meschianza schreef:rosekapje schreef:Eens met de stelling!
Laten we terug gaan naar de twee Grote geboden, God lief hebben boven alles en de naaste als onszelf....
en ons niet telkens zo vastpinnen op de vele bijzaken....
De lengte van de preek ofzo![]()
Van mij hoeven we niet allemaal 1 kerk te worden wat ''naam'' betreft, daar zijn we te veel verscheurt door. Als we maar wel met elkaar in gesprek gaan, respecteren, van elkaar willen leren elkaar als mede-christen zien. En dat we als christenen onderling bij 1 Kerk willen horen!!! En dat we er voor vechten niet nog! verdeelder te raken.
DE verdeeldheid in Chr. Nederland is zeker Satans werk....... we zijn behoorlijk uniek in de wereld met onze verschillende kerkjes en uitsplitsingen en afscheidingen en uittredingen. Echt shamed!
Klopt, in Nederland zijn zo'n 60 (geloof ik) verschillende kerkgenootschappen en gemeentes. Dat kan niet goed zijn!
Maar in Zuid-Afrika kunnen ze er ook wat van, hoor! Daar zijn ook veel verschillende genootschappen en kerken enzo, die in de grond van de zaak (of moet ik zeggen Zaak?) hetzelfde geloven en belijden, maar op een wat andere manier uiten.
En Duitsland heeft ook heel wat verschillende kerken. Maar in Nederland zijn we in ieder geval uniek (helaas wel....