Maar in verpleeghuizen en verzorgingshuizen komt dat (zelden) voor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2004 20:57

Zullen we anders weer ff terug gaan naar het onderwerp? :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 12 mei 2004 21:01

Evelien schreef:Zullen we anders weer ff terug gaan naar het onderwerp? :wink:

Heb je Hebreeen 12 vrs 1 tot 13 weleens gelezen, een zeer bemoedigend hoofdstuk vindt ik dit altijd. Zeker als je het moeilijk hebt.

Terug naar “Archief”