Tegenslagen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:11

Daar geloof ik dus niet in.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 12:15

Evelien schreef:Daar geloof ik dus niet in.

waar geloof je niet in?

je leven overgeven in Zijn handen, gewoon je leven voorzetten en je laten leiden door God? Vertrouwend op God verder je leven in gaan.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 12:17

Ja, wel klote evelien. Hopen maar dat het nu met de stage wel goed gaat!

Wat doe je precies voor opleiding?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:17

mbo vzi.g. (niv. 3).... dus moet je nagaan. (wat voor domme gans ik ben, als ik deze opleiding niet eens aan kan).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:19

hijwel schreef:
Evelien schreef:Daar geloof ik dus niet in.

waar geloof je niet in?

je leven overgeven in Zijn handen, gewoon je leven voorzetten en je laten leiden door God? Vertrouwend op God verder je leven in gaan.

Dat God je heeft laten zakken tijdens je examen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 12:20

Is nivo 3 zo simpel dan?

Ik denk niet dat het met domheid te maken heeft. De een is gewoon beter in dingen opslaan dan de ander, maar er zijn toch zat andere dingen waar je goed in bent? Bovendien is mbo toch helemaal niet slecht?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 12:22

Evelien schreef:mbo vzi.g. (niv. 3).... dus moet je nagaan. (wat voor domme gans ik ben, als ik deze opleiding niet eens aan kan).

doe alsjeblief niet zo tegen jezelf. boeie dat jij het wat moeilijker hebt met die opleiding. De ene kan nou eenmaal beter leren dan de ander. Maar dat wil nog niet zeggen dat God niet iets groots met jou wil doen!

http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4335016

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 12:25

Evelien schreef:Dat God je heeft laten zakken tijdens je examen.

nee klopt, dat heeft God ook niet gedaan. God heeft mij mijn eigen gang laten gaan. En als je opjezelf vertrouwt kan het nog al eens fout gaan. de tweede keer mocht ik op God vertrouwen en dan kan God dingen in jou doen. Dan kan God kracht geven. Zolang je leven niet in vertrouwen overgeeft aan God, en je door Hem laat leiden moet je het zelf uitzoeken, en je weg zelf uitstippelen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:41

Als je elke keer weer geconfronteerd word met je studie (mislukking), gigantische zwakke punten, met je jeugd (ervaringen) en als je dan nog eens word gecronfronteerd met het feit dat je een buitenbeetje bent binnen de familie? dan stort je leven ook voor een gedeelte in elkaar. Al mijn broers/zussen hebben universitair/hbo studie. en wat heb ik? lwo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 12:42

Maar, je opleidingsniveau is toch 1 vd. minst belangrijke onderdelen van je persoonlijkheid?

En ach, je familie.. heb je ook vrienden?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 mei 2004 12:45

Evelien schreef:Als je elke keer weer geconfronteerd word met je studie (mislukking), gigantische zwakke punten, met je jeugd (ervaringen) en als je dan nog eens word gecronfronteerd met het feit dat je een buitenbeetje bent binnen de familie? dan stort je leven ook voor een gedeelte in elkaar. Al mijn broers/zussen hebben universitair/hbo studie. en wat heb ik? lwo.

Ik voel echt met je mee.
Behandelen ze je echt als buitenbeentje omdat je lwo (toch vroeger IVBO?) gedaan hebt?

Misschien zou je niveau twee kunnen proberen van MBO verzorging?
Misschien kun je het dan langzaam opbouwen ofzo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:48

Aragorn schreef:Maar, je opleidingsniveau is toch 1 vd. minst belangrijke onderdelen van je persoonlijkheid?

En ach, je familie.. heb je ook vrienden?

nee, maar je wordt er wel mee geconfronteerd. En het ergste is ook nog dat er een van mijn broes/zussen ooit eens een keer heeft gezegd dat vbo'ers allemaal boeren zijn. Terwijl ik op dat moment dus wel even op heb vbo zat. Zoiets raakt mij best wel. Terwijl een ander er lak aan heeft.
(het is een van de vele voorbeelden).

Elke keer probeer ik het weg te stoppen en er niet meer aan te denken. Maar op een of andere manier komt het toch weer terug. Je wordt er weer mee geconfronteerd.

En daar baal ik gewoon zo van.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2004 12:49

Yael schreef:
Evelien schreef:Als je elke keer weer geconfronteerd word met je studie (mislukking), gigantische zwakke punten, met je jeugd (ervaringen) en als je dan nog eens word gecronfronteerd met het feit dat je een buitenbeetje bent binnen de familie? dan stort je leven ook voor een gedeelte in elkaar. Al mijn broers/zussen hebben universitair/hbo studie. en wat heb ik? lwo.

Ik voel echt met je mee.
Behandelen ze je echt als buitenbeentje omdat je lwo (toch vroeger IVBO?) gedaan hebt?

Ik heb al een nivo 2 opleiding.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mei 2004 13:04

ik weet heel zeker dat als jij heel hart gaat werken aan je relatie met God, dat het helemaal gaat goed komen met je leven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 13:16

Evelien schreef:
Yael schreef:

Ik voel echt met je mee.

Ik heb al een nivo 2 opleiding.

Oooo.. je kunt het wel! :D

Terug naar “Archief”