Mischien gek maar: Ben je bang van de Satan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mei 2004 16:42

Bij mij niet... Bij mij is Satan een naam... Vandaar de hoofdletter. Het begrip duivel is een 'titel' volgens mij...

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mei 2004 17:27

Die dominee had gelijk, satan is dom. Jammergenoeg zijn wij nog veel dommer :P

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mei 2004 14:11

Bang voor satan? Nee niet echt. Satan trekt aan me, maar daar tegenvoer staat God die me liefdevol bij de hand heeft. Ik ben eerder bang voor mezelf dat ik steeds weer fouten maak en zonden bega.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 04 mei 2004 16:23

Ik ben bang dat Satan slimmer is dan ik. Dat ik zijn trucjes niet doorheb.
Hij is veel sterker dan ik, daarom heb ik ook zeker ontzag voor Satan.
Ik zou niet met hem durven spotten, of hem bijv. uitschelden voor dom.
Beter enigszins paranoide dan achteloos.

Maar zoals ikke21 al zei: God is machtiger dan de Satan. Dat is mijn hoop en vertrouwen.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 mei 2004 18:30

Jaco schreef:Ik ben soms bang voor de Satan, en soms niet. Ik weet dat Jezus hem heeft overwonnen. Wat hij nu nog doet is stuiptrekken. Maar toch... soms ben ik bang dat hij in mij wel kleine overwinningen boekt. Als ik weer in zonde val ofzo!!!

Hum...foutje... dit was n posting van mij.... Dat heb je als je op de computer van n ander zit :S

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 05 mei 2004 21:15

Vin schreef:Ik ben niet bang voor de duivel, wel voor mensen.

Is het niet gewoon dat wat satan genoemd wordt wat jou beangstigt in mensen?
If you want world peace, fight for justice.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2004 23:03

Ik ben niet bang voor satan. Hij is overwonnen... Zoals Paulus zegt: Niets kan me scheiden van Gods liefde. Zelfs die looser, satan, kan dat niet, hoe hard hij het ook probeert.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 mei 2004 11:03

Ik ben niet persoonlijk bang voor hem. Snachts lig ik er niet van wakker.
Maar ik heb nu toevallig een maand lang boeken gelezen over de periode 1850-1950 en dan valt op hoe erg satan het Joodse volk probeerde uit te roeien:
Reeds in 1650 ofzo is de kern van het joodse volk door vervolgingen verschoven naar Polen waar de joden wel welkom waren.
Vanaf die tijd is het joodse volk (die door de edelen gebruikt werden om het onpopulaire belanstingheffen te doen) gehaat door de rest van de toenmalige poolse gemeenschap.
Incidentieel werden er willekeurig joden gedood en joodse nederzettingen geplunderd en platgebrand. Daarna (toen satan zag dat het joodse volk toch bleef gedijen) riep de satan de hulp van de Tsaar van Rusland in, die schijnbaar toen Polen in zijn macht had. Enorme jodenvervolging volgde in ruwweg de 19e eeuw. Ook onder de tsaar bleven de joden gedijen. De satan zag dat het niet lukte. Rond 1910 gooide de satan het over een andere boeg. Lenin kwam aan de macht en beloofde de joden alle vrijheid toe maar ergens in 1920 hebben antisemitische joden(!?) een comité ingesteld tot bevordering van de secularisatie van joden in de samenleving. Vanaf dat moment worden traditionele joden die weigeren om te stoppen met hun religie vervolgt wegens ondermijning van de staat. Heel veel joden geven hun godsdienst op en nog veel andere joden worden gedood of verbannen. Toch blijft het jodendom gedijen en de satan roept de hulp van Hitler in. Het jodendom wat nog over is wordt door Hitler vernietigt. Na de oorlog is de kern van de joden verschoven naar Amerika. In 1950 stichten ze hun eigen staat. Anno 2004 worden ze omringt door zeer antisemitische volken die er op uit zijn om de joodse staat te vernietigen. De satan blijft op de joden jagen. De oosterse christenen worden al zwaar vervolgt. In Afrika is het plaatselijk ook heel moeilijk. Waarneer zal satan zijn oog laten vallen op de westerse christenen? Of werkt hij hier niet door openbare vervolging, maar door verborgen secularisatie? Zal hij, waarneer hij ziet dat er christenen overeind blijven, overgaan op openbare vervolging?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 13:29

Volgens mij is dat allang het geval. Satan is al tijden bezig de christenen in West Europa uit te roeien, en met succes... het worden er steeds minder. Satan gebruikt hier andere methoden dan geweld en vervolging. Misschien omdat ie heeft gemerkt dat in andere landen deze methode vaak averechts lijkt te werken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 14:24

Marnix schreef:Volgens mij is dat allang het geval. Satan is al tijden bezig de christenen in West Europa uit te roeien, en met succes... het worden er steeds minder. Satan gebruikt hier andere methoden dan geweld en vervolging. Misschien omdat ie heeft gemerkt dat in andere landen deze methode vaak averechts lijkt te werken.

Bij de joden is dat trouwens aardig gelukt hoor..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mei 2004 17:22

Yep en de joden zijn lieverdjes.

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 12 mei 2004 18:24

ja een tijdje geleden was ik wel bang voor de satan. Ik voelde gewoon dat hij veel macht over de mensen heeft. we hadden op school een themaweek, kweet niet meer precies het onderwerp, maar daar kwam ocultisme, verslaving, jomanda, new age en nog wat onderwerpen naar voren. We kregen daar ook videos van te zien. In die week ben ik best wel bang geweest.Je voelde gewoon de duivel heel veel macht heeft.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2004 14:31

Nancie schreef:ja een tijdje geleden was ik wel bang voor de satan. Ik voelde gewoon dat hij veel macht over de mensen heeft. we hadden op school een themaweek, kweet niet meer precies het onderwerp, maar daar kwam ocultisme, verslaving, jomanda, new age en nog wat onderwerpen naar voren. We kregen daar ook videos van te zien. In die week ben ik best wel bang geweest.Je voelde gewoon de duivel heel veel macht heeft.

Je moet uitkijken dat je je niet te bang laat maken door anderen. Het gaat om jouw ervaringen, niet om die van anderen. Je laat je opfokken door het zien van video's en onderwerpen. Vaak weten de mensen die die onderwerpen inleiden e.d. zelf niet goed waar ze over praten etc. En ze overtrekken dingen, halen het uit z'n verband.

De duivel heeft meer macht als je denkt dat hij er niet is alsdat je bang voor hem bent.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2004 12:33

Een van de beste zetten die de duivel ooit deed is mensen wijsmaken dat hij niet bestaat.

Nancie heeft gelijk.... De duivel heeft veel macht.... Toch hoef je daar niet bang voor te zijn want je staat aan de kant van iemand die nog veel meer macht heeft, dus dan ben je veilig.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 mei 2004 18:58

Ja, ik ben heel bang voor de duivel. Ik merk ook vaak dat hij om mij heen is. (De laatste tijd gelukkig niet meer zo veel).
Ik ga dan altijd geestelijke liederen zingen, omdat hij daar niet tegen kan. Bidden kan ik op zo'n moment niet.
Daaraan merk ik best wel dat de duivel veel macht heeft. Hij kan tussen jou en God in gaan staan (voor zover God dat toelaat).
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”