In de hemelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 29 apr 2004 17:42

M@rije schreef:helemaal mee eens...

neem nou kinderen van ouders die niet geloven....

alleen een onrechtvaardige God zou ze straffen voor iets waar ze nooit voor hebben gekozen.hetzelfde voor mensen die nog nooit van Hem hebben gehoord. Ergensweg zijn wij dan allemaal verantwoordelijk voor hun lot...

ik geloof niet in zo'n God...

Als jij niet geloofd in een rechtvaardig God kan je stoppen met je hele Godsdienst!
God is rechtvaardig! Hij is eerlijk! Hij liegt niet! En ieder mens op aarde kan van hem weten!!!
Nu is The Pasion in het nieuws, in iederland kennen ze die film. Ze weten het wel!
Je wil graag dat het zo is maar God is recht vaardig!
Wat Zecht God over het oog van een naald?
De rijke waar dat over gaat kan ook een mindervalide of iemand zijn die nooit over God gehoord heeft. En toch zecht God "Het is makkelijker dat een Kameel door het oog van de naald gaat, dan een rijke (Lees hier ook andere vormen!) in gaat in het Koningkrijk Gods!
Als God uitzonderingen zou maken is zijn rechtvaardigheid beland op losse schroeven!
Als jij en een kennis een schuld hebben bij mij. En ik zeg dat jij alles moet betalen maar jou kennis niet. Omdat die het niet heeft. Is dat rechtvaardig??
Mzzl,
Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 18:10

En toch zegt God op dat moment dat het jou dus helemaal niks aangaat wie hij wel of niet aanneemt in genade.
Want als jij die ander het geld wil kwijtschelden is dat jou beslissing daar heeft die ander niets over te zeggen.
Denk maar aan de gelijkenis die in de Bijbel staat en daarover gaat.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 01 mei 2004 15:09

das wel raar hoor...

zalig zijn de armen van geest.....ik geloof dat hiermee de verstandelijk gehandicapten worden bedoeld. die kunnen ook niet kiezen...dus die komen maar in de hel?
God zal een reden hebben gehad om deze kinderen zo te scheppen,vast en zeker, maar die reden is zeker niet om ze te verdoemen...
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2004 15:18

joepie schreef:En toch zegt God op dat moment dat het jou dus helemaal niks aangaat wie hij wel of niet aanneemt in genade.
Want als jij die ander het geld wil kwijtschelden is dat jou beslissing daar heeft die ander niets over te zeggen.
Denk maar aan de gelijkenis die in de Bijbel staat en daarover gaat.

Jawel hoor, die ander kan het niet accepteren.

M@rije: denk je dat God gehandicapte kinderen schept?

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mei 2004 18:05

Ja hij kan het niet accepteren maar dat verandert niets aan het feit dat hij zal moeten betalen en de ander dus niet.

Dus God schept alleen het goede? Geen gehandicapten?
Is het niet ze dat alle leven door God geschapen is?

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 02 mei 2004 22:37

M@rije schreef:das wel raar hoor...

zalig zijn de armen van geest.....ik geloof dat hiermee de verstandelijk gehandicapten worden bedoeld. die kunnen ook niet kiezen...dus die komen maar in de hel?
God zal een reden hebben gehad om deze kinderen zo te scheppen,vast en zeker, maar die reden is zeker niet om ze te verdoemen...

God heeft altijd een reden.
God maakt geen kinderen om die in de hel te gooien.
Maar als een ander mij overhoop rijd, staat Hij dit toe. Ookal weet ik dat Hij mij het liefst inde hemel zou hebben. Maar soms lukt dit gewoon niet. Ook mindervalide mensen kunnen geloven. Al is het maar een kinderlijk geloof. Maar je moet geloven!
Nee, God heeft het beste met ons voor.
Hij wil ons het liefst allemaal in de Hemel hebben maar ik lees dat Hij rechtvaardig is dus daarom zal ik er zelf nie komen.....

Mzzl,
Petrus

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 02 mei 2004 22:40

joepie schreef:Ja hij kan het niet accepteren maar dat verandert niets aan het feit dat hij zal moeten betalen en de ander dus niet.

Dus God schept alleen het goede? Geen gehandicapten?
Is het niet ze dat alle leven door God geschapen is
?

Ik denk dat God dit toestaat. God wil goede mensen sheppen.
Maar satan nie. Die geeft hij soms wat losse teugels maar binnen zijn beleid.
Mzzl,
Petrus

Ps zelf heb ik moeite met de gedachten dat God de kinderen schept.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mei 2004 16:45

God heeft mensen gemaakt. Ook het kwade bracht hij (indirect) in de wereld. Dus indirect maakt God ook de gehandicapte mensen en zwakzinnige mensen e.d. Ook sterven we door die zonde, moeten mensen die niet konden kiezen dan maar branden in de hel omdat anderen voor het kwade kozen? Wat een liefde.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 mei 2004 17:38

ja Aragorn dat geloof ik zeker. God schept een ieder van ons...

het komt hier over alsof een leven als gehandicapte een minderwaarde heeft boven dat van een niet-gehandicapt persoon...

ik d8 dat ook. totdat ik met kinderen met handicaps (geestelijk en lichamelijk) ging werken. wat zijn deze mensen vaak gelukkig! ze kennen geen problemen, en ze weten ook meestal niet wat ze missen, omdat ze het verstandelijk vermogen niet bezitten dit te berederen (laag nivo kinderen)..

De Heere zal er een reden voor hebben gehad deze mensen te scheppen, en Hij weet ook wel dat sommige van hen eenvoudig het verstand niet hebben om Hem te begrijpen, laat staan met Hem te communiceren.

En ondanks dat ik geloof in de erfzonde, denk ik niet dat deze kinderen hierdoor veroordeeld zullen worden. wel geloof ik dat ze zonden doen...
Engaged @ 07-01-2005

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 03 mei 2004 18:08

kurtyo schreef:God heeft mensen gemaakt. Ook het kwade bracht hij (indirect) in de wereld. Ook sterven we door die zonde, moeten mensen die niet konden kiezen dan maar branden in de hel omdat anderen voor het kwade kozen? Wat een liefde.

De mens bracht het kwade in de wereld niet God.
God is niet verplicht ons te behouden, alleen om Jezus Borgwerk wel.
Het is Gods liefde dat Hij niet na de zondeval Adam en Eva in de hel gooide. Terwijl God daar wel het recht toe had. Hij beloofde de Messias inplaats dat Hij de mens vernietigde.
Er is dus een Weg terug naar God als je die Weg niet gaat ga je rechtvaardig verloren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2004 20:18

Ik denk dat de duivel het kwade de wereld inbracht. En dat de mens het vervolgens overnam.

Terug naar “Archief”