joh 14: 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 apr 2004 14:40

joepie schreef:
hijwel schreef:
joepie schreef:Die tekenen zullen je volgen wil niet zeggen dat je ze ook zult doen.
Als iets jou volgt wil het nog niet zeggen dat jij de oorzaak van datgene wat jou volgt bent.

weet je precies wie de Heilige Geest is? de heilige geest is 1 Geest. En is in allen 1. We zijn ook 1 in die Geest. We kunnen grote dingen doen en we moeten daar ook naar streven.

En er is verscheidenheid10) der gaven, doch11) het is dezelfde Geest;12)
5 En er is verscheidenheid der bedieningen,13) en het is dezelfde Heere;14)
6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch15) het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.
7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des17) Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is.18)
8 Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid,19) en een ander het woord der kennis,20) door denzelfden Geest;21)
9 En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest.

Dus er zijn vele gaven van dezelfde Geest, en niet ieder zal dezelfde gaven hebben.

klopt helemaal, maar je moet wel naar je gave ijveren! er achter aan gaan. Je bezit wel de Geest die je zulke gave kan geven. Dus waarom zou jij geen zieken kunnen genezen?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 15:00

Dus waarom zou jij geen zieken kunnen genezen?

Omdat ik andere gaven heb? Ieder het zijne? Waarom zou iedereen moeten streven naar de gave van genezing? Of allemaal naar dezelfde gave streven?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 apr 2004 15:04

joepie schreef:Dus waarom zou jij geen zieken kunnen genezen?

Omdat ik andere gaven heb? Ieder het zijne? Waarom zou iedereen moeten streven naar de gave van genezing? Of allemaal naar dezelfde gave streven?

iedereen? :roll:
als je zie hoeveel zieken er zijn in nederland! kanker, ms, manken, blinden en er zijn zo weinig mensen die ook maar even nadenken over de gave van genezing.

Als je Zijn Geest hebt ontvangen ontvang je ook gaves, en daar moet je naar streven.

ik weet niet of ik zieken kan genezen, als de gelegenheid komt en God geeft me de kracht dan zal ik het zeker doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 15:13

Wat maakt dat jij denkt dat ik niet streef naar de gave's van de Geest?
Maar wie zegt dat je alle gave van de Geest MOET hebben?
En dat iedereen genezen moet worden hier op aarde?
Maar volgens mij is er al een topic over.
Dacht die over gebedsgenezing.
Ik pleit dus helemaal niet voor een gave om zieken te genezen, ja de gave om mensen van God te mogen vertellen die je wilt genezen van al je zonde zodat je eens, volkomen gezond,voor altijd genezen zal zijn.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 apr 2004 16:29

joepie schreef:Wat maakt dat jij denkt dat ik niet streef naar de gave's van de Geest?
Maar wie zegt dat je alle gave van de Geest MOET hebben?
En dat iedereen genezen moet worden hier op aarde?
Maar volgens mij is er al een topic over.
Dacht die over gebedsgenezing.
Ik pleit dus helemaal niet voor een gave om zieken te genezen, ja de gave om mensen van God te mogen vertellen die je wilt genezen van al je zonde zodat je eens, volkomen gezond,voor altijd genezen zal zijn.

inderdaad dat heb je nooit gezegd. sorry daarvoor. Je reageert nog al negatief dus dacht ik ook dat je negatief stond tegenover de gaven die Geeft. Jij hebt de gave van de Geest, omdat je de Geest hebt maar of je ook de gave der genezing hebt weet ik niet. Mischien wel ja.

Ik plijt ook op de eerste plaats voor de echte ziekte (diep in je hart) dat veel mensen daar genezen van mogen worden. Maar ik wil ook graag liefde geven aan ernstig zieken. Het ene hoeft het andere nog niet uit te sluiten.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 16:43

Maar liefde geven hoefd niet perse genezing te zijn.
Je kunt zo wie zo liefde geven aan een ieder, maar zeker aan mensen die ziek zijn naar lichaam. Ook dat zijn gaven van de Geest!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 apr 2004 16:46

joepie schreef:Maar liefde geven hoefd niet perse genezing te zijn.
Je kunt zo wie zo liefde geven aan een ieder, maar zeker aan mensen die ziek zijn naar lichaam. Ook dat zijn gaven van de Geest!

nee klopt. maar liefde geven kan wel genezing zijn. Een bijzonder vorm van genezing, Jezus deed dat ook!

joepie

Berichtdoor joepie » 05 mei 2004 07:55

Waarom wil iedereen toch de gave van genezing hebben als je al moeite hebt om de gaven van:Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Over die gaven van de Geest hoor je eigenlijk nooit iemand spreken.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 05 mei 2004 08:08

Het verwerven van dingen door de kracht van het gebed heeft niet zozeer te maken met het ontwikkelen van vruchten van de Geest.

Het is eerder het besefdat je die genezing al ontvangen hebt, en het uiten van de dankbaarheid daarvoor.

Besef is meer dan geloof.
Besef is intenser, een bewustzijn gebaseerd op ervaring van realiteit.

jullie broeder
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2004 10:44

joepie schreef:Waarom wil iedereen toch de gave van genezing hebben als je al moeite hebt om de gaven van:Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Hoe kom je erbij dat iedereen die zo graag wil hebben? Hijwel constateert (en terecht) gewoon dat het hier in Nederland een ondergeschoven kindje is, dat het maar weinig voorkomt en dat we daar best eens over na mogen denken.

Jij reageert altijd wel erg sceptisch op dit soort dingen (gebedsgenezing, dodenopstanding, engelenverschijningen)... twijfel je aan de almacht van God ofzo? (Om die vraag van jou aan mij in het topic over dino's maar ff terug te kaatsen.. :wink: )

joris

Berichtdoor joris » 05 mei 2004 10:47

Aragorn schreef:
joepie schreef:Waarom wil iedereen toch de gave van genezing hebben als je al moeite hebt om de gaven van:Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Hoe kom je erbij dat iedereen die zo graag wil hebben? Hijwel constateert (en terecht) gewoon dat het hier in Nederland een ondergeschoven kindje is, dat het maar weinig voorkomt en dat we daar best eens over na mogen denken.

Jij reageert altijd wel erg sceptisch op dit soort dingen (gebedsgenezing, dodenopstanding, engelenverschijningen)... twijfel je aan de almacht van God ofzo? (Om die vraag van jou aan mij in het topic over dino's maar ff terug te kaatsen.. :wink: )
je haalt vruchten en gaven door elkaar, joepie.

Als je veel teleurstellingen in je leven bent tegengekomen en God regelmatig bidt om genezing lijkt het mij pijnlijk om te lezen dat iedereen de gaven van genezing zou willen hebben, terwijl jij als zieke zo zit te wachten op liefde, geduld en meeleven van al die medechristenen.

joepie

Berichtdoor joepie » 05 mei 2004 13:21

Wat bedoel je eigenlijk joris?
Ik begrijp het niet helemaal. Volgens mij klopt het niet wat je schrijft.

En ik twijfel niet in de almacht van God.
Maar daar hebben jullie het hier ook niet over.
Jullie hebben het in zulke topic over mensen die zeggen dat ze iets kunnen wat God alleen maar kan!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2004 13:25

...en mensen die zeggen dat iets onmogelijk is, terwijl God zelf zegt dat mensen dat in geloof kunnen doen...

joepie

Berichtdoor joepie » 05 mei 2004 13:30

Maar als ze dat in geloof doen dan moet er achter komen: Maar Uw wil geschiedde! En niet als mensen dan niet genezen dat het dan aan het kleingeloof van de zieke zou liggen.
Want wie zegt dat het goed is voor die persoon die ziek is dat hij zal genezen? Wij? Of is dat aan God?
Ik zie gewoon het gevaar van het z.g. "kunnen" genezen van zieken en mensen uit de dood opwekken.
Het maakt dat wij God daan spelen en gaan bepalen wie er wel of niet ziek of dood zal blijven. Dus we gaan de plaats van God innemen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2004 13:32

Allemaal waar, dat zijn zeker risico's.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet (op een goede manier) KAN!

Terug naar “Archief”