Arabisch Europese Liga

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Arabisch Europese Liga

Berichtdoor henkie » 04 dec 2002 16:09

De AEL, die zo succesvol is in Antwerpen, zal waarschijnlijk ook een afdeling in Nederland starten.

Hoe staan jullie hier tegenover?

Om een paar punten te noemen:

Is dit een positieve ontwikkeling? (bijv. omdat Allochtonen beter vertegenwoordigd moeten worden)

Is het een gevaar? (gevaar voor terrorisme, non-integratie etc.)

Zal er veel interesse zijn voor deze partij?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 dec 2002 16:18

Ik denk dat het zeker een groot gevaar is. De liga is toch een soort bron van en voor fundamentalisme.

Deze partij zal zeker in Nederland wel eens een succes kunnen worden en daarom als bedreigend worden ervaren denk ik.

Over Antwerpen gesproken. ik was afgelopen vrijdag, dus net na die moord op de veiling, waar ook vreselijk veel ( brutale) turken, marokanen en andere allochtonen lopen. Normaal is er 1 politieagent die de boel in de gaten hield. Nu liepen er 6.

Ik ben dus ff een gesprekje met die (uitermate geschikte) lui aangegaan. Ze waren idd bang voor acties van de LIGA mensen. Daarom werden markten veilingen ed en allerlei atracties streng in de gaten gehouden.

Dat in gedachten nemende denk ik dat we echt niet blij moeten zijn als de LIGA actief in Nederland gaat worden.

Het zou me trouwens niet verbazen als de LIGA al mensen in Nederland heeft zitten.

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 04 dec 2002 18:06

Aangezien zij tegen integratie zijn, vind ik het een zeer slechte ontwikkeling.
Er is niets op tegen dat er partijen zijn die opkomen voor de belangen van allochtonen, maar niet op zo'n manier
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 04 dec 2002 22:30

De AEL zal de spanningen die er zijn tussen alleen maar vergroten. De AEL lijdt ook aan een vreselijke vorm van slachtofferisme. Zeker die Abou JAhjah, zal nu gaan proclameren dat hij politiek gevengene is geweest, terwijl hij is gepakt voor opruiing(by the way, hij was jaren lang terrorist in Libanon, was eigenlijk uitgeprocedeert maar is door een scheinhuwlijk aan een Belgisch paspoort gekomen). Vreselijke vent, bijna alle arabieren lijden aan slachtofferisme, maar hij spant wel de kroon.
Credo ergo sum

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 04 dec 2002 23:43

bijna alle arabieren lijden aan slachtofferisme

Nu ben je wel heel erg aan het generaliseren, het hele forum zou op zijn kop staan als hetzelfde gezegd zou worden over de Joden....
Afbeelding

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2002 00:51

Inspector Morse schreef:
bijna alle arabieren lijden aan slachtofferisme

Nu ben je wel heel erg aan het generaliseren, het hele forum zou op zijn kop staan als hetzelfde gezegd zou worden over de Joden....

Inspector, ik ben het nu eens een keertje helemaal met je eens. We moeten wel uitkijken wat we zeggen en anderen niet nodeloos kwetsen,. Het is een uitspraak die zeker niet hard te maken valt

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 05 dec 2002 18:07

De enige reden dat ik die stelling niet kan bewijzen is dat het met het oog op discriminatie hier geen statistisch onderzoek naar gedaan mag worden, en dat het begrip op meerdere manieren uitgelegd kan worden. Mijn uitleg is: De ziekelijke neiging om zich als slachtoffer te zien. maar in ieder geval zeggen al die mamssale demonstraties en wat daarbij wordt geroepen heel veel. En wie goed speurt op het CBS komt ook wel andere einigaardigheden tegen ten aanzien van bepaalde groeperingen.......
Credo ergo sum

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Arabisch Europese Liga

Berichtdoor Cybercurse » 05 dec 2002 18:26

henkie schreef:De AEL, die zo succesvol is in Antwerpen, zal waarschijnlijk ook een afdeling in Nederland starten.

1 Hoe staan jullie hier tegenover?

Om een paar punten te noemen:

2 Is dit een positieve ontwikkeling? (bijv. omdat Allochtonen beter vertegenwoordigd moeten worden)

3 Is het een gevaar? (gevaar voor terrorisme, non-integratie etc.)

4 Zal er veel interesse zijn voor deze partij?

1. Bijzonder negatief. De potentiele leden horen thuis in Noord Afrika ed!

2. Een zeer negatieve ontwikkeling. Op dit gebied zit Nederland in een neerwaartse spiraal sinds de komst van de 1e gastarbeiders.

3. Zeker, iedere islamiet is een potentiele terrorist!!

4. Er zijn belachelijk veel Turken en Marokkanen en volk uit dit soort landen in NL, wat mij betreft zetten we ze op de 1e boot terug, maar zolang men hier is is er een voedingsbodem voor zulk soort activiteiten... Autochtone Nederlanders zullen van deze partij geen lid worden!

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 11 dec 2002 19:48

Ik zou maar niet te gauw zeggen dat autochtonen geen lid zullen worden van de AEL, Cybercurse. In Belgie zijn er namelijk ook enkele sympathisanten en leden van de AEL die autochtoon zijn en daarnaast zijn er ook steeds meer Nederlanders die zich bekeren tot de Islam. Niet voor niets wordt het de sterkst groeiende religie genoemd. Volkert van de Graaf is trouwens ook een moslim, 'bekeerde' zich daartoe in 1997... helaas is het weer zo dat veel mensen dit niet weten...
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 11 dec 2002 22:11

Ja, heel opvallend.... juist na 11 september aanslagen groeit de islam enorm. En vooral in Nederland, Bin Laden zelf noemde Nederland als voorbeeld van een land waarin de jihadstrijders explosief toenemen.
Credo ergo sum

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 01:15

Warhola schreef:Ik zou maar niet te gauw zeggen dat autochtonen geen lid zullen worden van de AEL, Cybercurse. In Belgie zijn er namelijk ook enkele sympathisanten en leden van de AEL die autochtoon zijn en daarnaast zijn er ook steeds meer Nederlanders die zich bekeren tot de Islam. Niet voor niets wordt het de sterkst groeiende religie genoemd. Volkert van de Graaf is trouwens ook een moslim, 'bekeerde' zich daartoe in 1997... helaas is het weer zo dat veel mensen dit niet weten...

Kijk, dat is nieuws voor mij..! Goed om te weten!!

Ha'atsmaoet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ha'atsmaoet » 01 jan 2003 21:19

Graag refereer ik voor mensen die graag meer willen weten over de AEL naar de volgende artikelen:

http://www.cidi.nl/html/isnbr/hoofd2-1902.html
http://www.cidi.nl/html/media/niw.061202.html

Een ieder die hiervan kennis heeft genomen zal wel begrijpen dat de AEL een onwenselijke organisatie is in iedere democratische samenleving.
Ha'atsmaoet
A state of independence since 1948

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 jan 2003 23:27

Ha'atsmaoet schreef:Graag refereer ik voor mensen die graag meer willen weten over de AEL naar de volgende artikelen:

http://www.cidi.nl/html/isnbr/hoofd2-1902.html
http://www.cidi.nl/html/media/niw.061202.html

Een ieder die hiervan kennis heeft genomen zal wel begrijpen dat de AEL een onwenselijke organisatie is in iedere democratische samenleving.

Idd ja!!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 07 jan 2003 09:14

Je hoeft niet voor alle fundamentalistische organisaties terug te deinzen of deze organisaties te verbieden. Als we voor het verbieden van de AEL zijn wordt de SGPJongeren en de SGP ook opgeheven! Dit zijn ook Fundamentalistische Organisaties! (Wij grijpen nog wel niet naar de wapens, maar toch)!

Grtz! Refofundamentalist!
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 jan 2003 15:25

Skoezie schreef:Je hoeft niet voor alle fundamentalistische organisaties terug te deinzen of deze organisaties te verbieden. Als we voor het verbieden van de AEL zijn wordt de SGPJongeren en de SGP ook opgeheven! Dit zijn ook Fundamentalistische Organisaties! (Wij grijpen nog wel niet naar de wapens, maar toch)!

Grtz! Refofundamentalist!

laten we dan asjeblieft nog wel het verschil maken tussen fundamentalisme en extremisme.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”