Maargoed, beetje offtopic ook he.
Moderator: Moderafo's
janneman83 schreef:
voor mij is iemand verkrachten erger dan een snoepje stelen. maar waar haal jij het vandaan dat God dat ook erger vind.. wij mogen wel naar zijn beeld geschapen zijn maar dat wil niet zeggen dat Hij het zelfde over dingen denkt als wij. mischien vind Hij dat snoepje stelen wel erger.
meschianza schreef:janneman83 schreef:
voor mij is iemand verkrachten erger dan een snoepje stelen. maar waar haal jij het vandaan dat God dat ook erger vind.. wij mogen wel naar zijn beeld geschapen zijn maar dat wil niet zeggen dat Hij het zelfde over dingen denkt als wij. mischien vind Hij dat snoepje stelen wel erger.
Vertel dat de skachtoffers van Dutreaux. Vind het ook een belachelijke gedachte. Natuurlijk weten we niet hoe God denkt. Maar God is ook de Rechter waar je al je zonden ooit moet gaan uitleggen.
Wanneer je een snoepje steelt, zegt dat, net als je iemand verkracht, dat je zondig bent. In die opzicht is dat voor God gelijk: we zijn allemaal schuldig en hebben Verlossing nodig.
Maar God gruwt ook van bepaalde zonde meer dan van andere, dat lees je ook in de bijbel.
Een verkrachting of moord of andere vorm van mensen erg lijden aan doen, is kapot maken van Zijn kroon op de schepping.
Ik weet zeker dat God dat zwaarder toe zal rekenen.
joepie schreef:kurtyo schreef:joepie schreef:kurtyo schreef:Mij gaat het niet om top presteren of om het waardeloze argument van Petrus dat je ervaring moet hebben omdat het anders zo tegen valt. het gaat mij erom dat ik het absoluut niet met velen van u eens ben dat seks iets is voor alleen binnen het huwelijk!
Misschien moet ik wel terug lezen om je argumenten daarvoor te lezen, maar kun je deze mening misschien nog eens beargumenteren.
Misschien kun jij dan eens het gedeelte lezen op www.ronduit.nl wat hierover gaat.
Lees maar terug, heb niet zoveel zin om alles te herhalen. Bovendien ben ik volgens velen van jullie toch al zwaar zondig dus... ronduit kijk ik niet op, houd ik niet van.
Ik kijk ook eigenlijk nooit op ronduit, maar deze keer zou geen kwaad kunnen om het eens te doen.
En dat je zwaar zondig bent? Ach ben je beetje depri?
janneman83 schreef:meschianza schreef:janneman83 schreef:
Vertel dat de skachtoffers van Dutreaux. Vind het ook een belachelijke gedachte. Natuurlijk weten we niet hoe God denkt. Maar God is ook de Rechter waar je al je zonden ooit moet gaan uitleggen.
Wanneer je een snoepje steelt, zegt dat, net als je iemand verkracht, dat je zondig bent. In die opzicht is dat voor God gelijk: we zijn allemaal schuldig en hebben Verlossing nodig.
Maar God gruwt ook van bepaalde zonde meer dan van andere, dat lees je ook in de bijbel.
Een verkrachting of moord of andere vorm van mensen erg lijden aan doen, is kapot maken van Zijn kroon op de schepping.
Ik zeg niet dat het gelijk is. Voor ons mensenlijke mate is dat wel erger en daarom zal een aardse rechter het zwaarder toe rekenen. Maar dat God het hun zwaarder toe zal rekenen weet ik niet. Staat niks dus neem ik daar geen standpunt overin. Knap dat jij dar 100% voor kan dat hij dat zwaarder zal toereken. helees durven er wel meer mensen dingen te beweren.
bijvoorbeeld dat een verjaardag onbijbels is en zondig. Die is wel gedeeltelijk op de bijbel gegrond (die van jouw niet) omdat er 2 verjaardagen in de bijbel vooorkomen die verkeert afliepen. Maar daar geloof ik ook niet in en die redenering van jouw durf ik dus ook niet voor waar aan te nemen
Aragorn schreef:Dat van die verjaardagen heb ik nog nooit gehoord..(wel dat mensen het niet hielden omdat dit een aards tranendal is zonder ruimte voor lichtzinnige vrolijkheid - en dan is dat gelijk een selffulfilling prophecy)
Aragorn schreef:janneman83 schreef:meschianza schreef:janneman83 schreef:
Ik zeg niet dat het gelijk is. Voor ons mensenlijke mate is dat wel erger en daarom zal een aardse rechter het zwaarder toe rekenen. Maar dat God het hun zwaarder toe zal rekenen weet ik niet. Staat niks dus neem ik daar geen standpunt overin. Knap dat jij dar 100% voor kan dat hij dat zwaarder zal toereken. helees durven er wel meer mensen dingen te beweren.
bijvoorbeeld dat een verjaardag onbijbels is en zondig. Die is wel gedeeltelijk op de bijbel gegrond (die van jouw niet) omdat er 2 verjaardagen in de bijbel vooorkomen die verkeert afliepen. Maar daar geloof ik ook niet in en die redenering van jouw durf ik dus ook niet voor waar aan te nemen
Dat van die verjaardagen heb ik nog nooit gehoord..(wel dat mensen het niet hielden omdat dit een aards tranendal is zonder ruimte voor lichtzinnige vrolijkheid - en dan is dat gelijk een selffulfilling prophecy)
Maar ook God schreef zwaardere straffen toe aan de ene dan aan de andere zonde. Voor de ene zonde moest je een hoge boete betalen of werd je uit de gemeenschap gestoten, en voor de andere werd je gestenigd.
meschianza schreef:Ik weet dus niet of je in de hel verschillende mates van straf hebt. Het gaat om je zondig hart dat verlost moet worden.
Of je nou verkrachter bent, moordenaar, of heel je leven netjes geleefd en je enigste vergrijp was het stelen van een snoepje.
Maar als je kijkt bv naar de zonden van David met Bathseba, dat hij daar haar man voor uit de weg ruimde, kreeg David gelijk een profeet op zn dak inclusief straf. Terwijl David ongetwijfeld ook kleine vergrijpjes heeft gepleegd.
Daar, en op arargons toelichting, baseer ik me op.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten