k.i.d

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2004 00:39

Ik ben zelf niet tegen... Wel vind ik dat een kind recht heeft op een vader en een moeder... zo heeft God het bedoeld... dus 2 vaders of 2 moeders... lijkt me niet de bedoeling.

Er wordt hier over zegen gesproken... maar wat als jezelf geen kinderen zou kunnen krijgen? Ik denk dat je deze mogelijkheid dan als een zegen ziet.... kunnen we dit niet zo zien? Als een zegen van God in deze tijd... voor dergelijke situaties?

Ik denk dat als je hier tegen bent, dat je adoptie dan ook niet goed kan praten... Dan is de verwekker van het kind ook iemand anders dan de ouders die het kind dan krijgt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 apr 2004 08:51

Marnix schreef:Ik ben zelf niet tegen... Wel vind ik dat een kind recht heeft op een vader en een moeder... zo heeft God het bedoeld... dus 2 vaders of 2 moeders... lijkt me niet de bedoeling.

Er wordt hier over zegen gesproken... maar wat als jezelf geen kinderen zou kunnen krijgen? Ik denk dat je deze mogelijkheid dan als een zegen ziet.... kunnen we dit niet zo zien? Als een zegen van God in deze tijd... voor dergelijke situaties?

Ik denk dat als je hier tegen bent, dat je adoptie dan ook niet goed kan praten... Dan is de verwekker van het kind ook iemand anders dan de ouders die het kind dan krijgt.

ik denk er precies zo over marnix!!!!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 26 apr 2004 13:36

Als je zegt dat je niet mag ingrijpen omdat God de kinderen geeft, dan denk ik dat je een heleboel dingen niet mag. Dan mag je ook niet ingrijpen om ze niet te krijgen.
Het ligt er volgens mij maar net aan hoe je ingrijpt.
En wat je daarvoor doet, of je dat als zegen van God kunt zien of niet.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 27 apr 2004 07:36

Marnix schreef:Ik ben zelf niet tegen... Wel vind ik dat een kind recht heeft op een vader en een moeder... zo heeft God het bedoeld... dus 2 vaders of 2 moeders... lijkt me niet de bedoeling.

Daar ben ik het ook mee eens

Maar ik denk dat IVF dan beter voor de handliggend is omdat de vader dan wel biologisch is en de moeder ook. Als je KID laat doen is een van de ouders biologisch, en het verschil met adoptie is dat beide ouders niet de biologische ouders zijn van het kind dat je addopteerd. Ik denk wel dat daar een verschil inzit waarom het wel en niet zou mogen.

Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

joepie

Berichtdoor joepie » 27 apr 2004 07:54

Er is ook een mogelijkheid om KI te doen met het zaad van de eigen man.
Dus dan zou het wel kunnen ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2004 12:56

De middelen die we ontvangen van God? dat noem je een zegen van God. Dat is waar. Maar er moet wel gekeken worden naar hoe ga je er mee om met die middelen die God ons gegeven heeft!!! Er zijn eerst nog verschillende mogelijkheden waar je geen buitenstaande er bij hoef te halen. Je kunt beginnen met I.V.F.

In sommige gevallen kan spanning de boosdoener (klinkt plat, maar zo bedoel ik het niet) om onvruchtbaar te zijn.

Dat laatste is wel even wat anders. Daar is de Nederlandse moeder of vader niet bij betrokken geweest. Tijdens het ontstaan van een vrucht.

Het kind word afgestaan en in een kindertehuis neer gedumpt.

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 28 apr 2004 17:03

joris schreef:Het lijkt mij niet bijbels. God geeft kinderzegen in een huwelijk. Niet met iemand van buiten het huwelijk.

Hahahaha, Nee die kinderen die Edelachtbare Prins Bernard naast zijn huwelijk "gemaakt" heeft, die zijn toch ook van "God"
Dus allen kinderzegen in huwelijk lijkt mij wat te krap door de bocht.
En voor (nog steeds vele) blijft die kinderzegen uit! Kerkelijk, onkerkelijk, getrouwd en voor mensen die samen wonen.

Mzzl Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

jo
Verkenner
Verkenner

op maken

Berichtdoor jo » 30 apr 2004 21:29

[quote="joris"][quote="Aragorn"][quote="joris"]Kinderen krijgen is de taak van God.[/quote]

Hoho, krijgen doen we zelf, Gods taak is kinderen geven.. :lol:[/quote]ook goed.

Ik denk ook altijd in zulk soort discussies: er zijn al zoveel kinderen 'over'. Waarom zullen we die niet eerst opmaken?[/quote][list]
Dat vind ik wel een beetje cru hoor. Er staat in de Bijbel; gaat heen en vermenigvuldigt u. Je kunt dan zeggen: toen was de werld nog leeg. Maar kinderen krijgen is de zegen van God op een huwelijk. En als je zielsveel van elkaar houdt, dan is het toch een heel gezond verlangen om een kind te hebben van je man/vrouw? God heeft niet gezegd; als er te veel zijn stop dan maar. Het lijkt mij vreselijk als je getrouwd bent en je kunt geen kinderen krijgen![/list]

jo
Verkenner
Verkenner

kinderen

Berichtdoor jo » 30 apr 2004 21:39

Inderdaad een kind heeft recht op een vader en een m,oeder.
    Maar war adoptie betreft ben ik het niet met je eens (al begrijp ik je wel). De kinderen die in kindertehuizen terecht komen, om welke reden dan ook, hebben alleen nog maar biologische ouders. Maar geen ouders die voor hun zorgen, dan vind ik zelf dat als die kinderen geadopteerd worden, ze toch nog een kans krijgen (hopelijk!!!!) op een beter leven als in zo'n tehuis in een ontwikkelingsland. Maar het blijft denk ook voor het kind wel altijd moeilijk, ze blijven met vragen zitten natuurlijk. Je moet denk ik geen kinderen adopteren omdat je ze niet kunt krijgen, maar je moet het doen het uit naasten liefde. Zelf vind ik, al heb je kinderen van je zelf, dan kun je nog een adoptie overwegen. Daar hoef je niet kinderloos voor te zijn.
Dat homo's of lesbiennes via een donor kinderen willen krijgen vind ik afschuwelijk, erg onbijbels. Wat moet er dan van zo"n kind terecht komen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 22:28

Waarom zou er van zo'n kind minder terecht komen van andere kinderen in dezelfde omstandigheden (dus dat het enige verschil homo-ouders is).

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 30 apr 2004 23:54

idd homo ouders kunnen mss zelfs wel beter kinderen opvoeden dan somige (man en vrouw) het kunnen doen. ligt niet aan homo zijn wat er van het kind komt (ik begrijp je wel een beetje. zo was mijn eerste reactie ook daarop)

verder over wat marnix zij ben ik het helemaal mee eens.. mss heeft God ons wel die techniek gegeven om toch kinderen te kinnnen krijgen maar dan zou het wel binnen de 2 personen moeten blijven en geen 3de erbij moeten halen.. anders zan je ook met een andere man/vrouw naar bed
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mei 2004 02:21

janneman83 schreef:idd homo ouders kunnen mss zelfs wel beter kinderen opvoeden dan somige (man en vrouw) het kunnen doen. ligt niet aan homo zijn wat er van het kind komt (ik begrijp je wel een beetje. zo was mijn eerste reactie ook daarop)

daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, en waarom niet?
een kind heeft zowel een vader als moeder nodig. voor 'stabiliteit'!
twee moeders werkt niet, twee vaders idem.(uitzonderingen daargelaten)
je merkt aan een kind dat het iets mist als er één van beide ontbreekt
een moeder kan nooit dezelfde dingen doen als een vader dat kan en andersom.
kan nog wel een pagina volschrijven over dit onderwerp maar ik ga al off-topic dus dit is wel ff genoeg
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2004 08:07

Hm, zou je het iets meer kunnen toelichten columbus? Ken jij kinderen die door 2 moeders of vaders opgevoed worden?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 mei 2004 16:15

Dat kan Columbus wel maar dat gaat hij in een ander topic doen. :mrgreen:

Dus...K.I.D. wat vinden we er van?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 mei 2004 17:01

Ik heb trouwens nog wel een interessant artikel over gevonden over K.I.D, maar tis wel een beetje lang :

http://www.nvkc.nl/tijdschrift/content/2001/nr%206/p309/2001-6-p309.pdf
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”