Mischien gek maar: Ben je bang van de Satan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petrus
Verkenner
Verkenner

Mischien gek maar: Ben je bang van de Satan?

Berichtdoor Petrus » 02 mei 2004 22:51

Hey,
beetje gek mischien dat ik dit open maar, ik ben niet echt bang voor de Satan. Kunnen jullie er iets bij voorstellen? Bij God en de hemel lukt dat wel. Mischien als je echt een afkeer heb of krijgt van de Satan is het makkelijker om naar God toe te gaan.
Zelf weet ik dit niet echt goed maar jullie mischien wel.

mzzl,
Petrus
Laatst gewijzigd door Petrus op 03 mei 2004 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

joris

Berichtdoor joris » 03 mei 2004 07:58

Kijk maar eens naar The Passion of The Christ, krijg je best een reeel beeld van hoe satan werkt.
Ik ben niet bang voor satan, want Jezus heeft hem overwonnen. Hij heeft geen recht van spreken meer. Maar je bent alleenveilig als je je daarvanbewust bent en de autoriteit gebruikt die JEzus je gegeven heeft. Als je eigendom bent van God hoef je niet bang te zijn voor de satan. Wel zal hij dan aan je gaantrekken maar dat kan je van je afschudden.

Als je weinig van satan merkt, dan raad ik je aan eens goed naar je gedachten te luisteren die je hebt als je alleen bent (of ben ik alleen zo slecht?).

Jaco
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jaco » 03 mei 2004 09:08

Ik ben soms bang voor de Satan, en soms niet. Ik weet dat Jezus hem heeft overwonnen. Wat hij nu nog doet is stuiptrekken. Maar toch... soms ben ik bang dat hij in mij wel kleine overwinningen boekt. Als ik weer in zonde val ofzo!!!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 mei 2004 09:33

Ik ben ook niet echt bang voor de satan. Ik weet wel dat hij er is en z'n best doet mij bij God vandaan te trekkne... soms merk ik ook wel van he, dit is iets wat hijdoet om mij bij God vandaan te houden... Ik vind het best wle moeilijk om ertegen te vechten, en dat gaat de ene keer beter dan de andere...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

joris

Berichtdoor joris » 03 mei 2004 09:38

Jaco schreef:Ik ben soms bang voor de Satan, en soms niet. Ik weet dat Jezus hem heeft overwonnen. Wat hij nu nog doet is stuiptrekken. Maar toch... soms ben ik bang dat hij in mij wel kleine overwinningen boekt. Als ik weer in zonde val ofzo!!!
daarom si het handig om een (cyber)vriend te hebben die je je zonden kan belijden: belijdt elkaar uw zonden staat in de bijbel immers? dat is om dit mechanisme tegen te gaan. Als jij in zonde bent gevallen kan je gewoon weer terug naar God. Je hebt niet gelijk in demoon in je als je zondigt, je zondigt dan gewoon ofwel: je leeft naar je natuur. maar in christus hoef je niet te zondigen. (ja ik zondig ook)

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 03 mei 2004 09:50

Ik ben bang voor satan... in die zin... in ben bang dat hij mij verleidt. Ik val zo weer in de zonde, en daar ben ik heel bang voor. Toch mag ik weten dat Christus de satan overwonnen heeft! Dat is wel een troost, maar dat neemt mijn angsten niet altijd weg.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 mei 2004 09:52

Ik ben ook wel eens bang voor hem ja, hij kan zoveel met je doen en zelfs zover gaan dat je een afkeer krijg van God!! Gelukkig is God Almachtig en de duivel machtig, daar hou ik me aan vast!

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 03 mei 2004 10:38

Ik ben soms bang voor de satan. Vooral na het kijken van de film 'bamboe in de winter'. Ik weet zeker dat het het werk van de satan is als mensen worden gemartelt om hun geloof. Daar ben ik ongelooflijk bang voor.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 mei 2004 11:55

tja.. bang... ik weet het niet.

Soms wel heel erg, dan kan ik zn aanwezigheid voelen, maar dat komt misschien omdat ik dan nogal 'donkere' gedachten heb.

En soms ben ik er te weinig bang voor denk ik, vaak als ik weet dat ik iets verkeerds doe heb ik niet zoiets van : oei, als ik dit blijf doen ga ik naar satan en dat is het verschrikkelijkste wat je kan overkomen.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 mei 2004 12:12

Ik ben niet bang voor de satan omdat Jezus de dood al overwonnen heeft. Wel vrees ik zijn pogingen om mij en anderen te verleiden tot zonden.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 03 mei 2004 12:16

Hm, ik ben niet bang voor de satan. Ik weet dat het kwade sterk kan zijn, maar ik weet ook, dat het goede sterker is. Ik weet ook, dat wij ons doel zullen bereiken, en dat het daarvoor nodig is, dat het goed wint, dus dat het kwade ook nooit zal kunnen overheersen.

En of ik me er wat bij voor kan stellen... Ja, maar geen wezen. De satan is het kwade buiten en in ons. Dat, wat het ontbreken van licht mogelijk maakt.
If you want world peace, fight for justice.

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mei 2004 15:12

Ik ben niet bang voor de duivel, wel voor mensen.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 03 mei 2004 15:21

Toen ik een jaar of tien was, was ik soms heel bang voor de duivel. Ik had dan echt angstaanvallen. Mijn ouders hebben me toen geleerd om dan te gaan zingen, omdat de duivel daar niet tegen kan. Dat hielp echt.

Tegenwoordig ben ik nog steeds wel eens bang voor de macht die satan nog heeft, maar dat probeer ik er steeds aan te denken dat Christus de satan overwonnen heeft, en dan ben ik niet meer bang.

Ik denk wel eens dat we eigenlijk te weinig rekening houden met de macht van satan. Pas kwam in een preek iets naar voren wat door satan bedoeld was om God te benadelen, maar wat door God gebruikt was tot Zijn eer. Onze dominee zei toen: Satan is zó dom, hij is echt heel dom!

Ik denk dat dat best een gevaarlijke uitspraak is. Ik heb ook wel eens de neiging om op satan te schelden, maar hij is ABSOLUUT niet dom. In de bijbel staat zelfs dat hij sluw is.
Maar gelukkig is God nog veel 'slimmer' dan satan! Wij hoeven niet meer bang te zijn voor satan, maar we moeten wel rekening met hem houden.
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mei 2004 16:01

Waarom God met een hoofdletter en Satan niet? Satan is een naam toch?

What ever.

Ik ben bang voor Satan, absoluut. Maar ik ben ook bang voor God. Ik ben bang voor de dood. Ik ben bang voor 'hetgene' na de dood.

Ik denk dat iedereen een beeld heeft van God en Satan of van goed en fout. Hoe onvolmaakt dat beeld ook is.

En Joris, ik weet niet wat ik aan moet met je post over 'belijden'. Ik vond die posting nogal vaag. En over The Passion zijn wij het denk ik niet eens: ik vond het niet echt een pakkende film en ook geen film die voor mij duidelijkheid verschafte...

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 03 mei 2004 16:37

Ik schrijf een naam met een hoofdletter uit respect voor de persoon die de naam draagt. En ik weiger respect te hebben voor satan, terwijl God voor mij Degene is die het meest respect verdient, zodat ik zelfs ook alle verwijzingen naar Hem met een hoofdletter schrijf.

Of je God of satan met een hoofdletter schrijft, heeft dus te maken met het beeld wat je er van hebt en de mate van respect ervoor.

Tenminste, dat is bij mij zo.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

Terug naar “Archief”