kettinkje met kruisje eraan.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 01 mei 2004 16:53

BaBBa, ik weet niet waar je dit hebt gelezen maar dat zal in ieder geval niet in de bijbel geweest zijn!!!
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens. Natuurlijk, ik geef toe: tegenwoordig zie je overal kruisen/kruisjes. En echt niet iedereen die er één draagt zal christen zijn. Maar dit gaat niet ALTIJD op! Je kunt het dragen als teken van je geloof! En er kunnen ontzettend goeie gesprekken uit ontstaan. Meer dan eens, stellen mensen er vragen over. Dat is toch juist een mooie aanleiding om mensen van het evangelie te vertellen? Hoe kun je dan zeggen dat iemand die een kruisje draagt geen christen is?? Nou ja, jij zegt het dan wel niet. Maar je lijkt het er wel mee eens te zijn.
Think about it!!!

Mzzl Petrus

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 mei 2004 12:46

Hmm, opvallend dat men zich altijd zo druk kan maken om allerlei randzaken (doe ik overigens ook regelmatig aan mee). Nu zelfs al om kruisjes (vol of leeg). Ik houd zelf niet van 'volle kruisjes'. Ik heb daar geen argumentatie voor, het staat me gewoon tegen. 'Lege kruisjes' vind ik soms wel mooi. Ik heb er zelf geen omdat ik mezelf geen christen kan noemen momenteel. Mensen die het symbool puur als sierraad dragen mogen wat mij part door hun kruis zakken :mrgreen: sorry, die is heel flauw. Wat ik bedoel: ik vind het kruis een symbool van het geloof in God, die geleden heeft voor de zonden van de mensheid. Als je het draagt omdat je het 'mooi' vind, twijfel ik aan de toegevoegde waarde. Die is er mijns inziens in dat geval niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mei 2004 17:10

ik zou eigenlijk niet weten wat er mis mee is.. ik heb er nu een van mijn overleden oma geërfd(of hoe je dat ook maar schrijft) en dat draag ik dus meer puur voor de emotionele waarde dan omdat het kruisje er aan hangt.. hmm ik ben vaag geloof ik

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 mei 2004 17:31

Ik heb er ook eentje, en voor mij is het gewoon een teken dat ik geloof.

Vind het ook wel een leuk sieraadje overigens.

Zonder iets eraan btw :wink:

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 03 mei 2004 09:59

Ik heb er geen, maar ik heb wel andere dingen die erop wijzen dat ik geloof. Ik moet wel zeggen dat het vaak naäperij is, zo'n kettinkje. Maar ja, daar hebben we het niet over.

Ik vind het heel goed dat je ervoor uitkomt dat je gelooft in Jezus Christus. Wel een kruisje, zonder 'poppetje'. Want het werk is volbracht!

Ik snap ook werkelijk niet waarom mensen tegen zoiets kunnen zijn. Onbegrijpelijk.... :roll:

Terug naar “Archief”