waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Baarsen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Baarsen » 30 apr 2004 14:59

Doe zelf eens een onderzoekje in je kennissenkring over de schone slaapster-theorie! Dan kom je aan de weet of het alleen maar een theorie is of niet...

Vigo

Berichtdoor Vigo » 30 apr 2004 15:53

Volgens komen we nooit uit gediscussieerd about this onderwerp. Blijft interessant al die reacties :roll: ! Partners moeten samen overleggen hoe ver ze willen/mogen gaan.

De één stapt de first time al met vriend/vriendin in bed, de ander durft amper te zoenen! :oops: Overleg is het beste en voor de rest: doe waar je je lekker bij voel :!:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 17:14

Baarsen schreef:Doe zelf eens een onderzoekje in je kennissenkring over de schone slaapster-theorie! Dan kom je aan de weet of het alleen maar een theorie is of niet...

Bij mijzelf merk ik dat wat aan meisjes toegeschreven wordt ook wel voor mij opgaat. Daarnaast zijn er ook zat meisjes voor wie sex ook maar een 'stuk vd. taart' is, ipv de 'binnenste cirkel'.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 apr 2004 19:18

Ik vind dat zo'n gedoe dit soort topic's. Ik snap wel dat het een moeilijk punt is na lang verkering, maar hoe kan je allemaal nou op 1 lijn komen met 'wat is te ver'.

Natuurlijk horen seksueele gevoelens erbij, we zijn ook gewoon mensen, maar het moet de zaak toch niet gaan beheersen. En van mij hoef het ook niet al te preutserig.
maar..... we zijn toch ook geen beesten ofzo, we zijn gezegend met een rede. Ik hoef geen eens zo'n flapdrol die heel te tijd vannalles wil uittrekken en aanraken.

Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 23:02

meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.

Als je nog nooit een vriendje gehad hebt ben je bij deze gebombardeerd tot levend bewijs vd. schone-slaapster-theorie... :mrgreen:

Maar idd, ik heb er zelf nooit echt problemen mee gehad.

Het grootste probleem is denk ik dat iedereen er zo erg een mening over denkt te hebben en die vooral denkt te moeten ventileren. (Aragorn incluis, maar dat is bij bijna elk onderwerp zo.. :wink: )

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 30 apr 2004 23:23

Aragorn schreef:Het grootste probleem is denk ik dat iedereen er zo erg een mening over denkt te hebben en die vooral denkt te moeten ventileren. (Aragorn incluis, maar dat is bij bijna elk onderwerp zo.. :wink: )

Idd dacht dat jij daar oook wel wat van kon :wink: :mrgreen:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 mei 2004 12:53

Aragorn schreef:
meschianza schreef:Misschien ben ik seksueel niet zo snel geprikkeld, maar ik heb soms het idee dat er een groter stampij over gemaakt wordt dan het probleem in werkelijkheid is.

Als je nog nooit een vriendje gehad hebt ben je bij deze gebombardeerd tot levend bewijs vd. schone-slaapster-theorie... :mrgreen:

Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad nee. Misschien weet ik idd niet helemaal het probleem.
Maar wat!!!! ben ik nu? :shock: Een schone slaapster? :shock:
WAt is dat!
Maar owee als ik wakker wordt dan :mrgreen: 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2004 15:02

meschianza schreef:
Aragorn schreef:

Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad nee. Misschien weet ik idd niet helemaal het probleem.
WAt is dat!

Tja, ik denk dat ik dan ook maar dekking ga zoeken... :roll: :| :mrgreen: weet hier iemand wanneer de winterslaap eindigt?

Maar die theorie zegt dat jongens uit zichzelf seksueel actief worden op een bepaalde leeftijd, en meisjes slechts door externe prikkels. (Dus tot de tijd dat ze met seksuele prikkels in aanraking komen zijn ze schone slaapster)

Er zit wel een kerntje van waarheid in denk ik, maar dat kerntje is voor mij te klein om er een hele theorie op te baseren en vervolgens met veel bombarie te presenteren als: zo zit HET in elkaar mensen, breaking news about sexuality zegmaar.. :shock:

(Voor meer info: zie de link die Baarsen gepost heeft) :wink:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 mei 2004 15:21

Aragorn schreef:
meschianza schreef:
Aragorn schreef:

WAt is dat!

Tja, ik denk dat ik dan ook maar dekking ga zoeken... :roll: :| :mrgreen: weet hier iemand wanneer de winterslaap eindigt?

Maar die theorie zegt dat jongens uit zichzelf seksueel actief worden op een bepaalde leeftijd, en meisjes slechts door externe prikkels. (Dus tot de tijd dat ze met seksuele prikkels in aanraking komen zijn ze schone slaapster)

Er zit wel een kerntje van waarheid in denk ik, maar dat kerntje is voor mij te klein om er een hele theorie op te baseren en vervolgens met veel bombarie te presenteren als: zo zit HET in elkaar mensen, breaking news about sexuality zegmaar.. :shock:

Vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 01 mei 2004 16:14

Aragorn schreef:
meschianza schreef:
Aragorn schreef:

WAt is dat!

om die theorie gelijk als HET te houden is idd ook wat.. maar ik zelf zou het wel in me achterhoofd houden en daar inderdaad niet helemaal op gaan bouwen..
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Baarsen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Baarsen » 01 mei 2004 20:56

Er zit wel een kerntje van waarheid in denk ik, maar dat kerntje is voor mij te klein om er een hele theorie op te baseren en vervolgens met veel bombarie te presenteren als: zo zit HET in elkaar mensen, breaking news about sexuality zegmaar.. "

Doe nu eens zelf een onderzoekje in je eigen kennissenkring hiernaar. Dan zul je merken dat het niet alleen maar een kerntje van waarheid is, maar gewoon een algemeen biologisch gegeven waar rekening mee gehouden moet worden wil je geen brokken maken.
Dat geldt overigens ook voor het verschil waarbij jongens vergeleken worden met taarten en meisjes met schietschijven. ( http://brfree.net/taarten.html )
Daarnaast zijn er ook zat meisjes voor wie sex ook maar een 'stuk vd. taart' is, ipv de 'binnenste cirkel'.
Wanneer je meisjes kent bij wie dat het geval is, zou je eens na moeten gaan hoe dat zo gekomen is...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2004 00:02

meschianza schreef:Vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet.

Hm, nee waarschijnlijk niet. (jammer hoor, daar gaat m'n prototype.. :lol: )

Maar het valt daarom ook erg moeilijk te controleren of het bij jongens nu door externe of interne prikkels komt. Bij mezelf heb ik eigenlijk geen idee. Ik denk een combinatie van eigenlijk, maar kan er niet veel zinnigs over zeggen.

Baarsen schreef:Doe nu eens zelf een onderzoekje in je eigen kennissenkring hiernaar.

Heb ik gedaan. En ik merk dat ik geen pure taart ben, maar ook een beetje schietschijf. En dat sommige meisjes puur taart zijn. Het ligt gewoon niet zo simpel als sommige mensen graag zouden willen...

Dan zul je merken dat het niet alleen maar een kerntje van waarheid is, maar gewoon een algemeen biologisch gegeven waar rekening mee gehouden moet worden wil je geen brokken maken.

Ik heb er geen rekening mee gehouden en geen brokken gemaakt.
(Wel rekening gehouden met andere dingen natuurlijk)

Wanneer je meisjes kent bij wie dat het geval is, zou je eens na moeten gaan hoe dat zo gekomen is...

Hoe dat zo gekomen is, is niet belangrijk voor de theorie. De theorie stelt namelijk dat het van nature zo is. En zegt niet dat dat op een gegeven moment kan veranderen. (Tenminste, dat heb ik nog nooit gehoord...)

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mei 2004 07:51

Dan zal ik, als meisje, in ieder geval de theorie die baarsen heeft ontkennen.
Dus als je aan mij vraagt of er bij mij sexuele gevoelens waren voor ik ooit wakker gekust werd door een prins, dan zeg ik ja.
En zo zullen er velen zijn. Want denk je nu echt dat meisjes niet masturberen? Zonder dat ze ooit in aanraking zijn geweest met een jongen. Denk het dus wel.
Walter Trobisch heeft er heel lang geleden al een boekje over geschreven:
Mijn hart blijft onbevredigt.
En die briefwisseling die daaron voorkomt gaat ook tussen een meisje en hem.

Baarsen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Baarsen » 02 mei 2004 16:29

[color=darkred]"Ik vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet..."[/color]
[i]Externe prikkels[/i] beperken zich niet tot een langdurige serieuze relatie of het [i]wakker gekust worden door een prins[/i]. Wanneer je als meisje bijvoorbeeld bewust kijkt of luistert naar erotisch geladen zaken en je laat je daarin emotioneel meenemen, dan kunnen die ook dat effect bij je hebben, evenals het lezen ervan. Ook kun je die gevoelens min of meer kunstmatig bij jezelf tot ontwaken brengen. Maar vanzelf gebeurt dat in de regel niet zoals bij jongens. Meisjes raken daarbij wat kwijt wat ze nooit meer terug zullen krijgen: hun ongereptheid, een soort van emotionele maagdelijkheid. En ze krijgen er iets voor in de plaats wat ze daarna nooit meer kwijtraken: lichamelijke seksuele verlangens waar ze op een verantwoorde manier mee zullen moeten leren omgaan. Binnen de geborgenheid van een goed huwelijk is dat geen probleem, integendeel. Mist ze die geborgenheid, dan is dat minder eenvoudig. "Wekt de liefde niet op voordat de tijd en de gelegenheid daar rijp voor is!" staat er niet voior niets in Hooglied.

Meisjes die hun seksualiteit kunnen beleven als een los stukje taart zoals jongens dat heel makkelijk kunnen, hebben doorgaans een proces van pijnlijke ervaringen en teleurstellingen achter de rug waardoor ze eelt op hun ziel hebben gekregen. Van nature zijn ze niet zo.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mei 2004 17:31

Baarsen schreef:"Ik vraag ik me af of je een langdurige, serieuze relatie gehad moet hebben om met externe prikkels in aanraking te komen. Ik ben bang van niet..."
Externe prikkels beperken zich niet tot een langdurige serieuze relatie of het wakker gekust worden door een prins. Wanneer je als meisje bijvoorbeeld bewust kijkt of luistert naar erotisch geladen zaken en je laat je daarin emotioneel meenemen, dan kunnen die ook dat effect bij je hebben, evenals het lezen ervan. Ook kun je die gevoelens min of meer kunstmatig bij jezelf tot ontwaken brengen. Maar vanzelf gebeurt dat in de regel niet zoals bij jongens. Meisjes raken daarbij wat kwijt wat ze nooit meer terug zullen krijgen: hun ongereptheid, een soort van emotionele maagdelijkheid. En ze krijgen er iets voor in de plaats wat ze daarna nooit meer kwijtraken: lichamelijke seksuele verlangens waar ze op een verantwoorde manier mee zullen moeten leren omgaan. Binnen de geborgenheid van een goed huwelijk is dat geen probleem, integendeel. Mist ze die geborgenheid, dan is dat minder eenvoudig. "Wekt de liefde niet op voordat de tijd en de gelegenheid daar rijp voor is!" staat er niet voior niets in Hooglied.

Meisjes die hun seksualiteit kunnen beleven als een los stukje taart zoals jongens dat heel makkelijk kunnen, hebben doorgaans een proces van pijnlijke ervaringen en teleurstellingen achter de rug waardoor ze eelt op hun ziel hebben gekregen. Van nature zijn ze niet zo.

BLa Bla Bla.
Onzin.

Terug naar “Archief”