In de hemelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 apr 2004 18:00

om ff te reageren om de vorige poster:
je kunt wel zeggen: alle mensen die oprecht geloven gaan naar de hemel. en dan ben ik t helemaal met je eens.
maar de topic ging over de (verstandelijk gehandicapte) kinderen, en of die er ook zullen komen.
zelf geloof ik zeker van wel, maar ik weet zeker dat er mensen zijn God zien als de een of andere rechtvaardige boeman, die alle kinderen en vooral die die nog nooit van Hem hebben gehoord wel even fijn in de hel zal smijten...
er wordt maar al te vaak mee gedreigd helaas, en daar krijg je dit soort topics van... :(
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 apr 2004 18:03

M@rije schreef:om ff te reageren om de vorige poster:
je kunt wel zeggen: alle mensen die oprecht geloven gaan naar de hemel. en dan ben ik t helemaal met je eens.
maar de topic ging over de (verstandelijk gehandicapte) kinderen, en of die er ook zullen komen.
zelf geloof ik zeker van wel, maar ik weet zeker dat er mensen zijn God zien als de een of andere rechtvaardige boeman, die alle kinderen en vooral die die nog nooit van Hem hebben gehoord wel even fijn in de hel zal smijten...
er wordt maar al te vaak mee gedreigd helaas, en daar krijg je dit soort topics van... :(

Maak er ff onrechtvaardige boeman van. :wink:

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 28 apr 2004 18:06

Hey Marije,
sorry maar ik zeg dat niet. Ik zeg alleen dat God rechtvaardig is!
En heel diep van binnen wil jij (en ik ook) dat zulke mensen naar de hemel gaan. Ik schilder God niet af als Boeman. Maar Hij is voor mij rechtvaardig. Wat jij daar mee doet is aan jou,
Mzzl,
Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 apr 2004 18:25

[Ik zeg alleen dat God rechtvaardig is!
En heel diep van binnen wil jij (en ik ook) dat zulke mensen naar de hemel gaan.

Dat wil God ook, voor de duidelijkheid. Hij wil dat iedereen behouden wordt. (niet dat iedereen behouden wordt maar das niet Gods schuld)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 29 apr 2004 11:58

helemaal mee eens...

neem nou kinderen van ouders die niet geloven....

alleen een onrechtvaardige God zou ze straffen voor iets waar ze nooit voor hebben gekozen.hetzelfde voor mensen die nog nooit van Hem hebben gehoord. Ergensweg zijn wij dan allemaal verantwoordelijk voor hun lot...

ik geloof niet in zo'n God...
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2004 12:04

Ik denk dat je maar moet aannemen dat God rechtvaardig is, maar het niet perse zelf moet invullen. Hij zal ook wel een meer ontwikkeld rechtvaardigheidsbegrip hebben, dus dat moet dan wel goed komen toch?

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 12:30

M@rije schreef:helemaal mee eens...

neem nou kinderen van ouders die niet geloven....

alleen een onrechtvaardige God zou ze straffen voor iets waar ze nooit voor hebben gekozen.hetzelfde voor mensen die nog nooit van Hem hebben gehoord. Ergensweg zijn wij dan allemaal verantwoordelijk voor hun lot...

ik geloof niet in zo'n God...

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen lot!
En staat er ook niet in de Bijbel dat God de zonde van de vaderen bezoek aan de kinderen? Kun je nagaan hoe verantwoordelijk je als ouders bent!
Het zou pas echt onrechtvaardig zijn als je in de Hemel zou kunnen komen zonder te geloven dat God jou verlosser is.
God heeft ons gemaakt en Hij bepaald dus wie er wel en niet bij Hem mogen wonen. Dan houd Hij dus zeker geen rekening met ons rechtvaardigheids gevoel. Maar met Zijn plan met ons.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2004 12:47

Maar we mogen toch verwachten dat Gods plan rechtvaardig is.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 12:53

Aragorn schreef:Maar we mogen toch verwachten dat Gods plan rechtvaardig is.

Inderdaad en ihet woord rechtvaardig zit het woord recht. Dus er zal recht geschieden.
Ik zou eerder pleiten op Gods barmhartigheid dan op Zijn rechtvaardigheid, in zo'n geval. Want als er recht geschied zal een ieder die niet geloofd verloren gaan. Zo staat dat in de Bijbel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2004 12:54

Recht zal geschieden...

Recht is toch dat schuldigen gestraft worden? En recht is toch ook dat onschuldigen niet gestraft worden?

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 13:02

Maar niemand is onschuldig! In adam hebben wij allen gezondigd.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 29 apr 2004 13:30

joepie schreef:Maar niemand is onschuldig! In adam hebben wij allen gezondigd.

Maar Jezus heeft onze schuld op zich genomen, waardoor wij "rechtens vrij van de zonde" zijn (Rom. 6:7)
The Lord is the Potter, not Harry!!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 29 apr 2004 13:38

Peter L schreef:

Maar Jezus heeft onze schuld op zich genomen, waardoor wij "rechtens vrij van de zonde" zijn (Rom. 6:7)

Jezus heeft de schuld op zich genomen van de uitverkorenen!!
Dat is Gods belofte van genade sommige uit het menselijke geslacht zalig te maken uit onverdiende goedheid!! en het Merendeel van de mensheid in hun verloren staat te laten liggen!!

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 29 apr 2004 14:58

babbeltje schreef:
Peter L schreef:

Jezus heeft de schuld op zich genomen van de uitverkorenen!!
Dat is Gods belofte van genade sommige uit het menselijke geslacht zalig te maken uit onverdiende goedheid!! en het Merendeel van de mensheid in hun verloren staat te laten liggen!!

2 Kor. 5:14-15 "14 Want de liefde van Christus dringt ons, 15 daar wij tot het inzicht gekomen zijn, dat één voor allen gestorven is. Dus zijn zij allen gestorven. En voor allen is Hij gestorven, opdat zij, die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem, die voor hen gestorven is en opgewekt."

1 Tim. 2:1-6 "1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. 3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd."

Kan het duidelijker dan in de laatstgenoemde tekst? Allen = iedereen en niet slechts een deel. De hele context is er een van 'het grote geheel': je moet voor regeerders bidden, omdat er rust moet zijn, omdat God wil dat alle mensen behouden worden.
The Lord is the Potter, not Harry!!

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2004 15:02

Inderdaad Hij WIL dat alle mensen behouden worden, maar daarmee zegt Hij niet DAT alle mensen behouden worden.

Terug naar “Archief”