Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 21:54

zussie schreef:
Aragorn schreef:Neenee, wat de rest betreft blijf ik het gewoon zwaar oneens hoor! :lol:

En dit standpunt had ik al wel een poosje.. 8)

uhm joepie en aragorn....merken jullie niet dat jullie alweer in elkaars haren zitten hahahahah....jullie waren het zo eens...maar dan zoeken jullie weer wat om het niet eens te zijn :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:

Volgens mij zijn wij het heel erg eens!!!! :wink: Aragorn en ik dan :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 00:31

joepie schreef:
zussie schreef:
Aragorn schreef:Neenee, wat de rest betreft blijf ik het gewoon zwaar oneens hoor! :lol:

uhm joepie en aragorn....merken jullie niet dat jullie alweer in elkaars haren zitten hahahahah....jullie waren het zo eens...maar dan zoeken jullie weer wat om het niet eens te zijn :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:

Ja, op dit ene punt zijn we het eens! Dat moeten we dan maar koesteren he.. :mrgreen: En we zijn het eens dat we het over de rest oneens zijn. :lol:
Maar we zijn het weer oneens over de reden van het eens zijn over dat ene punt... :P 8)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 apr 2004 20:10

joepie schreef:
kurtyo schreef:Mij gaat het niet om top presteren of om het waardeloze argument van Petrus dat je ervaring moet hebben omdat het anders zo tegen valt. het gaat mij erom dat ik het absoluut niet met velen van u eens ben dat seks iets is voor alleen binnen het huwelijk!

Misschien moet ik wel terug lezen om je argumenten daarvoor te lezen, maar kun je deze mening misschien nog eens beargumenteren.
Misschien kun jij dan eens het gedeelte lezen op www.ronduit.nl wat hierover gaat.

Lees maar terug, heb niet zoveel zin om alles te herhalen. Bovendien ben ik volgens velen van jullie toch al zwaar zondig dus... ronduit kijk ik niet op, houd ik niet van.

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 30 apr 2004 23:04

Ikke21 schreef:
Petrus schreef:
Ikke21 schreef: Toch is het mooi om vol te houden en in je huwelijksnacht je helemaal aan elkaar te mogen geven!!

Ik weet dat de eerste keer niet makkelijk is, maar wat is heerlijker dan allebei tobberig bezig te zijn en al gierend van de lach uiteindelijk in slaap te vallen?!! :lol:

Wat is er heerlijker? t'Heeft mischien wel wat jah dat "tobberige" maar iets minder geklungen met de vrouw van je leven lijkt mij in de huwelijks n8 meer op z'n plaats.
Maarjah wie ben ik...

Mzzl,
Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 23:10

Petrus schreef:
Ikke21 schreef:
Petrus schreef:
Ikke21 schreef: Toch is het mooi om vol te houden en in je huwelijksnacht je helemaal aan elkaar te mogen geven!!

Ik weet dat de eerste keer niet makkelijk is, maar wat is heerlijker dan allebei tobberig bezig te zijn en al gierend van de lach uiteindelijk in slaap te vallen?!! :lol:

Wat is er heerlijker? t'Heeft mischien wel wat jah dat "tobberige" maar iets minder geklungen met de vrouw van je leven lijkt mij in de huwelijks n8 meer op z'n plaats.
Maarjah wie ben ik...

Mzzl,
Petrus

Wat je zegt klinkt op het eerste gezicht aannemelijk. Maar... als je even nadenkt: als je van tevoren gaat oefenen, is de huwelijksnacht niet meer zo bijzonder (tenminste, niet in de zin van: voort eerste helemaal lichamelijk voor elkaar zijn), dus hoeft het minder perfect te zijn, dus maakt het ook niet meer uit dat het 'fout' (voorzover dat mogelijk is) gaat.

En als het wel de eerste keer is, is het mede daarom bijzonder. En kun je het dus niet gesmeerder laten verlopen door te oefenen, want dan is het niet zo bijzonder meer.

Kortom: door van tevoren te oefenen neem je de reden van die oefening weg! :lol:

En verder: boeie, dat klungelen! (maar daar hebben anderen en ikzelf al genoeg over gezegd, dus ga niet nog een keer uitweiden over waarom dat niks erg is)

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 30 apr 2004 23:10

Ikke21 schreef:
joepie schreef:Maar dan wel binnen de beschermde omgeving van het huwelijk, zoals God het bedoeld heeft.

Dat is wel erg krap door de bocht. Zoals God het bedoeld heeft.
Ik persoonlijk denk dat van "zoals God het bedoeld heeft" weinig over is gebleven.

Mzzl,
Petrus

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 30 apr 2004 23:15

Aragorn schreef:
Petrus schreef:
Ikke21 schreef:
Petrus schreef:

Maarjah wie ben ik...

Mzzl,
Petrus

Wat je zegt klinkt op het eerste gezicht aannemelijk. Maar... als je even nadenkt: als je van tevoren gaat oefenen, is de huwelijksnacht niet meer zo bijzonder (tenminste, niet in de zin van: voort eerste helemaal lichamelijk voor elkaar zijn), dus hoeft het minder perfect te zijn, dus maakt het ook niet meer uit dat het 'fout' (voorzover dat mogelijk is) gaat.

En als het wel de eerste keer is, is het mede daarom bijzonder. En kun je het dus niet gesmeerder laten verlopen door te oefenen, want dan is het niet zo bijzonder meer.

Kortom: door van tevoren te oefenen neem je de reden van die oefening weg! :lol:

En verder: boeie, dat klungelen! (maar daar hebben anderen en ikzelf al genoeg over gezegd, dus ga niet nog een keer uitweiden over waarom dat niks erg is)

Hey
Moet het dan zo bijzonder zijn? Als je dat zo voorsteld dat het super bijzonder fantastiche is kan het wellicht tegen vallen
Net zoals anderen hier voor het schreven over kadootjes uitpakken en anveloppen open maken. Em dan nog eens op het gemakkie iets fantastisch doen? Nee denk het nie

Voor mij zal het zeker bijzonder zijn alleen al het feit van huwelijksn8 betekend dat ik getrouwd zou zijn. En dat wil ik pas na wat jaartjes samenwonen.

Ps waarom met minder tevreden zijn als het maximaler kan?
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert???

Ik stop hier denk maar over mzzl,
Petrus
Laatst gewijzigd door Petrus op 30 apr 2004 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 30 apr 2004 23:15

kurtyo schreef:
joepie schreef:
kurtyo schreef:Mij gaat het niet om top presteren of om het waardeloze argument van Petrus dat je ervaring moet hebben omdat het anders zo tegen valt. het gaat mij erom dat ik het absoluut niet met velen van u eens ben dat seks iets is voor alleen binnen het huwelijk!

Misschien moet ik wel terug lezen om je argumenten daarvoor te lezen, maar kun je deze mening misschien nog eens beargumenteren.
Misschien kun jij dan eens het gedeelte lezen op www.ronduit.nl wat hierover gaat.

Lees maar terug, heb niet zoveel zin om alles te herhalen. Bovendien ben ik volgens velen van jullie toch al zwaar zondig dus... ronduit kijk ik niet op, houd ik niet van.

zonde is zonde en er bestaan geen zware of lichte zonde behalve die tegen de heilige geest.
maar wat daar allemaal staat hoef je niet eens te zijn (www.ronduit.nl enz).. het is als hulpmiddel bedoelt om daardoor een betere weg te vinden en volgens de bijbel. Dat lijkt me ook wel het belangrijkste om het vanuit de bijbel het te bekijken. en dat als standpunt nemen. Zeker niet of je al tever gegaan bent of niet.. ik ben ook tever gegaan vindt ik zelf. Dat heeft er verder ook niks mee te maken.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 30 apr 2004 23:22

janneman83 schreef:
zonde is zonde en er bestaan geen zware of lichte zonde behalve die tegen de heilige geest.
maar wat daar allemaal staat hoef je niet eens te zijn (www.ronduit.nl enz).. het is als hulpmiddel bedoelt om daardoor een betere weg te vinden en volgens de bijbel. Dat lijkt me ook wel het belangrijkste om het vanuit de bijbel het te bekijken. en dat als standpunt nemen. Zeker niet of je al tever gegaan bent of niet.. ik ben ook tever gegaan vindt ik zelf. Dat heeft er verder ook niks mee te maken.

Hey als de zonden niet even zwaar zouden zijn, zouden we niet allemaal even zondig zijn.
Of zouden er mensen beter dan mij moet te zijn, of mensen die minder slecht zijn dan mij.
Terwijl ik altijd opvat dat we allemaal evenslecht zijn.
Maar dit is meer iets voor ander topic denk ik anders dwalen we af
Mzzl,
Petrus

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 23:24

Petrus schreef:Hey
Moet het dan zo bijzonder zijn? Als je dat zo voorsteld dat het super bijzonder fantastiche is kan het wellicht tegen vallen
Net zoals anderen hier voor het schreven over kadootjes uitpakken en anveloppen open maken. Em dan nog eens op het gemakkie iets fantastisch doen? Nee denk het nie

Voor mij zal het zeker bijzonder zijn alleen al het feit van huwelijksn8 betekend dat ik getrouwd zou zijn. En dat wil ik pas na wat jaartjes samenwonen.

Ps waarom met minder tevreden zijn als het maximaler kan?
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert???

Ik stop hier denk maar over mzzl,
Petrus

Op je gemakkie iets fantastisch doen? Ja, waarom niet? Je bent (als het goed is) toch met de persoon waarmee je het meest vertrouwd bent, de meeste lol kunt hebben, het beste kent, het meest van houdt, enz. Dan kan het toch niet misgaan, hoe mis het ook gaat? (als je begrijpt wat ik bedoel..)

En wat is minder? Is het maximaler als de seks op dat moment perfect is? En als voor jou het belangrijkste toch is dat je getrouwd bent, waarom zou je dan je aandacht gaan richten op het gesmeerd laten verlopen vh. deelaspect seks?

Je kunt best zeggen: ik ben niet tegen seks voor het huwelijk enzo, daar heb ik totaal geen moeite mee, maar kom dan niet met zulke kul-argumenten.. :?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 30 apr 2004 23:27

Petrus schreef:
janneman83 schreef:

Hey als de zonden niet even zwaar zouden zijn, zouden we niet allemaal even zondig zijn.
Of zouden er mensen beter dan mij moet te zijn, of mensen die minder slecht zijn dan mij.
Terwijl ik altijd opvat dat we allemaal evenslecht zijn.
Maar dit is meer iets voor ander topic denk ik anders dwalen we af
Mzzl,
Petrus

ik bedoelde dat elke zonde even zwaar is behalve de zonde tegen de heilige geest (dat staat zelf in de bijbel)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 mei 2004 00:52

Petrus schreef:
Ikke21 schreef:
joepie schreef:Maar dan wel binnen de beschermde omgeving van het huwelijk, zoals God het bedoeld heeft.

Dat is wel erg krap door de bocht. Zoals God het bedoeld heeft.
Ik persoonlijk denk dat van "zoals God het bedoeld heeft" weinig over is gebleven.

Mzzl,
Petrus

En weet je waarom er van dat "zoals God het bedoeld heeft" zo weinig overgebleven is? Omdat wij doen wat we ZELF willen, en niet wat God wil. (Dus maar voor het trouwen met elkaar het bed induiken zal ik maar zeggen. :wink: ) Want da's dus inderdaad niet zoals God het bedoeld heeft.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 01 mei 2004 08:34

Aragorn schreef:
joepie schreef:
zussie schreef:

Ja, op dit ene punt zijn we het eens! Dat moeten we dan maar koesteren he.. :mrgreen: En we zijn het eens dat we het over de rest oneens zijn. :lol:
Maar we zijn het weer oneens over de reden van het eens zijn over dat ene punt... :P 8)

Hahahaha ach het brengt wat afwisseling zullen we dan maar denken :wink: :wink: :wink: Ga maar heerlijk door met het wel of niet eens zijn van de boodschap in ieder geval zullen we er allemaal overeens zijn dat we daar nooit uit komen :P
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2004 15:06

Ik weet nog niet of ik het daarmee eens ben... :wink:

Stacie

Berichtdoor Stacie » 02 mei 2004 12:20

Ik vind het jammer dat ik om me heen hoor dat 'de eerste keer' helemaal niet zo bijzonder schijnt te zijn als wanneer we zeggen dat 'de eerste keer speciaal moet zijn en daarom in het huwelijk behoort'.
ik vraag me dan ook af of seks in de huwelijksnacht ZO bijzonder kan zijn.

maar waarom doen we het dan niet voor het huwelijk? gewoon simpel omdat we weten dat God het zo niet bedoelt heeft, en dan is alles verklaard.

eigenlijk apart, AL die discussies rond dit onderwerp (wel logisch, want er zijn vele vragen), hoewel we weten dat God seks bedoelt heeft voor een man en vrouw die bij elkaar horen (getrouwd dus)

hmm ik weet niet wat ik nou allemaal wil zeggen maar zoiets als: we praten er teveel omheen en overheen ('de 1ste x is speciaal', etc); doe gewoon wat God wil!

maarja, de 1ste x kan ook wel speciaal zijn, maar daarom wachten we nog niet met seks (toch)
we doen t voor GOd, anders kun je net zo goed seks hebben als je je 'op je gemak voelt bij diegene'

anders kom ik ff moeilijk uit mn woorden :oops:

maar ik bedoel het goed :!:

Terug naar “Archief”