Samenwerking VGK, CGK en NGK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 mei 2004 10:44

En dat is dus ook gebeurt voor zover ik dat even kan herinneren, ik zou dat moeten na vragen voor de zekerheid, maar volgens mij is het op de classis besproken. Op de synode is het denk ik niet geweest want dan wordt het vast niet goedgekeurd ;-) Dit is aan de andere kant ook wel het mooie van de CGK. Een band onderling maar ook op regionaalniveau toch inspelen op de vragen die er leven. En dus ook beslissingen nemen die daarbij passen.

joris

Berichtdoor joris » 03 mei 2004 10:45

stel dat die kerkorde al onbijbels is?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 03 mei 2004 12:36

Yael schreef:Ik ben christelijk gereformeerd (behoudende vlank) en ik vind dat maar niks als we samen gaan met die twee andere kerken. Ik heb al een scheuring meegemaakt, ik zit niet op de volgende te wachten. :!:

...ik heb hetzelfde verhaal :( Dus niet fuseren a.u.b., houdt het maar op samensprekingen.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 03 mei 2004 13:04

joris schreef:stel dat die kerkorde al onbijbels is?

Ga je er dan maar eens eerst in verdiepen ;-)

(www.kerkrecht.nl)

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 03 mei 2004 18:20

Aragon even terug komend op jou vraag... Ik kan wel met ze praten over het geloof maar doordat we dan al niet op 1 lijn zitten weet ik gewoon dat we het als kerken ook niet eens kunnen worden hoe jammer dat ook is

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2004 20:35

Hm, ja.. jammer dat je zelfs als vrienden niet tot de kern kunt komen maar blijft steken in kerkelijke verschillen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mei 2004 16:17

Moeten we als mensen dan altijd gelijk krijgen/hebben???
En als we geen gelijk kunnen halen bij onze christelijke medemens, dan blijven we toch lekker in onze eigen kerk?
Zo werkt dat toch niet?
Als iemand een andere geloofsbeleving heeft als mij, dan verschilt dat toch op de bijzaken??? en echt niet over de hoofdzaak, Dat we geloven in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest! En zijn liefde uit willen dragen en delen met onze naasten?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2004 22:08

Yes, rosekapje... 8)

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 mei 2004 19:19

wij werken al regelmatig samen met GKV. Zoals rosekapje al zei, kanselruil ed.

Ik moet zeggen dat de dominees van de GKV die we hier gehad hebben behoudender waren dan menig CGK dominee. Ik ervaar de samenwerken als prettig en als goed. Verbondenheid in deze tijd kan geen kwaad denk ik

Terug naar “Archief”