Moderator: Moderafo's
Baarsen schreef:Doe zelf eens een onderzoekje in je kennissenkring over de schone slaapster-theorie! Dan kom je aan de weet of het alleen maar een theorie is of niet...
meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
Aragorn schreef:Het grootste probleem is denk ik dat iedereen er zo erg een mening over denkt te hebben en die vooral denkt te moeten ventileren. (Aragorn incluis, maar dat is bij bijna elk onderwerp zo..)
Aragorn schreef:meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
Als je nog nooit een vriendje gehad hebt ben je bij deze gebombardeerd tot levend bewijs vd. schone-slaapster-theorie...![]()
meschianza schreef:Aragorn schreef:meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
Als je nog nooit een vriendje gehad hebt ben je bij deze gebombardeerd tot levend bewijs vd. schone-slaapster-theorie...![]()
Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad nee. Misschien weet ik idd niet helemaal het probleem.
Maar wat!!!! ben ik nu?Een schone slaapster?
![]()
WAt is dat!
Maar owee als ik wakker wordt dan![]()
Aragorn schreef:meschianza schreef:Aragorn schreef:meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad nee. Misschien weet ik idd niet helemaal het probleem.
![]()
WAt is dat!
Tja, ik denk dat ik dan ook maar dekking ga zoeken...![]()
![]()
weet hier iemand wanneer de winterslaap eindigt?
Maar die theorie zegt dat jongens uit zichzelf seksueel actief worden op een bepaalde leeftijd, en meisjes slechts door externe prikkels. (Dus tot de tijd dat ze met seksuele prikkels in aanraking komen zijn ze schone slaapster)
Er zit wel een kerntje van waarheid in denk ik, maar dat kerntje is voor mij te klein om er een hele theorie op te baseren en vervolgens met veel bombarie te presenteren als: zo zit HET in elkaar mensen, breaking news about sexuality zegmaar..![]()
(Voor meer info: zie de link die Baarsen gepost heeft)
Aragorn schreef:meschianza schreef:Aragorn schreef:meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
![]()
WAt is dat!
Tja, ik denk dat ik dan ook maar dekking ga zoeken...![]()
![]()
weet hier iemand wanneer de winterslaap eindigt?
Maar die theorie zegt dat jongens uit zichzelf seksueel actief worden op een bepaalde leeftijd, en meisjes slechts door externe prikkels. (Dus tot de tijd dat ze met seksuele prikkels in aanraking komen zijn ze schone slaapster)
Er zit wel een kerntje van waarheid in denk ik, maar dat kerntje is voor mij te klein om er een hele theorie op te baseren en vervolgens met veel bombarie te presenteren als: zo zit HET in elkaar mensen, breaking news about sexuality zegmaar..![]()
(Voor meer info: zie de link die Baarsen gepost heeft)
meschianza schreef:Vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet.
Baarsen schreef:Doe nu eens zelf een onderzoekje in je eigen kennissenkring hiernaar.
Dan zul je merken dat het niet alleen maar een kerntje van waarheid is, maar gewoon een algemeen biologisch gegeven waar rekening mee gehouden moet worden wil je geen brokken maken.
Wanneer je meisjes kent bij wie dat het geval is, zou je eens na moeten gaan hoe dat zo gekomen is...
Baarsen schreef:"Ik vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet..."
Externe prikkels beperken zich niet tot een langdurige serieuze relatie of het wakker gekust worden door een prins. Wanneer je als meisje bijvoorbeeld bewust kijkt of luistert naar erotisch geladen zaken en je laat je daarin emotioneel meenemen, dan kunnen die ook dat effect bij je hebben, evenals het lezen ervan. Ook kun je die gevoelens min of meer kunstmatig bij jezelf tot ontwaken brengen. Maar vanzelf gebeurt dat in de regel niet zoals bij jongens. Meisjes raken daarbij wat kwijt wat ze nooit meer terug zullen krijgen: hun ongereptheid, een soort van emotionele maagdelijkheid. En ze krijgen er iets voor in de plaats wat ze daarna nooit meer kwijtraken: lichamelijke seksuele verlangens waar ze op een verantwoorde manier mee zullen moeten leren omgaan. Binnen de geborgenheid van een goed huwelijk is dat geen probleem, integendeel. Mist ze die geborgenheid, dan is dat minder eenvoudig. "Wekt de liefde niet op voordat de tijd en de gelegenheid daar rijp voor is!" staat er niet voior niets in Hooglied.
Meisjes die hun seksualiteit kunnen beleven als een los stukje taart zoals jongens dat heel makkelijk kunnen, hebben doorgaans een proces van pijnlijke ervaringen en teleurstellingen achter de rug waardoor ze eelt op hun ziel hebben gekregen. Van nature zijn ze niet zo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten