de Walpurgisnacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

de Walpurgisnacht

Berichtdoor Rudolf Meuser » 27 apr 2004 18:21

Beste iedereen,

Dit kreeg ik doorgemaild.

Groet,

Rudolf

Ik weet niet hoe bekend de Walpurgisnacht onder jullie is, maar ik wil dit voor de zekerheid graag onder jullie aandacht brengen. De Walpurgisnacht wordt gehouden in de nacht van 30 april op 1 mei. Dit is al heel lang het jaarlijkse hoogtepunt van satansaanbidding. Deze nacht wordt tot op heden in ere gehouden in occulte kringen. Hierbij zijn naar verhouding veel hooggeplaatsten betrokken. Geen wonder, want Satan streeft naar wereldheerschappij, en allen die macht zoeken in de wereld kunnen op zijn hulp rekenen, maar wel op de voorwaarde dat zij hem als god erkennen.

In de Walpurgisnacht worden overal ter wereld (en ook in ons land) door de satanisten godslasterlijke zwarte missen gehouden, waarbij men allerlei vervloekingen en bezweringen uitspreekt tegen Jezus en zijn gemeente, maar ook tegen instellingen als overheden, scholen, gezinnen. Deze vervloekingen e.d. zijn heel reeel en kunnen grote schade en zelfs de dood brengen waar geen geestelijke bescherming is. Wij hoeven als christenen echter niet bang te zijn omdat Jezus ons verlost heeft uit de macht van de duisternis (Col- 1:13) en aan het kruis de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld heeft en zo over hen zegevierde (Col. 2:15). In Christus zijn wij veilig en met Christus zijn wij overwinnaars.

Overwinnen veronderstelt echter wel strijd. En die strijd moet gevoerd worden. Ons belangrijkste wapen hierbij is het Woord van God, zoals Jezus dat ook gebruikte tijdens de verzoeking in de woestijn (Matt. 4:1-11). Daarom roepen wij u op om in de avond/nacht van 30 april met broeders en zusters met kerken of groepen, samen of desnoods alleen, tijd uit te trekken tot deze strijd. In lofprijzing en aanbidding, in het lezen en proclameren van Gods Woord en het overdenken daarvan, in lofliederen en psalmen, kunnen we de waarheid van Gods heerschappij, liefde en koningschap stellen tegenover de leugen van de boze, en zo functioneren als bederfwerend zout. Bijbelgedeelten die u zou kunnen gebruiken zijn b.v. Matt. 4:1-11 6:9-13, Joh. 12:31, 16:10,11, Openb. 1:5-8, Openb. 4, Psalm 84, 91-100, 107, 108, 112, 118, Jes. 14:12-15.

Met onze kerk komen we deze nacht in een zaal bij elkaar om te zingen, bidden, bijbellezen, getuigen, lofbrijzen, enz. Misschien ook een idee om dat in je eigen gemeente of met een groep vrienden te doen. In onze gemeente is er een mail rondgestuurd die ik als voorbeeldmail hieronder plaats, zodat je hem eventueel (gedeeltelijk) kunt overnemen.

WAAKT EN BIDT, OPDAT GIJ NIET IN VERZOEKING KOMT...

Lieve broeder/zuster,

U weet wellicht wanneer Jezus dit zei. Hij stond voor de drempel van een niet te beschrijven lijden. Hij vroeg dit omdat Hij mensen nodig had in de bange strijd. Aan mensen! Niet om het lijden van Hem over te nemen,maar om er te zijn. Omdat het er om spande. Gods Koninkrijk was in het geding.

Walpurgisnacht

Op 30 april spant het er weer om, in Gods Koninkrijk. Satanisten, heksen en alle satanaanhangers in wat voor vorm dan ook roepen de grote vernietiger Satan aan om Gods Koninkrijk te vernietigen. Maar ook om (zo het mogelijk was) Christenen te verleiden.

Op 30 april `s avonds beginnen de satanisten met een gehele nacht bidden als wapen tegen Gods Koninkrijk. De Christenen komen onder vuur te liggen. Onder het vuur van dingen buiten ons, ook van dingen in ons. Ook van jonge Christenen. Ze zullen bidden tegen de huwelijken (een gebed wat volgens mij aardig verhoord word), en in het bijzonder van voorbeeldige Christenen. Om die kapot te maken. Om de begeerte te doen aanwakkeren. Om de mensen vooral bezig te houden met nutteloze zaken. Tot eer van hun koning Satan. Om de hel zo vol mogelijk te krijgen.

En wij christenen???

Liggen wij de gehele nacht op onze (geestelijke) luie rug? Weldoorvoed en weltevreden? Ons ontbreekt het immers aan niets? Zijn wij op de wereld om te consumeren en te profiteren? Leven wij voor onszelf of voor HEM en Zijn Kerk?

(Schrijf daarom in voor (minimaal) 1 uur in de nacht 30 april op 1 mei. Om samen te zijn, te bidden, te zingen, getuigen of te luisteren in de naam van de Almachtige Schepper van hemel en aarde. Ook om na te denken of wij onze strijd voor zijn Koninkrijk wel juist en voldoende voeren. De nacht zal plaats vinden in de Handpalm aan de Merwestraat te Sliedrecht. Voor koffie word gezorgd.)
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 27 apr 2004 19:19

Klopt, met name in (oost) Duistland wordt dit gevierd. Daar zal ik ook zijn als op die dag, dan gaan we er vast en zeker voor bidden.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

joris

Berichtdoor joris » 27 apr 2004 19:44

bij ons achter het huis zit een heksenkring waar de heksen ook eng doen tijdens walpurgisnacht.

goed dat je er aandacht voor vraagt.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 27 apr 2004 19:59

goed idd om dat onder de aandacht te brengen. had er wel van gehoord maar niet dat het zo eraan toe gaat.
ik zal het op de agenda zetten en zal er zeker op een of andere manier aandacht aan besteden.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2004 20:07

Gaat het er echt zo aan toe dan? Ik heb nog nooit gehoord dat ze expliciet Jezus en christenen vervloeken... niet om het goed te praten, maar ik vraag me een beetje af of verhalen over joden die samen met heksen kinderen offeren (jeweetwel, dat geloofden we allemaal tijdens de heksenjacht) de volgende stap vormen.

Verder natuurlijk goed om voor die mensen te bidden, want gevaarlijk bezig zijn ze wel, iig voor zichzelf.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 27 apr 2004 20:13

ook al zou het er de helft minder aan toe gaan, is het al erg genoeg.
toch denk ik niet dat mensen dit bovenstaande verhaal verzinnen om op die manier aandacht te krijgen. het zal hier of daar wel extremer zijn dan ergens anders maar toch
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2004 20:17

Nee, ze zullen het niet verzinnen, maar halve waarheden kunnen al schade genoeg veroorzaken. We moeten erg oppassen met dit soort dingen.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 27 apr 2004 20:44

Volgens deze meneer is het wel een verzinsel:
Cultureel antropoloog en heksenkenner Willem de Blécourt uit Den Haag beschouwt de Walpurgisnacht als niet meer dan een verhaal over een onderdeel van de Keltische kalender. De Kelten deelden het jaar in vieren en vierden bij een nieuw partje feest. "Heksensamenkomsten waarbij de satan wordt vereerd, zijn ontstaan in de hoofden van de geestelijken, die iets zochten om dergelijke groepen wegens geloofsafval te vervolgen. Zij zouden samenkomen op bleken en dijken om te dansen. Later is dat gekoppeld aan bepaalde dagen, donderdagen bijvoorbeeld." (bron)

Als je op google zoekt naar walpurgisnacht vindt je vooral allerlei feestjes, zoals hier bijvoorbeeld. Ziet er wel gezellig uit. Ik zie zo gauw geen hoogwaardigheidsbekleders die zichzelf en anderen aan het bezweren en vervloeken zijn.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 28 apr 2004 01:41

Frost schreef:Volgens deze meneer is het wel een verzinsel:
Cultureel antropoloog en heksenkenner Willem de Blécourt uit Den Haag beschouwt de Walpurgisnacht als niet meer dan een verhaal over een onderdeel van de Keltische kalender. De Kelten deelden het jaar in vieren en vierden bij een nieuw partje feest. "Heksensamenkomsten waarbij de satan wordt vereerd, zijn ontstaan in de hoofden van de geestelijken, die iets zochten om dergelijke groepen wegens geloofsafval te vervolgen. Zij zouden samenkomen op bleken en dijken om te dansen. Later is dat gekoppeld aan bepaalde dagen, donderdagen bijvoorbeeld." (bron)

Als je op google zoekt naar walpurgisnacht vindt je vooral allerlei feestjes, zoals hier bijvoorbeeld. Ziet er wel gezellig uit. Ik zie zo gauw geen hoogwaardigheidsbekleders die zichzelf en anderen aan het bezweren en vervloeken zijn.

Bedankt! Prima info! Vooral als je met Google zoekt, kun je direkt zien dat het hier gewoon een of ander oud festijn is. Niks mis mee. Maar als je als "kerk" je een beetje wilt presenteren, moet je al gauw met een interessant gebedsdoel komen en daarover aan iedereen gaan mailen (spammen dus)
Je komt dan al snel bij occulte zaken terecht die achteraf niet occult blijken te zijn. Mijn tip zou zijn: laat die walpurgisfeestgangers lekker feestvieren, en als je wilt bidden, bid dan eens voor de familie van al die omgekomen Amerikaanse soldaten in Irak. Die mensen hebben wel iets anders aan hun hoofd dan praatjes over walpurgisnachten. En DANK God dan ook maar eens dat we hier in Nederland nog niet middenin de angst en terreur zitten. Dat lijkt mij een heel wat zinvollere tijdsbesteding.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 apr 2004 18:09

ik vind t maar eng hor...

als ik t niet vergeet, ga ik zeker ''terugbidden''. ik weet zeker dat ons gebed verhoord wordt, boven dat van alle satanisten samen.
Engaged @ 07-01-2005

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 28 apr 2004 19:02

Er is ook een band die 'Walpurgisnacht' heet. Een begin van een van hun nummers:

'Vervloekt zijn jullie allen,
Vervloekt en gedoemd te sterven.
Jullie brachten hier het christendom
En schreven ons de verbeelding toe;
Dood zullen wij nu brengen,
Dood, verderf en ellende.
Onze wraak zal komen in de nacht,
Verstikken zullen jullie in modder en veen.

STERF!!!!!!'

Dit ziet er toch behoorlijk serieus uit, lijkt mij zo.
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 28 apr 2004 19:11

ik weet het niet hoor, maar iets in mijn achterhoofd zegt dat dit allemaal aandachtrekkerij is. ik ben hier waarschijnlijk te nuchter voor.

maar, als het echt satansverering is ligt hier wel een taak voor ons!!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 28 apr 2004 19:33

Wel, ik vind het wat naief en willekeurig om juist deze nacht eruit te lichten, terwijl occulte zaken dag in dag uit overal ter wereld plaats vinden.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 28 apr 2004 19:33

Ik geloof echt niet dat het aandachttrekkerij is. Volgens mij is het gevaarlijk als je het niet serieus neemt. Ook op redelijk officiele sites als satanisme.nl staat de Walpurgisnacht als officiele feestnacht in de kerk van satan vermeld.
Volgens mij hebben zulke dingen veel meer imput dan wij denken, en volgens mij moeten we er voor oppassen om zulke dingen niet serieus te nemen. Satan is een geduchte tegenstander, en hij heeft meer macht dan je denkt.
Jezus Christus heeft wel de satan overwonnen door Zijn lijden, sterven en opstanding uit de dood, maar dat wil niet zeggen dat satan geen macht meer heeft over mensen.
Dit is veel meer dan aandachttrekkerij. Ik ben net even op zoek gegaan naar informatie over walpurgisnacht, maar ik ben echt geschrokken van het serieuze karakter van verschillende sites erover (o.a. van satanisten en mensen die zich bezighouden met hekserij). Kijk er alsjeblieft voor uit om dit niet serieus te nemen.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 28 apr 2004 19:35

Walpurgisnacht is trouwens ook de viering van het begin van het satanistisch jaar. Daarom is het een belangrijke feestdag voor satanisten.

Maar het is inderdaad waar dat er altijd occulte dingen plaatsvinden. Daarom moeten we ook altijd op onze hoede zijn, maar ook voor deze mensen bidden.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

Terug naar “Archief”