Evelien schreef:etc. staat er achter. Ik ervaar nog steeds misslukkelingen. Nu ook tijdens mijn studie. De een zegt dat het te zwaar voor me is. De ander zegt dat ik me niet druk om moet maken. Je staat machteloos en radeloos. Je weet niet waar je heen moet. Het leven is een soort doolhof, waar je niet uit kunt komen. Je mag eerlijk weten dat ik niet eens vooruit kijk, ik leef met de dag. En ik kijk niet vooruit.
ik heb een mooi nr, van rebbeca st James.
Don't worry about your life
If you hold it too close you lose it
Don't worry about your life
So won't you let go before it's gone?
En zo is het denk ik, hou niet zo vast aan je normale leven. Maak je niet druk over alles wat gebeurt in je leven. Leef voordat je leven voorbij is gegaan. Ik snap heel goed dat je je studie wilt halen, maar dat is niet de reden waarvoor je leeft. God groot maken, daar zit pas echte bevrediging in. Je kan nog zo veel carieere maken, nog zulke goede cijfers halen maar als je niet met God leeft is je leven leeg. Ik wil ook graag mijn studie halen, maar het maakt toch niet uit waarneer ik die studie afrond. Of dat ik deze studie haal, ik vertrouw er op dat God iets moois met mij voor heeft. Ik hoef niet meer te doen dan dat ik kan. God heeft jou en mij talenten gegeven, en deze mag je inzetten.
Als je vertrouwt op God, dan mag je geloven dat Hij iets moois van jou leven gaat maken. Als jij dan bij de pakken neer gaat zitten, en elke dag de negative dingen op gaat sommen die je mee hebt gemaakt. Vertrouw je dan wel op God? God zal bij je zijn in je leven.
Ik zou zeggen (klink veel te simpel), begin vandaag nog een nieuw leven samen met God. Vertrouw er op dat Hij wat moois van je leven gaat maken. Je hoeft niet achterom te kijken, God heeft een mooie toekomst voor je op het oog. En aan het verleden kan God niks meer veranderen.
als je het even niet zit zitten, ga dan niet bij de pakken neer zitten. Maar vraag of God weer bij jou wil komen. "ten dage dat ik riep,
hebt Gij mij geantwoord, Gij hebt mij bemoedigd met kracht in mijn ziel."
God geeft altijd kracht om door te gaan.